Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min mann og jeg skal i en annen bank neste uke og har avtalt tid for å se om vi kan få et bedre tilbud i ny bank, har vært i den samme banken i mange år og nå ser vi på muligheten for å endre.

Jeg har imidlertidig opparbeidet en gammel kredittkortgjeld, som er vanskelig å bli kvitt, hver gang det skal betales så er det noe som dukker opp og det ender med at det blir så og si bare minste"prisen" som blir tilbakebetalt.

Jeg kom plutselig på om det går an å spørre den ev. "nye" banken om det går an å bake dette inni huslånet, nå når vi likevel skal bytte bank (mest sannsynlig).

Noen som har peiling på dette om det er lurt, beløpet er på 45.000,- og det sliter å ha denne gjelden, som startet i en periode da jeg var arbeidledig for endel år siden.

Håper på gode svar! Takk for det :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Min mann og jeg skal i en annen bank neste uke og har avtalt tid for å se om vi kan få et bedre tilbud i ny bank, har vært i den samme banken i mange år og nå ser vi på muligheten for å endre.

Jeg har imidlertidig opparbeidet en gammel kredittkortgjeld, som er vanskelig å bli kvitt, hver gang det skal betales så er det noe som dukker opp og det ender med at det blir så og si bare minste"prisen" som blir tilbakebetalt.

Jeg kom plutselig på om det går an å spørre den ev. "nye" banken om det går an å bake dette inni huslånet, nå når vi likevel skal bytte bank (mest sannsynlig).

Noen som har peiling på dette om det er lurt, beløpet er på 45.000,- og det sliter å ha denne gjelden, som startet i en periode da jeg var arbeidledig for endel år siden.

Håper på gode svar! Takk for det :gjeiper:

Er sikkerheten i boligen god nok kan det være en mulighet til å få kredittgjelden inkludert i boliglånet. Får dere gjort det bør dere starte med sparing for å bygge opp en buffer. Nå har du erfart hvor vanskelig det er å få betalt ned kredittgjeld, og da er det viktig å bygge opp en buffer slik at du slipper å ta opp slik dyr gjeld en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...