Gå til innhold

Hvordan gå rask ned i vekt og bli der nede?

Anbefalte innlegg

Gjest Gå ned i vekt raskt og bli der n
Skrevet

Jeg er 1.65 høy og veier ca. 70 kilo, jeg vil veldig gjerne gå ned 11 kilo og jeg lurer på hva som ville anbefales for å gå raskt ned i vekt og bli der nede?

Vil veldig gjerne prøve å beholde muskelmassen og bli kvitt fett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen snarveier til varig vektnedgang dessverre. (Rask vektnedgang med påfølgende økning derimot, har jeg masse tips for...) Tror nok tålmodighet, fysisk aktivitet og et sunt og vekttilpasset kosthold er eneste løsning for minst 99 % av dem som ønsker å gå ned i vekt.

Skrevet
Jeg er 1.65 høy og veier ca. 70 kilo, jeg vil veldig gjerne gå ned 11 kilo og jeg lurer på hva som ville anbefales for å gå raskt ned i vekt og bli der nede?

Spis proteinrik kost på et moderat kaloriunderskudd. Ikke mer enn 500 kcal/dag i underskudd, minst 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Kombiner dette med tung styrketrening tre ganger i uka (klassiske baseøvelser med frivekter funker best). Kjør gjerne litt kardio innimellom.

Skrevet

Det enkle er: Innta mindre enn du bruker, spis regelmessig, næringsrik mat, tren og vær aktiv. :jepp:

Skrevet

Det du skriver er jo motsetninger: Fort ned - og så holde deg der! All forskning tilsier at det er "lett" å gå ned, og vanskelig å holde seg der.

Så hvis jeg var deg, ville jeg f.eks. bli mer bevisst på inntak og sørge for mer aktivitet. Men ikke slutt å spise! For da går du opp igjen veldig fort.

Hva med et Grete Roede kurs f.eks.?

Skrevet

er dette et tullespørsmål?

det er ikke mulig å gå raskt ned i vekt og hverken bli der eller beholde muskelmasse.

der har du svaret ditt......

derimot, hvis du bruker ett års tid på å sakte men sikkert gå ned - og i tillegg bruke tid på å finne din vedlikeholdsfase så vil jeg tro du kan holde vekten dersom:

- du aksepterer at du nok vil gå opp noen kilo over ditt nåværende mål, vanskelig om ikke umulig å holde seg på bmi 21 over lengre tid uten et strengt regime

- og du spiser sunt, lite søtsaker og samtidig trener 3-4 timer i uken.

det regnes at man må trene minst 3 timer i uka for å kunne holde vekten DERSOM man fortsatt har en sunt kosthold.

det er lettere å slanke seg enn å holde vekten, derav livsstilsendring og ikke bare slankekur.

Skrevet
livsstilsendring og ikke bare slankekur.

Kan ikke bli sagt ofte nok!!

Skrevet

Det er som disse "get rich quick schemes", det fungerer ikke. Det tar tid, men ta det fra en som har gått ned 50 kg over 3 år, det er verdt det, selvom det tar tid. Desto fortere kgene blir borte, desto større sjanse er det for at du får de på deg igjen.

Glem tullete dietter som sykehusdietten, atkins osv. Spis sunt, men unn deg noe godt innimellom, det tar ikke knekken på dietten din, litt utskeielser er det ikke noe galt i. Og ikke glem: Drikk mye vann og tren! Det er ikke snakk om å sette igang med et maraton, begynn sakte, 30-40 minutters tur er helt ypperlig start, gjerne mer, og utifra din vekt så kan du gpdt jogge, det er veldig effektivt, believe me :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...