Gjest Overfladisk? Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Hei! Jeg har vært sammen med en mann i 3 år. Sexen har vært god, inntil for ca et år siden. Han har fått en skikkelig mage. Han sitter om kveldene og spiser sjokolade og potetgull. Han drikker ikke øl, så det er ikke ølmage selv om jeg nesten ønsket at det var det slik at han tok seg en tur ut med gutta mer. Men han sitter hjemme og spiser sin sjokolade. Utifra det har han fått skikkelig uren hud, og det er ikke så tiltalende. Jeg har ikke orket sex. Jeg har forsiktig hintet at han bør trimme mer, men da sier han at han ikke har noen interesser. Men han skulle skjerpe seg, men har det skjedd, nei!! Jeg blir nesten kvalm når jeg ser magen henge utenfor buksen? Jeg er skikkelig glad i ham, han har alle egenskapene jeg kan virkelig ønske i en mann, og vi stortrives i hverandre sitt selskap. Han vil bli en fantatisk far og jeg vet å finne gutter med veldig tiltalende utseende er vanskelig og de vet det og blir ikke så lenge. Men er gresset grønnere på den andre siden? Vi er begge i 30 årene og er ikke gift. Jeg tror ikke han kan endre sitt mønster med mat og søtsaker! Jeg trener aerobic o.l men han sier det ikke er interessant for ham forståelig nok da. Uff, føler meg så overfladisk, men jeg har merket kjærlighetsfølelsen for ham har hatt fritt fall etter jeg ser ham slik. Prøver å si at det er det indre som teller men allikevel. Hva skal jeg gjøre for å få tilbake min kjærlighetsfølelse for ham? Hilsen den overfladiske
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Du antyder at du tenker tanken på å bryte med ham pga dette. Har han normalt god selvfølelse og selvtillit? Til mann å være? Hvis han har det, tåler han å høre sannheten. Si at du savner den sexy, stramme magen hans, og at det var så deilig den gangen du ble tent av å se på ham. Dette er ikke noe å finne på hvis han virker deprimert eller skamfull over kroppen, men de fleste gutter har et mer praktisk forhold til kroppen sin enn jenter har, og det er lettere for dem å gå ned i vekt og bygge muskler. Din mangler motivasjon for å gjøre det, ikke evnen. Ofte kan en mann snu hvis han skjønner at han bør holde seg litt digg for deg. Andre ting enn aerobic dere kan gjøre sammen er f.eks jogging, squash, kajakkpadling, svømming osv. Å bry seg om å være sexy for partneren er en indre verdi.
Gjest Illiya Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Er det først siste året han har begynt å legge på seg, eller har det skjedd gradvis i løpet av de 3 årene dere har vært sammen? Jobber han mye slik at han er utslitt når han kommer hjem? Da er det lett å finne godstolen og slappe av resten av kvelden. Nå til dags, er det så mange av oss som sitter foran en dataskjerm det meste av dagen. Så må vi holde kroppen i form etter en lang arbeidsdag, det blir nesten en jobb det også. Det er jo ikke sånn vi er ment å ha det fra naturens side, og det er heller ikke så mange årene siden mange flere av oss jobbet fysisk. Hvordan er det med deg, jobber du full tid? Når det gjelder menn og egenskaper, så har du jo funnet en skatt! Håper du er klar over det. For det er VANSKELIG å finne en man trives sammen med og som en klaffer med på mange områder. Etter det jeg skjønner har du det godt sammen med han. Du slipper mye negativt som mange andre sliter med. Du er sikkert klar over at hvis du bryter med ham, så finner du sikkert en ny en. Kanskje en som både er penere og som holder seg i form. Men han kan mangle mye av det du setter pris på med han du har. Kanskje er han ikke til å stole på, kanskje har han sider ved seg som gjør deg nedtrykt, kanskje er han slett ikke snill osv. Du må altså se på den du har, og sette pris på ham. Se og verdsett de gode sidene hans, og fokuser mindre på kroppen. Mannen min har også en liten mage, men jeg tenner på ham likevel, for summen av den han er gjør ham helt uimotståelig. Og jeg vet at om det skulle bli slutt mellom oss, så ville jeg lett etter en mann med hans egenskaper, og de er ikke så lett å finne! Jeg synes det blir feil hvis utseendet skal overskygge alt annet. Men samtidig skal en ikke la seg selv forfalle heller. En skylder jo partneren å være fin også Jeg tror at for å få tilbake tenningen så må du prøve å skifte fokus. Se hele ham som han er, ikke bare magen. I tillegg kan du ta initiativ til f.eks å gå turer, ta en tur i fjellet i helgene osv. Går ut fra at det er han selv som kjøper sjokoladen og potetgullet, og ikke du? Og at det er han som spiser, og ikke du? For deltar du i det, er du jo sterkt medskyldig, selv om det ikke er du som legger på deg
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Nå har ikke jeg vært sammen med samboeren min så lenge, ca. 2 år. Men han har også begynt å legge på seg en del. Han har fått mye mer mage enn da vi ble sammen. Han stapper i seg det han kommer over, hehe. OG han elsker maten jeg lager, så det er vel litt min skyld at jeg lager så mye av det MEN...når det er sagt. Jeg trener også mye, og er opptatt av å spise sunt. En liten periode plaget det meg at han hadde lagt på seg en del, men jeg er så glad i hans indre og hvor godt vi passer sammen at jeg ikke klarer å ikke tenne på han lenger. Det jeg gjør da...er å kaste godiset som ligger i skapet med jevne mellomrom og si til ham at jeg har en tendens til å små spise når det ligger der. Jeg drar ham også med ut når jeg har tenkt til å gå tur eller jogge. Det er egentlig det beste rådet jeg kan gi Men som det har blitt sagt over, snakk med ham. Menn er ikke som kvinner. Men for all del...vær varsom. Jeg klarte å ta et godt tak i magen på samboeren min en dag for å tulle litt og da ble han faktisk fornærmet. Så det kan faktisk hende han er klar over det selv, bare har satt seg fast i et spor. Jeg hadde hvertfall kjempet for å holde lysten oppe. For det er tydelig at denne mannen er rett for deg, og da er det synd om dette skal ødelegge forholdet
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Jeg skjønner hva du mener, men jeg ville ikke gått fra en så fantastisk mann pga dette. Kanskje han ikke er så fantastisk som du skal ha det til...? :S Siden han ikke var feit når du ble sammen med han, syns jeg derimot du har grunn til å føle som du gjør. Ihvertfall til en viss grad. Jeg syns faktisk synd på menn som blir sammen med fine damer som tar vare på seg selv, som ender opp usminka, med fett hår og i joggebuksa hver dag etter en stund sammen. DA har man rett til å si fra om at partneren kanskje burde ta litt vare på seg selv igjen... Du trenger jo ikke å si at du ikke tiltrekkes av han lenger, men at du begynner å bli alvorlig bekymret for helsen hans. Hvis ikke det skjer noe DA bør du kanskje si det som det er. Det er viktig å være tiltrekt av kjæresten sin. Litt rart at han gir fullstendig blaffen i det igrunn, når han er sammen med en som er aktiv og tar vare på seg selv..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Mulig det er annerledes etter noen flere år enn "bare" tre.. men jeg sa rett ut at "du begynner å bli feit. Det er slitsomt rent praktisk og ikke så pent. Det er ikke bare du som fortjener en pen kjæreste. JEG og fortjener det!" Så begynte han å trimme, virkninga kom umiddelbart, han føler seg jævlig mye bedre og liker speilbildet sitt. Å gå rundt grøten gjør ting verre og du kommer til å miste interesse og følelser for ham over tid. Sex er så viktig i et forhold at begge parter jaggu får gjøre litt for å beholde gnisten.
Gjest Hilsen TS Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Takk for svar!! Men jeg greier ikk å få roen enda.. Han er litt lavere enn meg også.. Men jeg tok dt opp me ham, og ingen svar.. Jeg blir så demotivert. Jeg gidder ikke lengre, men jeg har vært så lenge med ham.. Men jeg lurer på om det fins noen single gutter der ute. Hvor søker jeg? Og jeg er kjempeglad i ham, hva skal jeg si til ham?
Barskstudent21 Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Takk for svar!! Men jeg greier ikk å få roen enda.. Han er litt lavere enn meg også.. Men jeg tok dt opp me ham, og ingen svar.. Jeg blir så demotivert. Jeg gidder ikke lengre, men jeg har vært så lenge med ham.. Men jeg lurer på om det fins noen single gutter der ute. Hvor søker jeg? Og jeg er kjempeglad i ham, hva skal jeg si til ham? Et par ting å ta tak i her: For det første så er det normalt for menn å legge på seg når de bikker 30 somre. For det andre tar du fra han mye morsjon når du ikke har sex med han... Si til han at du ikke er istand til å være i forholdet om han ikke skjerper seg - kanskje det vil få fart på sakene. For det tredje: Siden du tydeligvis ikke greier å overse denne fysiske feilen ved han er du nok ikke så glad i han lengre som du gjerne vil tro. Du er nok heller mer grodd fast i han siden dere har vært sammen så lenge som dere har. Single menn finner du overalt. Meg blandt annet Men jeg tror ikke det første du skal gjøre er å finne en ny mann, men heller å se på deg selv. Du virker som en usikker person, som trenger ekstern validering - noe du føler du ikke får fra din mann lengre. Et typisk trekk hos kvinner med dette karaktertrekket er å kle seg utfordrende, for å absorbere selvtillit fra menns blikk, evt at de blir sjekket opp gjentatte ganger. Etterhvert treffer de en player som spiller kortene riktig og som gir dem validering gjennom sex og nærkontakt. Så snart du kommer hjem og sitter alene har du ikke lengre denne valideringen og noe mangler - du må ut igjen for å hamstre ny selvtillit. Skriv opp alt som er positivt ved deg selv og les det hver dag. Finn ut hva du ikke liker ved deg selv, f.eks at du er overfladisk, og tenk ut måter du kan jobbe med deg selv for å bli noen du virkelig liker! Elsk deg selv og få indre validering istedenfor ekstern. Når du har funnet deg selv, og blitt den beste personen du kan bli så er du kanskje klar for å se etter en ny mann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå