Gjest Lilletrollet Skrevet 12. august 2003 #1 Skrevet 12. august 2003 Nå begynner jeg på skolen på torsdag, og da har jeg jammenmeg bare en dag å fixe opp i problemet mitt på. Altså, jeg har naturlig brunt hår, og tenkte jeg ville farge det jevnt i mørkebrunt. Dessverre ble det ikke slik som jeg hadde tenkt meg, det ble svart! Kullsvart! Dette ser helt forferdelig ut, og jeg kan ikke gå ut sånn, spesielt ikke når jeg begynner på ny skole! Noen som vet hva jeg kan gjøre (frisør er utelukket grunnet pengemangel). Kan jeg farge det i en lysere nyanse? I så fall, hvilken nyanse for å få det brunt? HJELP!! Dette trenger jeg svar på FORT!!! På forhånd; tusen takk!
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #2 Skrevet 12. august 2003 Det er mulig at dette er helt ute på jordet, men en gang jeg farvet håret mitt så fikk jeg beskjed om å *ikke* ikke bruke sånn billigshampo for fett hår, da det eneste den gjorde var å suge farven ut av håret. Hvis du vil fjerne de groveste nyansene kan du kansje vaske håret en 10-12 ganger i en sånn shampo?
Dina Skrevet 12. august 2003 #3 Skrevet 12. august 2003 Hei Lilletrollet! Jeg er stygt redd for at du må være som du er på håret en liten stund, dersom frisør ikke er et alternativ.... :-? Frisøren kan foreta "avfarging" på håret ditt, men det sliter veeeldig på håret... Vanlige "gjør det selv farger" kan som oftest bare farge håret mørkere enn det er, såfremt du ikke bleker det selv da :o Men det ville ikke jeg gjort om jeg var deg.... Jeg er sikker på at du er fin, det er nok bare uvant! :D På en ny skole er det jo heller ingen som vet hvilken farge du hadde på håret før???!!! :D Lykke til!
Gjest Lilletrollet Skrevet 12. august 2003 #4 Skrevet 12. august 2003 Det var det jeg var redd for.. jeg har hørt av mange at du bare kan farge håret ditt i en mørkere nyanse, derimot hvis du ikke bleker det. Håret mitt kan umulig bli mørkere enn det er nå, og det ser vanvittig rart ut i forhold til ansiktet mitt. Siden jeg har øyenbryn man nesten ikke kan se blandt annet.. Får vel ta noen titalls runder med billigsjampo da, og håpe det tar av den verste kneiken. Men hvis det er noen andre som vet hva jeg kan gjøre, pliiiz skriv til meg, for jeg er virkelig fortvilet nå... :cry:
Gjest vampie Skrevet 12. august 2003 #5 Skrevet 12. august 2003 nei nei jenta mi! svart hår er kjempefint!!!! helt ærlig! skulle ønske jeg har det! men pga avfarginger kan jeg ikke farge håret mitt! bare bleke det for fargen detter ut med engang! så venn deg til ditt nye hue!! bare husk å tegne opp bryna dine med en mørk kajal og gjerne litt mørkt rundt øya også! lykke til! du ser sikkert kjempeflott ut!!!
Lillebi Skrevet 12. august 2003 #6 Skrevet 12. august 2003 Hvis du har langt hår kan du sette det opp - da ser du ikke alt det mørke håret ditt henge frem i ansiktet, og tenker kanskje mindre på det...
Samsara Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 Ellers så er det jo en Henna naturell man bruker til avfarging, er det ikke? Spør på Body Shop, de har den i så fall der! Til under hundrelappen, om jeg ikke husker feil. Ellers er svart hår skikkelig stilig, ja, men sikkert veldig uvant om du ikke har prøvd det før!
Rapitap Skrevet 14. august 2003 #8 Skrevet 14. august 2003 Vel, jeg kan jo dele min erfaring. Kjøpte selvblondingsspray på vanlig sånn H&M butikk...Den heter også Blond Spray - koster under 100 kroner. Bare spray på og gå ut i solen. Jeg glemte jo at jeg hadde sprayet meg og har nå en slags melkeskvett på hodet. Men, dette betyr jo at det funker! You wanna' try?!
ivanka Skrevet 14. august 2003 #9 Skrevet 14. august 2003 hvis du prøver å bleke svart farget hår blir det gjerne oransje. men ALLE hårfarger, også 'permanente' blir litt blekere etterhvert, og det går fortere med hårvask. visstnok skal zalo være en metode for å få ut mest mulig farge, men da blir håret TØRT!
Bradshaw Skrevet 14. august 2003 #10 Skrevet 14. august 2003 Ikke noe å bekymre deg for! Gå til en frisør. Det sliter på håret å avfarge det, men det er bedre med et litt slitt hår en et hår du ikke føler deg vel med. Dette kan uansett rettes på det er jeg helt sikker på og hår vokser jo ut eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå