Gaupa Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg lurer bare rett og slett på hvilken olje dere steker i? Raps, solsikke, oliven osv... Har hørt at olivenolje ikke tåler høy temperatur? Men at det er forskjell på kaldpresset, varmpresset osv på olivenolja. Hjelpes, en hel vitenskap dette. Noen som har god peiling, eller bare vil si hva de steker i/bruker de forskjellige oljene til?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Jeg lurer bare rett og slett på hvilken olje dere steker i? Raps, solsikke, oliven osv... Har hørt at olivenolje ikke tåler høy temperatur? Men at det er forskjell på kaldpresset, varmpresset osv på olivenolja. Hjelpes, en hel vitenskap dette. Noen som har god peiling, eller bare vil si hva de steker i/bruker de forskjellige oljene til? Har hørt at den beste stekeoljen er Rapsolje, og det er denne oljen jeg bruker selv til steking. Olivenolje og sojaolje bruker jeg til dressinger og baking.
Susan Sto Helit Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Bruker rapsolje, eller Vita hjertego olje. Og da brukes den både til steking, baking og alle andre ting man bruker olje til...
Belima Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Jeg bruker rapsolje. Har også en olivenolje som ikke lukter eller smaker som jeg bruker til noen gryteretter. Den heter Kristal Riviera. Kjøper den i innvandrerbutikk.Den er i en blikkanne. Bruker den til bl.a Balsamico dressing.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 KUN solsikke til alt steking, salater osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå