thumbalina Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg trenger litt hjelp til tolkning av NAV her.... Det står på NAV sine sider "Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret." . Altså Jeg får kun feriepenger for de 48 første dagene i sykemldperioden i 2009. Så hvis jeg ikke er sykemeldt i november og desember så får jeg feriepenger fra jobb for disse mnd, og kun feriepenger for 48 dager av sykemldsperioden fra trygdekontoret.. Jeg har til nå vært Sykemldt fra 4 august til 31 oktober. 4 aug – 8 oktober = 48 arbeidsdager. Dette er den perioden jeg får feriepenger fra NAV for. Fra 8 oktober har jeg gått over 48 dager og får ikke feriepenger. Da mister jeg feriepenger for 23 dager – 16 arbeidsdager. (8 oktober til 31 oktober) Da må jeg jobbe 100% fra 1 november og ut desember for få få feriepenger disse mndene. Har jeg forstått NAV riktig da? Vet ikke om legen går med på å friskmld meg fra 1 november - men fra denne datoen kan jeg få mye bedre tilrettelegging på jobb og bør kunne klare å jobbe 100%. Syns det er litt feil å gå hjemme 50% hvis det ikke er helt nødvendig og i tillegg tape feriepenger på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå