Gå til innhold

IKEA oppvaskmaskin - blir ikke tørt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet

Vi har nettopp bygd oss nytt IKEA-kjøkken, med integrert oppvaksmaskin (Renlig DW60). Men den tørker så utrolig dårlig! Vi har ikke hatt oppvaskmaskin før, men de jeg har sett hos andre tørker oppvasken i langt større grad enn denne. Er det noen som vet om IKEAs maskiner rett og slett er så dårlige, eller om det er noe vi gjør feil med innstillingene? Eller om det rett og slett er en feil på maskinen?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært borti oppvaskmaskiner som tørker...

Skrevet

du har naturligvis glansmiddel i, ellers blir det ikke tørt...

Skrevet

Min oppvaskmaskin, som jeg er meget fornøyd meg, tørker heller ikke. Jeg setter døra opp på en glipe når maskina er ferdig, og etter en liten stund (en time eller to?) har det blitt tørt nok til å ta ut og sette i skap.

Jeg trodde dette var vanlig, men dette er første oppvaskmaskina jeg har.

Gjest tyttebær
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig! Jeg har bare vært borti en type maskin!

Men min har et varmeprogram eller hva det nå kalles til slutt (varer ca 5-10 minutt av hele vasketiden)! Når det er ferdig er alt inni maskinen helt tørt.

Det har hendt at jeg må løpe ut døren med dårlig tid. Da har jeg skrudd av maskinen når varmedelen begynner. Da er alt vått.

Skrevet

Er det ikke Whirlpool som produserer hvite/brunevarer for Ikea? Skal vel ikke være noe dårlig merke det?

Jeg tror vi har noe slags tørkeprogram på vår maskin, men jeg må likevel passe på å åpne døra på vår maskin når den er ferdig så dampen får sive ut, ellers blir alt veldig vått der inne.

Gjest tyttebær
Skrevet

Er det ikke noe tørkeprogram på alle maskiner da?

Uansett, jeg har det i allefall i vaskeprogrammet! Så når maskinen er ferdig er alt tørt! Trenger ikke åpne luka eller noe! :) Så det er deilig!

Skrevet

Som en annen sa tidligere. Glansmiddel er svaret.

Hos meg blir det heller ikke tørt hvis det er tomt for glansmiddel. Men med glansmiddel så kan jeg sette oppvasken i skapet med en gang maskinen er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...