Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør jeg det om jeg åpner et bilde i Adobe Photoshop og skal halvere størrelsen? Har noen bilder som er over 1 meg som jeg vil halvere størrelsen på.......Hur gjør jag?

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til "image" og "resize"

Skrevet

Eller om du berre vil at dei skal ta mindre plass på harddisken (dvs. ikkje endre høgde/breidde) så må du lagra dei i eit format som komprimerer. Jpeg er vel det som helst blir brukt då; Save As... Velg Jpeg format og komprimering. Jo høgare komprimering (mindre fysisk plass) jo dårlegare kvalitet på bileta. (Evt. Save for Web for å sjå samenhengen før du lagrar.)

Finst andre format som kan komprimere òg, i større eller mindre grad. Kva som er best kjem an på bruken.

Berre nemner det med kompresjon eg, i tilfelle det var det du lurte på. Sidan du nemnde storleik på 1 MB. og om ikkje, så har du fårr eit bonussvar ;-)

Bonusglede: Har fått meg ny skjerm som fungerer (vel, ny PC faktisk) så no skal eg sjå om eg ikkje kjem i gang med photoshopkurset igjen :-D

Skrevet

Tusen takk begge to! :D

Jeg fikk fiksa det jeg skulle, og nu har jeg fått mange bilder som ikke er så store :wink:

Hva skulle jeg vel gjort uten dere?? :hjerter:

Lillian :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...