Gå til innhold

Grunnmur og fukt

Gjest Gjest_anna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg, eller gi meg noen tips om hvor jeg kan henvende meg... Mannen og jeg har sett på et hus vi kunne tenke oss.. Men i tilstandsrapporten står det noe om at det er registrert fukt i grunnmur.. Hva slags konsekvenser kan dette gi, og hva kan man gjøre? Det er nylig drenert rundt boligen...

Veldig takknemlig for svar!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være fukt som henger igjen fra før dreneringen ble gjort. Er dreneringen gjort riktig bør det være nok å sette en avfukter som får tørket opp grunnmuren.

Men jeg ville vel kanskje lure på om dreneringen er gjort riktig (drensledningen lagt langt nok ned, fylt tilbake med drenerende masser, brukt duk over slik at jord og leire ikke trenger ned i de drenerende massene og ikke minst brukt knotteplast på grunnmuren). Er det ikke gjort riktig må dere jo gjøre det på nytt og da kan det bli dyrt.

Hvis det fortsetter å komme fukt inn kan det jo begynen å gro sopp og råte som er helseskadelig, men det er jo også litt avhengig av hva slags rom som er på innsiden av grunnmuren. Skal dere bruke det som soverom er det jo ikke å anbefale, men skal det brukes som en gammeldags kjeller kun til oppbevaring er det jo ikke så farlig med litt fukt.

Skrevet
Håper noen kan hjelpe meg, eller gi meg noen tips om hvor jeg kan henvende meg... Mannen og jeg har sett på et hus vi kunne tenke oss.. Men i tilstandsrapporten står det noe om at det er registrert fukt i grunnmur.. Hva slags konsekvenser kan dette gi, og hva kan man gjøre? Det er nylig drenert rundt boligen...

Veldig takknemlig for svar!!!!!

Er det lov å spørre om dette huset er i Tr.Heim, med post.nr 7099 Flatåsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...