Gjest Dine Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Heisann! Jeg og mannen min har lyst å prøve å få barn. "Problemet" er at ingen av oss har 100% fast jobb. Han har 50 % deltidsstilling og er student t.o.m juni neste år. Jeg er ferdig utdannet og søker etter fulltidsjobb, samtidig som jeg jobber 70% deltid. Jeg har kontrakt som deltidsansatt og kommer heller ikke til å få kontrakt på 70%. I måneden får jeg utbetalt rundt 8000 kroner og mannen min rundt 6000kr. Ser selvfølgelig etter fulltidsjobbjobb, men er ikke like lett i dette arbeidsmarkedet... Så hvordan vil det fortone seg for oss fremover - om vi ønsker å bli gravide uten at noen av oss har 100% jobb? (Tenker ift utbetaling etc). Setter pris på all hjelp!!!
MarianneE Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Vel.... Jeg vet jo ikke hva dere har av utgifter, men her er vi to uten fast jobb og med en 2 åring. Han hadde fast jobb fram til påske da firmaet gikk konkurs. Jeg har vært hjemme men søker jobb nå. Vi leier billig av familie og har lite lån. Vi klarer oss, men noe særlig til overs har vi ikke. Alt går om man vil!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Du vet jo selv hva dere har råd til. Foreldrepengene blir basert på inntekten i de siste 6 månedene før du går ut i permisjon.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Dere bør sette opp en busjett og regne ut hva dere har krav på fra NAV så dere ikke ryker på en smell. Foreldrelykken forsvinner raskt hvis dere knapt ha råd til bleier og mat. Hilsen Mimi
Gjest Dine Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Tusen takk for alle svar! Vi burde nok sette opp budsjett og se hvordan utgifter vi har osv. Godt tips! Har noen venninner som har barn som jeg kan spørre, men det med penger man har krav på fra NAV osv varierer jo veldig ettersom man tjener forskjellig, så måtte høre her - Noen som vet hvordan det er å få jobb etter man har fått barn? Dumt formulert spørsmål muligens, men jeg er nyutdannet og sliter veldig med å få fulltidsjobb. Derfor lurer jeg på om det kanskje er "smartere" å få barn først og så få fulltidsjobb? Vet jo aldri hvor lang tid det tar før man får fulltidsjobb og innen den tid kan man være ganske "gammel" før man får sitt første barn... Har søkt fulltidsjobb siden februar og fortsatt ikke fått noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå