Gå til innhold

Hva er en lang mann?

Gjest Gjest_eva_*

Anbefalte innlegg

Er du helt dust eller? 1.87-88 lave menn? Da må du være kjempe lang selv jaffall:P Vet ikke hvor lang du selv er ts men klarer ikke se for meg en mann på 1.84 skal være kortere enn noen jenter. De lengste jentene jeg ha sett har vært på 1.80 så det sier vel sitt. Jeg tror at en på 1.84 er et stykke over gjennomsnittet. Stiller du 10 menn i et rom får en mann på det kalibere antageligvis 7-8. plassen:)

Dust???

Jeg oppga hva som var gjennomsnitthøyden for vernepliktige i 2008 - og det var 179,7. Så 184 er opplagt over snittet.

Og så poengterte jeg vel at hva hver enkelt mener er høyt er veldig individuelt. Hva jeg anser som høyt - er opplagt ikke det samme som du.

Men har du ikke sett lenger jenter enn 180 - det sier sitt - det har du rett i - for det er ganske mange som er høyere enn det.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mannen_*
Dust???

Jeg oppga hva som var gjennomsnitthøyden for vernepliktige i 2008 - og det var 179,7. Så 184 er opplagt over snittet.

Og så poengterte jeg vel at hva hver enkelt mener er høyt er veldig individuelt. Hva jeg anser som høyt - er opplagt ikke det samme som du.

Men har du ikke sett lenger jenter enn 180 - det sier sitt - det har du rett i - for det er ganske mange som er høyere enn det.

det er det nok ikke. Selv er jeg 1.82 og har aldri sett ei jente som har vært høyere enn meg, ever. Kun om de går i høyheler. Kanskje du er over 1.80?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det nok ikke. Selv er jeg 1.82 og har aldri sett ei jente som har vært høyere enn meg, ever. Kun om de går i høyheler. Kanskje du er over 1.80?

Mentalt så :ler: - jeg mangler nok et par cm - desverre, skulle gjerne ha vært høyere. Men jeg har flere venninner som er over 180 - og noen av dem godt over, og jeg liker ikke å føle meg liten - liker bedre å ha oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en merkelig tråd. "Hvor lang er en mann på 184 cm?" :ler:

For det første har jo dette et fasitsvar som er veldig enkelt å finne ut av. For det andre, spiller det noen rolle om andre menn er lavere eller høyere enn denne mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var en merkelig tråd. "Hvor lang er en mann på 184 cm?" :ler:

For det første har jo dette et fasitsvar som er veldig enkelt å finne ut av. For det andre, spiller det noen rolle om andre menn er lavere eller høyere enn denne mannen?

Ja:P jeg vil ha en lang mann som er større enn andre gutter:P He he, men flere her har vel bekreftet at denne mannen er lengere enn de fleste så da gjør det ikke noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittshøyden for vernepliktige i 2008 var 179,7.

Men det er jo bare du som kan si hva du føler er høyt.

For meg er en høy mann minst over 195 - virkelig høy er han ikke før 2 meter. Alle under 187-88 ville jeg beskrive som lave - mens andre snakker om folk på 185 som kjempehøye.

Du tuller nå? Med mindre man er <10cm under gjennomsnittet, er man ikke lav. Normal riktignok, men slettes ikke LAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Bille beskriver hva hun, hun personlig syns er høyt, og også lavt. Selv er jeg uenig med henne. Det betyr ikke at hun tar feil, hun sier hva hun, personlig mener.

TS, om du er så redd for at en mann ikke skal få deg til å føle deg trygg med centimetrene sine, så burde du kanskje jobbe litt med parametrene for hva som gir trygghet.

Selv er jeg bortimot 180, de fleste menn jeg kjenner er ca så høye som meg. Kjemi ligger vitterlig ikke i cm over havet, og for meg blir det utrolig overfladisk å tenke sånn.

Forøvrig, om du er 165 og han er 184, så kan du jo måle hvor høye de høyeste sko-hælene dine er, om det får deg til å føle deg tryggere.

Mine høyeste hæler er 17cm. Da jeg gikk med dem var jeg altså nærmere 195, da hadde jeg kjæreste på 167. Jeg brukte skoene. Jeg følte meg ikke utrygg, og han følte seg ikke som en liten tass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann mellom 184-190 er en lang mann. Over det så er de ekstremvarianter. Gjennomsnittlige menn er mellom 178-182, og korte menn er jo alle disse under 178.

Gjennomsnittlig høyde er 180 cm for unge norske menn. Dette er mer eller mindre normal-fordelt, så det finnes altså like mange som et 175cm som 185cm. Med andre ord: Størsteparten av unge norske menn befinner seg mellom 175cm og 185cm, og kan regnes som "normalt" høye.

Personlig er jeg 189 cm og anser ikke meg selv som høy, men akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 1.80 selv, så jeg anser ikke en gutt på 1.85 som spesielt høy. Og de som er under 1.80 ser jeg nok på som lave. Ser at snittet er rundt den høyden, men inntrykket mitt er at mange på min alder er høyere enn meg.

Liker de(re) best mellom 1.90 og 2 m, jeg, for da kan jeg bruke stiletthæler og fremdels være minst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faen hell
Jeg er nesten 1.80 selv, så jeg anser ikke en gutt på 1.85 som spesielt høy. Og de som er under 1.80 ser jeg nok på som lave. Ser at snittet er rundt den høyden, men inntrykket mitt er at mange på min alder er høyere enn meg.

Liker de(re) best mellom 1.90 og 2 m, jeg, for da kan jeg bruke stiletthæler og fremdels være minst! :)

det er jo merkelig at menn som er godt over snittet ikke skal bli ansett som lange, av kvinner som atpåtil er krotere enn dem. Med andre ord så påstår du jo at flertallet av menn er korte, med slike holdninger.

Blir jo som at jeg skal kalle ei dame på 1.72 kort, selv om hun er over snittet. Jeg er bare 1.74, selv om jeg er mann og da må jo jeg være dverg da hvis en mann på 1.84 er vanlig. Nå går jeg 3. klasse på vgs, dvs at jeg går med elever som er utvokst, og de fleste er under 1.85 av guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 tilfeldige menn? 9 plassen, kanskje 8 plassen, tror jeg nok heller. Jeg er 190. Det er ikke så ofte jeg treffer noen høyere

jeg skjønner ikke helt. Mener du at han ville vært den nest korteste eller nest lengste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja:P jeg vil ha en lang mann som er større enn andre gutter:P He he, men flere her har vel bekreftet at denne mannen er lengere enn de fleste så da gjør det ikke noe:)

Men hvis det kommer flere uvanlig høye karer inn i venneflokken deres i fremtiden? Må du dumpe ham da? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det kommer flere uvanlig høye karer inn i venneflokken deres i fremtiden? Må du dumpe ham da? :jepp:

Ikke hvis han tar dem i håndbak:D Liker alfahanner, kan ikke ha annet enn det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Gjennomsnittshøyden for vernepliktige i 2008 var 179,7.

Men det er jo bare du som kan si hva du føler er høyt.

For meg er en høy mann minst over 195 - virkelig høy er han ikke før 2 meter. Alle under 187-88 ville jeg beskrive som lave - mens andre snakker om folk på 185 som kjempehøye.

Helvete! Jeg er en dverg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spåkona sa jeg ville treffe en lang mann....jeg sa HVA?? Han jeg er interessert i er da ikke så lang. Nei, da var det snakk om ca 180. Selv synes jeg nok menn på minst 195 er lange. Ikke de på 180.

Hahaha... spåkoner har jo alltid rett.

Morsom tråd forresten. Hvem sa noe om at menn er overfladiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du syns ikke en mann som er 15 cm lengere en ndeg er lang? Da har du problemer, jenta mi

Nei, ikke spesielt lange. Menn over 2 m anser jeg som særs lange, de mellom 2 m - 190 m er lange, de mellom 190 - 180 er middels, de mellom 180-170 er lave og de under 170 er ....særs lave.

Men fortvil ikke - jeg har vært sammen med menn på både 170 og 197.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... spåkoner har jo alltid rett.

Morsom tråd forresten. Hvem sa noe om at menn er overfladiske?

Ja,det har jo alltid stemt for min del :-))

Men å si at menn på 180 var lange den var drøy, men kanskje spåkona var ekstrem lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...