Gå til innhold

Hva er en lang mann?

Gjest Gjest_eva_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_eva_*

Hei, jeg har drevet med litt flørting på nettet med en person som er kjempe søt og snill og ganske kjekk. Så skal jeg møte han i morgen, men vet ikke hvor lang han er. Han sier han er 1.84 men vet ikke om dette er langt, kort eller gjennomsnittlig.

Basert på min egen høyde vet jeg at han kommer til å være lengere enn meg, men jeg liker veldig godt lange menn og syns det er er skikkelig turn off om han ikke er så lang som jeg ønsker.

Hvor lang er han egentlig da? Over gjennomsnittet, kortere eller helt gjennomsnittlig?

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Langt mot Nord

Hent et målbånd og mål opp 184cm og sett et hakk i karmen. Lukk gjerne igjen øynene og se for deg følgende scenario, hva utgjør en kort-mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittshøyden for vernepliktige i 2008 var 179,7.

Men det er jo bare du som kan si hva du føler er høyt.

For meg er en høy mann minst over 195 - virkelig høy er han ikke før 2 meter. Alle under 187-88 ville jeg beskrive som lave - mens andre snakker om folk på 185 som kjempehøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*
Gjennomsnittshøyden for vernepliktige i 2008 var 179,7.

Men det er jo bare du som kan si hva du føler er høyt.

For meg er en høy mann minst over 195 - virkelig høy er han ikke før 2 meter. Alle under 187-88 ville jeg beskrive som lave - mens andre snakker om folk på 185 som kjempehøye.

Er du helt dust eller? 1.87-88 lave menn? Da må du være kjempe lang selv jaffall:P Vet ikke hvor lang du selv er ts men klarer ikke se for meg en mann på 1.84 skal være kortere enn noen jenter. De lengste jentene jeg ha sett har vært på 1.80 så det sier vel sitt. Jeg tror at en på 1.84 er et stykke over gjennomsnittet. Stiller du 10 menn i et rom får en mann på det kalibere antageligvis 7-8. plassen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiller du 10 menn i et rom får en mann på det kalibere antageligvis 7-8. plassen:)

10 tilfeldige menn? 9 plassen, kanskje 8 plassen, tror jeg nok heller. Jeg er 190. Det er ikke så ofte jeg treffer noen høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevare meg vel for en uvitenhet. 1,84 er høyere enn gjennomsnittet. Snittet er litt under 1,80.

Du vet jo hvor høy du selv er. Da kan det vel ikke være så vanskelig å forestille seg hvor høy han er ut fra differansen. Hadde han vært 1,74 ville jeg skjønt at du hadde lurt. Men at du lurer på om en såpass høy mann er høy nok, får meg til å undre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hei_*

Jeg vet jo han kommer til å være høyere enn meg og "høy nok", men jeg liker menn som er såpass høye at det får meg til å føle meg trygg og god når jeg går med dem:) Derfor jeg lurte, for jeg vet ikke hvor lang en høy mann er. Jeg er bare 1.65 så han vil jo være ganske mye lengere enn meg, men vil jo at han også skal være lengere enn de fleste guttene vi passerer så jeg føler meg trygg og god:) Hehe, noen jenter som sikkert kjenner seg igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 tilfeldige menn? 9 plassen, kanskje 8 plassen, tror jeg nok heller. Jeg er 190. Det er ikke så ofte jeg treffer noen høyere

Jeg har både kjæreste og brødre som er over 1,90, og synes jeg ser mye høye menn rundt om. Vil tro at 1,80-1,85 er ganske gjennomsnittlig høyde for en mann (det blir jo litt synsing, dette her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lobotomer mer!

Dette kommer jo ann på egen lengde. Jeg er 185 cm men har en bror på 192. Han syns jeg er lav, samtidig som jeg har venner som syns jeg er lang. Ser jo ofte menn som er lengere enn meg, men ser oftere menn som er kortere enn meg, så han er nok godt over gjennomsnittet. Skal du på tur til Japan med han vil du hvertfall se på han som lang;) En mann på 184 vil være lengere enn gjennomsnittet, men ikke en gigant. Still deg i et rom med 10 tilfeldige menn som vil han nok være en av de lengste i rommet, men det vil jo alltids være mnn som er MYE lengere enn han, enn det vil være menn som er MYE kortere enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kautokeino

En mann mellom 184-190 er en lang mann. Over det så er de ekstremvarianter. Gjennomsnittlige menn er mellom 178-182, og korte menn er jo alle disse under 178.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(det blir jo litt synsing, dette her).

Det er sant - og det må vi gjøre noe med.

Av 1000 tilfeldige menn (dvs. strengt tatt 1000 tilfeldige rekrutter fra 2008)

er 235 høyere enn 185cm (SSB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig mange lave menn rundt omkring, dvs. under 1,75. Men nå bor jeg i Oslo. Her er det kanskje mer "innblandet blod" i befolkningen enn ellers i landet. Vil tro det er høyere menn for eksempel på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sandra_*
Det er sant - og det må vi gjøre noe med.

Av 1000 tilfeldige menn (dvs. strengt tatt 1000 tilfeldige rekrutter fra 2008)

er 235 høyere enn 185cm (SSB)

Ja, og i tillegg er jo mange av disse 235 mennene rundt 186cm så det er jo ikke store forskjellen. Tror de eller fleste skjønner at menn rundt 185 cm er lengere enn gjennomsnittet.

Alltid sett på menn som er over 180 som lange menn, selv om jeg er ei kvinne på 1.78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spåkona sa jeg ville treffe en lang mann....jeg sa HVA?? Han jeg er interessert i er da ikke så lang. Nei, da var det snakk om ca 180. Selv synes jeg nok menn på minst 195 er lange. Ikke de på 180.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spåkona sa jeg ville treffe en lang mann....jeg sa HVA?? Han jeg er interessert i er da ikke så lang. Nei, da var det snakk om ca 180. Selv synes jeg nok menn på minst 195 er lange. Ikke de på 180.

hvor lang er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har drevet med litt flørting på nettet med en person som er kjempe søt og snill og ganske kjekk. Så skal jeg møte han i morgen, men vet ikke hvor lang han er. Han sier han er 1.84 men vet ikke om dette er langt, kort eller gjennomsnittlig.

Basert på min egen høyde vet jeg at han kommer til å være lengere enn meg, men jeg liker veldig godt lange menn og syns det er er skikkelig turn off om han ikke er så lang som jeg ønsker.

Hvor lang er han egentlig da? Over gjennomsnittet, kortere eller helt gjennomsnittlig?

Takk for alle svar:)

Det er ca gjennomsnittshøyde. Jeg er 1.83 og de fleste jeg møter er omtrent like høye ( + - noen cm ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...