Gå til innhold

forhold til sjefen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem av dere har hatt eller har et forhold til sjefen sin og hvordan utviklet det seg og hvordan endte hele historien..? noen med erfaringer..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvem av dere har hatt eller har et forhold til sjefen sin og hvordan utviklet det seg og hvordan endte hele historien..? noen med erfaringer..?

Hadde et forhold til en sjef en gang, men ikke min egen. Ble inspirert til å bli "sjef" selv og det ble jeg, men forholdet utviklet seg dårlig, og her sitter jeg alene som "sjef"....

Men det var kanskje ikke en slik historie du ville høre...

Skrevet

Hva er det med dere kvinner og det å ligge seg oppover i systemet?

Gjest undrer...
Skrevet
Hva er det med dere kvinner og det å ligge seg oppover i systemet?

Det er ikke snakk om å ligge seg oppover i systemet. Det er snakk om to personer som har utviklet en utrolig kjemi og følelser for hverandre, men aberet er at det er sjefen min det er snakk om.

Skrevet
Det er ikke snakk om å ligge seg oppover i systemet. Det er snakk om to personer som har utviklet en utrolig kjemi og følelser for hverandre, men aberet er at det er sjefen min det er snakk om.

Jeg tror det er vanlig å få et lite crush på sjefen sin. Autoritet blandet med sjarm og god kjemi kan få mange til å dirre i knærne.

Er i akkurat samme situasjon som deg.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Jeg tror det er vanlig å få et lite crush på sjefen sin. Autoritet blandet med sjarm og god kjemi kan få mange til å dirre i knærne.

Er i akkurat samme situasjon som deg.

Bekreftelser......................bekreftelser.

Gutta tenner på former og attributter, dere tenner på autoriteter og makt...

Skrevet
Bekreftelser......................bekreftelser.

Gutta tenner på former og attributter, dere tenner på autoriteter og makt...

så du mener at det aldri kan være om ekte følelser i et slikt forhold..? kun lyst og begjær og makt..??

Skrevet

Har ikke opplevd det,men dersom det var ett forhold jeg ville satset seriøst på ville jeg sett meg om etter en annen jobb ;)

Hadde det vært snakk om en flørt ville jeg droppet det

Skrevet

Sjefer som innleder forhold til en av h*ns underordnede, utnytter et tillitsforhold og misbruker sin stilling til å oppnå seksuell aktivitet. Dette er forbudt og straffes med inntil 5 års fengsel (§ 193). Det er viktig at slike sjefer anmeldes og dømmes. Dessverre finnes det utallige slike forhold som aldri etterforskes og pådømmes. Jeg mener at selv noe så alminnelig som et forhold mellom en lege og en sykepleier må anses som et brudd på denne loven, noe som skal medføre fengselsstraff for legen. Dessverre er imidlertid politi og påtalemyndighetene alt for dårlig bemannet til å ta initiativ til å etterforske seksuell kriminalitet. Dette går oftest ut over kvinner som utnyttes i slike forhold.

Skrevet
Sjefer som innleder forhold til en av h*ns underordnede, utnytter et tillitsforhold og misbruker sin stilling til å oppnå seksuell aktivitet. Dette er forbudt og straffes med inntil 5 års fengsel (§ 193). Det er viktig at slike sjefer anmeldes og dømmes.

Selv der sjef og ansatt har følelser for hverandre? Man kan jo ikke noe for hvem man forelsker seg i.

Skrevet
Jeg mener at selv noe så alminnelig som et forhold mellom en lege og en sykepleier må anses som et brudd på denne loven, noe som skal medføre fengselsstraff for legen.

Det er vel ytterst sjelden at en lege og sykepleier har et sjef-ansatt forhold? F.eks i sykehus er det jo ikke legene som bestemmer over sykepleierne. Legene har sin egen leder og sykepleierne har sin leder innenfor sin arbeidsgruppe.

Skrevet

Jeg hadde et knulleforhold til min en tid. Vi møttes på kontoret hans etter stengetid og tilbrakte hele netter der. Husker ikke helt hvordan det ble avsluttet, men mener det hadde noe med andre ansattes mistanke å gjøre.

Det er vel kanskje ikke det lureste forholdet å gå inn i, men forall del; det kan ende godt for mange.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
så du mener at det aldri kan være om ekte følelser i et slikt forhold..? kun lyst og begjær og makt..??

Nei, det mener jeg ikke, det var en lett generaliserende betraktning på hva som trigger kvinner og hva som trigger menn, altså hvilke faktorer man vektlegger i krav-spec'en for å si det sånn. For all del, det finnes historier om sjefen og en ansatt som ender lykkelig og varig. Jeg har vært i den situasjon at en ansatt la an på meg. Hun ventet til hun sa opp jobben men fortalte at det at jeg var leder var en faktor som betydde noe da hun ble forelska.

Gjest undrer...
Skrevet
Nei, det mener jeg ikke, det var en lett generaliserende betraktning på hva som trigger kvinner og hva som trigger menn, altså hvilke faktorer man vektlegger i krav-spec'en for å si det sånn. For all del, det finnes historier om sjefen og en ansatt som ender lykkelig og varig. Jeg har vært i den situasjon at en ansatt la an på meg. Hun ventet til hun sa opp jobben men fortalte at det at jeg var leder var en faktor som betydde noe da hun ble forelska.

Jeg kan ikke si at det at han er sjefen min, at det er det som fikk meg interessert. Det helt åpenlyse er jo det ytre. Det er det første man ser på et menneske, men man blir ikke forelsket bare pga det. Så er det jo kjemien man utvikler, og man bare vet at dette kommer til å utvikle seg en eller annen gang. Så den maktposisjonen han er i, har nok ikke noe å si for meg. Han kunne like gjerne vært en "ansatt på gulvet". Det at han har den jobben han har, er jo bare tilfeldig, men gjør det desto mere innviklet og vanskelig..

Skrevet
Jeg hadde et knulleforhold til min en tid. Vi møttes på kontoret hans etter stengetid og tilbrakte hele netter der. Husker ikke helt hvordan det ble avsluttet, men mener det hadde noe med andre ansattes mistanke å gjøre.

Det er vel kanskje ikke det lureste forholdet å gå inn i, men forall del; det kan ende godt for mange.

Hva fikk deg til å tenne på ham, da? Det at han var sjef og over deg i hierarkiet? I så fall er det ikke akkurat helt stuerent vil jeg si.

Skrevet
Hadde et forhold til en sjef en gang, men ikke min egen. Ble inspirert til å bli "sjef" selv og det ble jeg, men forholdet utviklet seg dårlig, og her sitter jeg alene som "sjef"....

Men det var kanskje ikke en slik historie du ville høre...

Skulle ønske flere jenter tenker som deg. Hvis dette med makt og autoritet er så fryktelig viktig, hvorfor ikke utdanne seg bra og jobbe hardt slik at man oppnår samme status selv?

Skrevet
Hva fikk deg til å tenne på ham, da? Det at han var sjef og over deg i hierarkiet? I så fall er det ikke akkurat helt stuerent vil jeg si.

Det vet jeg faktisk ikke helt. Det var en tenning der helt fra jeg begynte i jobben. Det hadde nok ikke så mye med det at han var sjef å gjøre.

Skrevet

En stund siden, men jeg jobbet på et sted der jeg merket at en av sjefene hadde mer enn litt godt øye til meg. Han er en type jeg kunne falt for til vanlig, men jobb er jobb... som ung og jente hadde det nok vært jeg som måtte gå hvis det ikke ble noe av.

Skrevet
Det er vel ytterst sjelden at en lege og sykepleier har et sjef-ansatt forhold? F.eks i sykehus er det jo ikke legene som bestemmer over sykepleierne. Legene har sin egen leder og sykepleierne har sin leder innenfor sin arbeidsgruppe.

Du har rett i at det mange steder er organisert slik. Det er imidlertid også mange som har éndelt ledelse, ofte med en lege som leder.

Jeg mener likevel at forholdet mellom leger og sykepleiere i praksis har et preg av over- og underordnet, selv om dette er mindre uttalt enn det var tidligere. Slike forhold bør derfor rammes av denne loven så lenge de har samme arbeidsplass. Hvis de arbeider i forskjellige foretak, er derimot slik forhold (kanskje) akseptable.

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner godt hvordan du har det, for jeg opplevde det samme. Jeg ble forelsket i min sjef og han gjengeldte følelsene. Det endte opp med hete kvelder på kontoret hans og mange andre steder:) Dette foregikk i et år, men så ble det for mye, da en del av de ansatte mistenkte noe. Endte opp med å søke ny jobb. Men angrer ingenting. Jeg møter han forsatt, og jobber iblant hos han når han trenger hjelp. Det handler ikke om å knulle seg opp over i systemet men man kan ikke noe for det!! Hvis du veit at du kan tenke deg å ha et seriøst forhold med han så skaff deg en ny jobb. Men ikke gi opp jobben før du er 100% sikker. For det kan hende at han vil bare ligge rundt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...