Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle der ute/her inne..

Jeg er litt/ekstremt uerfaren når det gjelder make up, men nå skal jeg nettopp begynne i ny jobb, og det er et litt sånn trendy firma med unge og fremadstormende, så jeg vil gjerne ha noen tips om klær og makeup og sånt for å gli inn liksom.

Jeg er 1.74 og normalt slank, med skulderlangt rødblondt hår og blågrønne øyne. Har endel fregner men de synes jeg faktisk er helt ok.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SYnd ikke minnie er her nå da , hun hadde vært god på dette.

Du skal vel ikke kle deg etter noen - finn noen klær du liker og passer. Du kan jo se litt på hvordan de andre kler seg om det er noen dresskode der.

Diskret sminke er vel ok - se velstelt ut , ikke oversminket.

Skrevet

Kan være lurt å ta en tur innom et stort parfymeri, si at du er på jakt etter sminke men ikke vet helt hva som vil kle deg og be om hjelp.

Da sminker de deg gjerne for deg, og viser deg hvordan.

..vel og merke om du kjøper noe av sminken da.

Skrevet

Lyse diskrete farger i makeupen, litt klassiske snitt i klærne kanskje - ikke for flashy?

Skrevet

:P Tusen takk, jenter - jeg skal ta en tur i parfymeriet og få litt veiledning på farger og merker osv... og så skal jeg øve litt tror jeg så jeg ikke kommer på jobb første dagen og ser ut som hun der.... i den serien med han der tjukke med brillene....Mimi??

Søren hva heter .... ah Drew Carey...show..tror jeg... :-?

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er lurt å ikke prøve "for hardt" i begynnelsen. Prøv deg fram med sminke i naturlige farger; jeg vil foreslå mascara, gjerne et solpudder i ansiktet for å få litt farge, og en naturlig lipgloss på leppene.

Det samme gjelder i klesveien; det er bedre å være litt klassisk, og heller lodde stemningen i begynnelsen. En dressbukse med skjorte eller høyhalset genser til, teamet med smarte sko, burde funke bra i de aller fleste tilfeller.

Lykke til i ny jobb!!!

Skrevet

Hei ninni! Utifra beskrivelsen virker det som du har de samme trekkene som meg:) jeg bruker en del stæsj på huden siden jeg har litt ujevn hud, men siden du ikke sa noe om dette regner jeg med at huden din er fin!

Sminke jeg ville ha anbefalt er:

Solpudder (guerilan og clairins sine er veldig fine synes jeg) et alternativ til dette kan jo være en bronsefarget ansiktsgel (lancome). Ikke bruk grønn eller blåaktige øyenskygger da det vil matte ned øyenfargen din. bruk heller litt brunaktige- men vær forsiktig hvis du har lys hud! Brun maskara blir ofte litt mer naturlig enn svart! Litt lipgloss frisker også opp!

Men er du ikke erfaren med sminke vær veldig forsiktig, og smink deg for all del i dagslys!

Skrevet

Concealer, maskara, solpudder og evt øyebrynsblyant er alt jeg ville ha brukt. Dropp øyenskyggen, men blank lipgloss/eight hour cream er bra.

Lykke til i ny jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...