Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Trenger ny verdivurdering på huset for å refinansiere. Før var det flusst i reklame for "gratis og uforpliktende verdivurdering", og man ble nesten overfalt av meglere på kjøpesenter. Er det slutt på de tider? Noen som vet om noen som fortsatt er gratis? Evt billigst?
Alison Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Trenger ny verdivurdering på huset for å refinansiere. Før var det flusst i reklame for "gratis og uforpliktende verdivurdering", og man ble nesten overfalt av meglere på kjøpesenter. Er det slutt på de tider? Noen som vet om noen som fortsatt er gratis? Evt billigst? Hvis du kun skal ha en verdivurdering må du gjøre regning med å betale for den. Får eiendomsmegleren salget av boligen din etterpå, får du gjerne selve verdivurderingen gratis. Ta gjerne kontakt med flere meglere og be om tilbud.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Er det slutt på de tider? Nja, de kommer nok igjen Kappen snur seg vet du!
Kanutte Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Vi har nettop hatt verdivurdering av vårt rekkehus (i sommer). Det fikk vi både gratis og uforpliktende av megler. Jeg ringte han som i sin tid solgte oss boligen, samt solgte leiligheten vår.
Orthia Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Aktiv Eiendom har i hvert fall gratis verdivurdering. Man kan fylle ut skjema på nett og så kontakter de deg.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Aktiv Eiendom har i hvert fall gratis verdivurdering. Man kan fylle ut skjema på nett og så kontakter de deg. Vet du om de gir det ut skriftlig uten betaling? Forstår det slik at de fleste tar en muntlig vurdering, men dersom du skal ha det skriftlig (noe du må ha om du skal refinansiere), koster det en del...
*Terje* Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Det blir mindre og mindre av dette ja. Når folk ønsker dette av oss informerer jeg om at vi tar betalt, men om kunden insisterer på å få det gratis sier jeg noe sånn som at "ringer du 10-12 selskaper får du nok napp til slutt". Med andre ord, ring forskjellige kontorer til du får det du vil ha. Ser at Aktiv er nevnt over her; i vårt område tar de seg betalt for slik jobb, så det er opp til hver enkelt filial. Har kontoret f.eks en nyansatt er det større sjanse til å få det gratis, da dette er en bra måte for nye meglere å lære på.
Hermiine Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Jeg har ingen anelse om det er vanlig å tilby dette, men vet at bestekompisen min fikk gratis verdivurdering av en eiendomsmegler for litt siden. Tror det var fra Nordvik og partners (Oslo).
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Vi brukte takstmann i stedet for megler, han gjorde en meget grundig jobb og vi fikk en rapport på flere sider, til den nette sum av 3500 (er noen år siden). Kan anbefales!
suzie Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Skal du ha en skriftlig verdivurdering for refinansiering så må man stort sett betale. Skal du selge bakes det inn i sluttsummen på kostnaden for å selge huset. Synes det å forvente at folk skal jobbe gratis for en er egentlig ganske smakløst. Man betaler da stort sett for alle tjenester man trenger.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 Skal du ha en skriftlig verdivurdering for refinansiering så må man stort sett betale. Skal du selge bakes det inn i sluttsummen på kostnaden for å selge huset. Synes det å forvente at folk skal jobbe gratis for en er egentlig ganske smakløst. Man betaler da stort sett for alle tjenester man trenger. Jeg er så enig, så enig! Der jeg jobber tar vi betalt for jobben, ut i fra vanlig timespris for meglertjenesten. Skal megler gjøre jobben for deg, tar det rundt 2 timer - selv om du kanskje ser megleren i en halvtime. Man skal forberede seg, dra til kunden og tilbake på kontoret, diskutere pris med kolleger osv- og ikke minst skrive verdivurderingen for deg. Husk at dette er tid megleren bruker - som h*n ikke kan bruke til å selge boligen til en annen kunde. Og i disse tider er det VELDIG mange som ønsker verdivurdering og refinansiering.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Vi fikk gratis verdivurdering i fjor vinter av eiendomsmegler 1. Vi trengte verdivurdering i forbindelse med lån/tinglysning, men kjøpte boligen privat. Vi var åpne om at vi ikke kom til å kjøpe gjennom megler, men han sa det var helt greit - det var bare god service, som betydde at dersom vi skulle selge i fremtiden ville vi kanskje bruke dem. Vi fikk verdivurderingen skriftlig etter noen dager (og jeg har anbefalt eiendomsmegler 1 til alle som spør siden det)
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #13 Skrevet 17. desember 2009 Vi tar også betalt for verdivurderinger i selskapet jeg jobber i såfremt det er snakk om refinansiering. De fleste banker krever idag bekreftelse på at vi har sett boligen og i tillegg en god del opplysninger både om boligen, beregnet omsettelighet osv, som tar tid. Skjønner meg ikke på enkelte som ringer og blir irriterte når vi sier det koster penger. De ringer fordi de faktisk skal tjene penger på refinansiering og så er de så frekke at de mener vi skal jobbe gratis. Til info har vi annet å bruke fritiden vår på... En gratis verdivudering = muntlig verdivurdering
Christiane_W Skrevet 17. desember 2009 #14 Skrevet 17. desember 2009 Skal du ha en skriftlig verdivurdering for refinansiering så må man stort sett betale. Skal du selge bakes det inn i sluttsummen på kostnaden for å selge huset. Synes det å forvente at folk skal jobbe gratis for en er egentlig ganske smakløst. Man betaler da stort sett for alle tjenester man trenger. Litt på siden, men jeg er helt enig! Bare se tråden om gavepapir på et annet underforum... Folk skal bare ha og ha, men uten å betale for det. Blir helt kvalm av denne grådighetskulturen som hersker blant enkelte.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #15 Skrevet 17. desember 2009 Vi ringte til et par stykker og spurte hva de skulle ha for en verdivurdering til bruk ved refinansiering. Vi valgte den rimeligste - som kostet 1500,- (men har ennå ikke fått noen regning - det er et år siden?).
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #16 Skrevet 18. desember 2009 Nja, de kommer nok igjen Kappen snur seg vet du! Kappen snur seg? Ja, det skulle jeg gjerne ha sett Nei, det heter "vinden snur". Du blander med å snu kappen etter vinden, som er noe helt annet
zuperduper Skrevet 25. desember 2009 #17 Skrevet 25. desember 2009 Det dumper ned gratis verdivurderingstilbud i postkassa med jevne mellomrom her hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå