Gjest Gjest_jente21_* Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Var hos legen som sa jeg har ganske lavt blodtrykk. Har alltid hatt lavt, men ikke så lavt tror jeg. Hva kan man gjøre selv? Er mye trøtt, småsvimmel og sliten, har i tillegg B-vitaminmangel så det bidrar jo det og. Har lest at man bør spise litt ekstra salt, drikke rikelig og ha mange og små måltider gjennom dagen. Flere tips?
Poppzy Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Vet ikke om så mange råd jeg, men har du B-vitaminmangel så bør du kanskje ta en tur til en helsekost og forhøre deg om å kjøpe noen B-vitaminer produkter. Selv har jeg B-12 mangel og får sprøytet inn det hos lege hver 3. måned. Ellers tar jeg B-stress. Har høyt blodtrykk jeg og tar medisiner for det, men enkelte dager har jeg lavt blodtrykk. Da blir jeg også trøtt, svimmel og sliten. Jeg må bare ta det med ro så går det over i løpet av dagen.
Gjest Gjest_jente21_* Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Vet ikke om så mange råd jeg, men har du B-vitaminmangel så bør du kanskje ta en tur til en helsekost og forhøre deg om å kjøpe noen B-vitaminer produkter. Selv har jeg B-12 mangel og får sprøytet inn det hos lege hver 3. måned. Ellers tar jeg B-stress. B-vitaminmangelen er under behandling i form av tabletter, så det er ikke noe problem
tøydokka Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 koffein virker blodtrykkshevende, så du kan jo gjerne drikke kaffi.
Virreliten Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg fikk mitt 80/50 blodtrykk under kontroll med 1 salttablett om dagen når det sto på som verst med seilas i hodet. Kjerringrådene fra legen var mer vann, mer kaffe og kanskje til og med litt cola, og salt. Jeg spiser nok salt på maten og vil ikke ha mer, så jeg sjekket med legen at salttabletter var ok, og kunne ta 1 eller 2 pr. dag. Og da ble jeg tørst også og drakk mer, selv om jeg egentlig får i meg nok vann fra før. Men det hjalp. Jeg tar bare en innimellom når verden svaier plagsomt mye.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har meget lavt blod trykk, og finn beskjed av lege om å gå hjem å spise så mye lakkris jeg orket! Lakrisk hjelper for å få opp blodtrykket
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 medicinenet er en veldig informativ side: http://www.medicinenet.com/low_blood_pressure/page4.htm Søk opp legeinfo om sykdommene/årsakene ved å skrive inn emedicine + sykdom i google. Emedicine er omtrent tilsvarende som norsk elektronisk legehåndbok, men man må ha et helsepersonellnummer for å kunne bruke legehåndboka. (informasjonsfascisme, unngå angst hos hypokondere. Jeg ble alltid mer rolig når jeg kunne informere meg som student, men det er ikke alle som er tilhengere av fri informasjon.)f
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Irriter deg over småting! Begynn å kverulere og krangle! Be noen skremme deg! Da får du opp blodtrykket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå