Gå til innhold

må jeg betale?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hannah_*
Skrevet

Jeg var på linsekontroll for et par mnd siden og kjøpte nye linser. Det viste seg at jeg hadde fått sterkere linser enn jeg trenger. Jeg må tilbake til kontroll og kjøpe nye linser tilpasser mitt syn.

Skal jeg da betale for ny kontroll og nye linser?

Jeg stoler jo på at de undersøker nøye og finner riktig styrke til meg, så jeg betalte jo sist gang for et produkt som jeg ikke kunne bruke.

Håper jo at de sier at jeg ikke trenger å betale, men det kan jo hende at jeg må argumentere meg frem til det, og jeg liker ikke å si fra om slike ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes ikke det er riktig at du betaler dersom det er de som har driti seg ut.

De er greie de jeg bruker, om linsene kommer litt seint i posten kan jeg ringe og si ifra, så kan jeg hente linser for 10-20 dager hos optikeren som "plaster på såret" og så jeg har mens jeg venter :)

Skrevet

Jeg måtte ikke det hos min optiker, men du må nesten høre i butikken. Jeg syns ikke det er rett at du må betale.

Da jeg fikk tilpasset linser fikk jeg prøve gratis 3-4 forskjellige linser (Forskjellige styrker og varighet) i 1-2 uker hver før optikeren anbefalte noe.

Skrevet

De har jo gjort en feil så sånn sett bør du få det gratis, men som en kompromiss kan du jo si at du får ny kontroll gratis + bytte inn de linsepakkene som ikke er åpnet i pakker tilpasset din styrke...

Skrevet

Tror det vanlige er at du leverer inn de ubrukte linsene og får i alle fall det trukket fra på neste betaling.

Skrevet (endret)

Det skal jo stå i datasystemet deres hvilken styrke du har på øynene. Når de sammenligner det med styrken på linsene du har fått, vil de jo se at du har fått feil. Da bør de bytte denne pakken (selv om den er åpnet) med en ny pakke uten ekstra kostnader for deg. Begynner de å skal ha penger for dette, ville jeg skiftet optiker ASAP.

Og du - når du nå kjenner styrke, dia og det tredje tallet jeg ikke husker hva heter, kan du bare kjøpe linsene dine på nettet. Det eneste du trenger av optikeren er linsekontroll.

Endret av Annikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...