Gjest Gjest_jente23_* Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hvor mye kontakt har du med familien din? søstre/brødre/far og mor?? dvs.kjernefamilien?
Gjest Purple Haze Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Har mer eller mindre daglig kontakt med min gamle far. Ungene mine prater jeg med i telefonen flere ganger i uka, og ser dem når det passer for dem. Broren min ser jeg bare 3-4 ganger i året.
Gjest milkyway Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Snakker med/er hos foreldre (jeg savner nok maten ja!) flere ganger i uka, kjenner omtrent ikke storebrødrene mine mer, for de har flytta til oslo, og de er 7 og 14 år eldre enn meg.
MissStiles Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg snakker med mamma hver uke. Mer eller mindre. Av og til kan det gå lengre mellom hver gang, hvis jeg har mye å gjøre men som regel så ringer jeg hjem. Verken jeg eller søsteren min bor hjemme. Men hun og jeg er gode venner, så vi snakker ofte sammen. Vi er flinke til å stille opp for hverandre og møtes kanskje et par ganger i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg er nesten 30 og gift, hadde nok mye mer kontakt med mamma og pappa da jeg var yngre de første årene jeg bodde hjemmefra. Mamma og pappa snakker meg med hver uke. Da er det 1,5 time på telefonen, og jeg snakker med begge litt om hverandre. Vi bor langt unna hverandre, men er hos dem annenhver jul/påske/sommer da vi ikke er hos svigers, samt en-to helger året. De besøker meg to helger i året. Om jeg er syk, det er noe viktig som skjer i livet mitt og liknende, ringer de meg daglig. Søsknene mine snakker jeg ikke så ofte og så lenge med. Men det er mye meldinger, facebook og mail. Ofte småting, spøker osv. Vi sees oftest hjemme hos foreldrene våre, men besøker også hverandre i helgene innimellom. Besteforeldre - ringer dem 4-5 ganger i året. Besøker hver gang jeg er "hjemmom"
Gjest brutal_mann Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Minst mulig. Ser min mot maks én gang i måneden, mindre om jeg kan. Mine søsken variere alt etter hvem av dem det er, men fra én til tre ganger i måneden. Det er helst litt i overkant.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 "Kjernefamilien" er for meg den yngste familien på treet. Nå er det altså mannen, barna og jeg som er kjernefamilien. Den kjernefamilien jeg vokste opp i, slutta å eksistere da vi flytta ut og etter hvert fikk egne familier. Nå er den forhenværende kjernefamilien blitt storfamilien. Og den treffer jeg ikke så ofte (bor langt unna), men jeg prater med mor/far og søsken en gang eller to i uka på telefon.
Cannavaro Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 I vår familie har vi bra kontakt med hverandre, både mor,far og søsken. Like mye i motgangsfaser og medgangsfaser. Vi har høylytte diskusjoner og uenigheter samtidig som vi innerst inne bryr oss om hverandre. Etterhvert har mor og far blitt besteforeldre og kjernefamilien større. Vi nærer til hverandre i tykt og tynt.......det er egentlig givende og flott, men samtidig noe dramatisk ettersom vi har et familiemedlem som også er rammet av en alvorlig sykdom. Det gir oss et bra inntrykk og perspektiv om livet i alle faser egentlig. Det er noe godt og trygt med en kjernefamilie, alltid noen du kan prate med....besteforeldre har forlatt Tellus desverre..
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Jeg er 27 år og snakker med mamma i tlf ca. 3-4 ganger i uka, og pappa ca. 1 gang i uka, de bor 50 mil unna. Jeg er "hjemme" 6-7 ganger i året, og de er her ca. like mye. Søsken har jeg ikke.
Gjest 26 år Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 mamma ca 1g i uka på tlf, mest på sms.. pappa får vite det meste gjennom mamma, har ikke så mye å snakke med han om..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 Hvor mye kontakt har du med familien din? søstre/brødre/far og mor?? dvs.kjernefamilien? Herregud, minst mulig. Har måttet bo med de frem til 18-årsalderen og det får være nok. Har egne venner og vil få egen familie, og ha minst mulig kontakt med den "første" familien. Har hatt det fint og bra, men vi er ulike personligheter. Derfor er det kjekt å ha kontakten på et minimum.
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 mamma ca 1g i uka på tlf, mest på sms.. pappa får vite det meste gjennom mamma, har ikke så mye å snakke med han om.. Motsatt her...ringer til far en gang i uken, har mest å snakke med ham om. Mor får vite mest gjennom far.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #13 Skrevet 24. september 2009 Du verden, så flinke dere er til å holde kontakt og ringe! Jeg har et godt forhold til mine foreldre og søsken, men søsknene har flyttet til hovedstaden, og jeg ser dem ca 3-4 ganger i året på det meste (jul og sommer og når jeg svipper innom på Oslo-tur...). Foreldrene mine bor 15 min unna, og vi møtes av og til (kanskje annenhver uke max) og spiser søndagsmiddag og slikt. Jeg ringer sjelden eller aldri, pleier ikke å snakke så mye på telefon, da får ting heller vente til vi møtes.
Gjest Gjest_amanda_* Skrevet 24. september 2009 #14 Skrevet 24. september 2009 Jeg er 23 år. Sender sms med mamma omtrent hver dag, og prater med mamma og pappa ca 1 gang i uken. Prater mest med mamma, som forteller alt videre til pappa. Broren min er 2 år yngre enn meg. Han er dårlig på sms og ringing, men snakker med han omtrent 1 gang i mnd, og sender han sms i ny og ne (som regel uten å få svar..). Er hjemme hos mamma og pappa i alle ferier, så det går noen mnd mellom hver gang vi sees. Er veldig glad i mine foreldre :D
Gjest Skrevet 24. september 2009 #15 Skrevet 24. september 2009 (endret) Altfor ofte dessverre.... Omtrent hver dag,da jeg har en søster som bor i nærheten.Hun har 0 respekt for andres privatliv og står titt og ofte på døra og forventer hjelp til ditt og datt.Står hun ikke på døra så sender hun gjerne 20-30 meldinger pr dag...arghhhh!!! Vurderer nå å flytte fordi jeg er LEI masing Resten av familien ser jeg kanskje fra 2-8 ganger pr mnd Endret 24. september 2009 av Iza'bella
Gjest Miam Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Jeg er 21 år. Snakker med mamma og pappa på tlf flere ganger i uka, noen lange samtaler, noen kortere, alt ettersom. Sender også SMS av og til, om vi ikke kan ringe. Mamma sender også ofte vitser og lignende på mail, hehe. Er hjemme hver ferie, og mange helger i året (jeg flyr billig med SAS pga. pappas stilling der). Søsteren min bor hjemme ennå og får vite det meste gjennom mamma og pappa. Snakker også ofte med henne på MSN og Facebook og slikt. Er veldig glad i å være hjemme, så jeg er der så mye jeg kan
Gjest Cynthia Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 Hvor mye kontakt har du med familien din? søstre/brødre/far og mor?? dvs.kjernefamilien? Går gjennom en vanskelig periode nå, så jeg snakker med mamma og/eller pappa i telefonen minimum annenhver dag. Får i tillegg masse sms.
mariaa Skrevet 24. september 2009 #18 Skrevet 24. september 2009 Jeg snakker med mamma/pappa på telefonen stort sett hver dag. Søskene mine og jeg snakkes mye over nettet og på sms. Hadde jeg bodd nærmere tror jeg ikke at jeg hadde hatt nesten daglig kontakt, men siden jeg bor på andre siden av landet uten noen familie rundt meg blir det slik nå
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #19 Skrevet 24. september 2009 Snakket sist med moren min på julaften, så det blir vel en til to ganger i året etter at jeg flytta fra nord til sør. Faren min har jeg heller ikke så mye kontakt med, cirka to- tre gang i året. Begge lillesøstrene mine snakker jeg ofte med på msn og slikt, mens storesøsteren min en del sjeldnere, men det er fordi jeg bor så langt unna familien min nå. Aldri hatt noe særlig god kontakt med moren min dessverre. Flyttet hjemmefra når jeg var 16, så da ble det mindre og mindre kontakt. Mormoren min snakker jeg med cirka annenhver uke. Hun bruker å ringe å høre hvordan det går og slikt.
Gjest Iah Skrevet 24. september 2009 #20 Skrevet 24. september 2009 Snakker med foreldrene mine et par ganger i uka. Broren min har jeg ingen til lite kontakt med, da han tydeligvis ikke har interesse av å snakke med søsteren sin med mindre han trenger hjelp til noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå