Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hei! Det er så kjipt å være plaget av ubegrunnet sjalusi. Er det noen som har vært sjalu uten grunn, og som har funnet ut hva det kommer av. Hvordan kan man komme over dette? Det er en forferdelig følelse som bare skader forholdet, så jeg vil ha det vekk. Hjelp!
Gjest Purple Haze Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Sjalusi bunner ofte i utrygghet og lav selvfølelse. Hvis du har opplevd å ikke kunne stole på andre mennesker gjennom livet, vil du bli mistroisk, og overføre det på kjæreste/venner/familie. Selv om det er helt ubegrunnet. Du overfører de vonde følelsene til kjæresten din. Jeg var veldig sjalu da jeg var helt ung. I dag er jeg overhodet ingen sjalu person. Det handler mye om trygghet og selvtillit. At jeg er trygg på meg selv og kjæresten min. At jeg vet min egen verdi og mine styrker. Bryt følelsene dine ned i biter. Tenk som så når du føler sjalusi: Hva utløste dette? Hadde jeg grunn til å bli sjalu? Hva er det verste som kunne skje hvis antagelsene mine skulle vise seg å være riktige? Ta et steg tilbake og tenk over disse tingene, før du buser ut med noe til kjæresten din. Når du har gjort dette noen ganger, håper jeg du får mer selvinnsikt, og kan takle sjalusien på en bedre måte.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Sjalusi bunner ofte i utrygghet og lav selvfølelse. Hvis du har opplevd å ikke kunne stole på andre mennesker gjennom livet, vil du bli mistroisk, og overføre det på kjæreste/venner/familie. Selv om det er helt ubegrunnet. Du overfører de vonde følelsene til kjæresten din. Jeg var veldig sjalu da jeg var helt ung. I dag er jeg overhodet ingen sjalu person. Det handler mye om trygghet og selvtillit. At jeg er trygg på meg selv og kjæresten min. At jeg vet min egen verdi og mine styrker. Bryt følelsene dine ned i biter. Tenk som så når du føler sjalusi: Hva utløste dette? Hadde jeg grunn til å bli sjalu? Hva er det verste som kunne skje hvis antagelsene mine skulle vise seg å være riktige? Ta et steg tilbake og tenk over disse tingene, før du buser ut med noe til kjæresten din. Når du har gjort dette noen ganger, håper jeg du får mer selvinnsikt, og kan takle sjalusien på en bedre måte. Tusen takk. Jeg skal prøve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå