Gå til innhold

mye trening og slanke seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om det er noen her inne som har vært ca 10 kg overvektig og begynt å trene mye?

Jeg skal ned ca 10 kg og trener nå ca 9 timer aerobick i uken pluss 2-3 timer fitness

jeg lurer på om noen her inne har erfaring med å kunne trene så mye og spise som "normalt" (vanlig frokost,lunsj,middag og kvelds) og gått ned i vekt over tid,hvor lang tid brukte DU eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det kan være vanskelig å definere !spise som normalt" før og etter at man har begynt å trene. Når man trener og trener relativt mye, er det jo normalt å få mer appetitt (og sunt å spise mer), fordi kroppen bruker mye energi på treningen og det kreves byggesteiner til å erstatte det som blir forbrukt og bygge opp muskler. Når hovedmålet er å gå ned i vekt er det derfor kostholdsendringer som bidrar mest til vektnedgang. Samtidig er det jo store fordeler med å trene da, det er sunnere for kroppen å få muskulatur og samtidig minke fettlagrene, enn å "bare" gå ned i vekt (selv om man mister fett da også). Men altså lurt å være obs på sammenhengen mellom aktivitet og appetitt.

Skrevet

Hei!

Jeg gikk ned 10 kg før jeg startet å trene for å gjøre det lettere for meg å trene. Eneste jeg måtte passe på var at jeg spiste nok sunne ting hele tiden. Og at kalorimengden var høy nok slik at kroppen ikke gikk inn i sparemodus. Finn din BMR og gang den med aktivitetsnivået. da ser du hvor mye du kan spise når du trener uten å gå ned i muskelmasse, bare fettmasse. Slanking er ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...