Gjest Huff Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg tenker alt for mye. Uten at jeg vet hvordan andre har det inni seg. Og jeg kan egentlig ikke fordra denne "egenskapen". Dette holder på å ødelegge mitt forhold til verden/mennesker jeg har rundt meg Jeg har alltid vært en menneskekjenner, men det som er så synd er at det er svært få mennesker jeg har sansen for. Sagt rett ut: Så utrolig mange mennesker er kyniske, selvhevdende, eller rett og slett onde. Overfladiske og materialistiske. Folk tråkker på andre over en lav sko. Pga. dårlig selvtillit (som de tror de klarer å skjule) så har de et behov for å få andre til å føle seg elendige. Hvis jeg har opplevd noe bra, er det ofte at jeg gjennomskuer dårlig skjult misunnelse hos andre. Folk jeg snakker med bruker enhver anledning til å dreie samtalen over på seg selv. Og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg synes mange har så ufordragelige personligheter, og begynner snart å miste troen på hele menneskeheten. Huff Jeg tror jeg flytter ut på en øde øy :/
Tuline Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Jeg kan skjønne hva du mener, for en del mennesker er slik - men du overanalyserer og overtenker nok en del.. Enten det, eller så kjenner du feile folk Dessuten; slik du legger det frem her, fremstiller du det som om du ikke har noen av disse negative egenskapene du sier du ser hos andre? Det tror jeg er umulig at kan stemme - ikke for å dømme deg, men på grunnlag av at menneskeheten ikke er feilfri...
Gjest Huff Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg kan skjønne hva du mener, for en del mennesker er slik - men du overanalyserer og overtenker nok en del.. Enten det, eller så kjenner du feile folk Dessuten; slik du legger det frem her, fremstiller du det som om du ikke har noen av disse negative egenskapene du sier du ser hos andre? Det tror jeg er umulig at kan stemme - ikke for å dømme deg, men på grunnlag av at menneskeheten ikke er feilfri... Takk for svar! Godt poeng...jeg har nok mange negative egnskaper, jeg som alle andre. Generaliserene for eksempel..det ser jeg jo.. og sutrende og klagende, det viser jo dette innlegget. Samt alle de andre, i større eller mindre grad. Men jeg gjør virkelig mitt beste for aldri å få noen til å føle seg dårlig, osv., så jeg blir helt satt ut av hvor stygge mange mennesker kan være.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg opplever ikke det samme som deg. Jeg mistenker at du speiler deg selv i andre. Du finner de egenskapene du ikke vil se hos deg selv, i andre mennesker. Projisering.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Har vært der... Fokuser på hvilke venner som gir deg positive opplevelser, og finn flere som de
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Vet ikke om du er gutt eller jente?(regner med du er jente,siden du tenker så mye:D..) Jeg hadde det også sånn som deg..i maaaange år..jeg gikk på p pillen i 10 år..og tenkte ikke over det..så sluttet jeg på p pillen..og vips..så er jeg tilbake til den jeg egentlig er....sluttet å være paranoid,overtenke,bekymre meg...10 kg var som forsvunnet av skuldrene.. Vet ikke om du bruker p piller..men om du gjør det,er det verdt å prøve noe annet
Gjest utlogget Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Jeg tenker alt for mye. Uten at jeg vet hvordan andre har det inni seg. Og jeg kan egentlig ikke fordra denne "egenskapen". Dette holder på å ødelegge mitt forhold til verden/mennesker jeg har rundt meg Jeg har alltid vært en menneskekjenner, men det som er så synd er at det er svært få mennesker jeg har sansen for. Sagt rett ut: Så utrolig mange mennesker er kyniske, selvhevdende, eller rett og slett onde. Overfladiske og materialistiske. Folk tråkker på andre over en lav sko. Pga. dårlig selvtillit (som de tror de klarer å skjule) så har de et behov for å få andre til å føle seg elendige. Hvis jeg har opplevd noe bra, er det ofte at jeg gjennomskuer dårlig skjult misunnelse hos andre. Folk jeg snakker med bruker enhver anledning til å dreie samtalen over på seg selv. Og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg synes mange har så ufordragelige personligheter, og begynner snart å miste troen på hele menneskeheten. Huff Jeg tror jeg flytter ut på en øde øy :/ Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver..har det ofte også sånn. Kanskje vi kan bo på hver side av øya og være i fred
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Alle er ikke sånn. Du bør passe deg for å føle deg bedre enn alle andre, det kan føre til at du blir veldig ensom. Faren min er på samme måte, og han mistet alle vennene sine etterhvert. Ingen var bra nok.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Alle er ikke sånn. Du bør passe deg for å føle deg bedre enn alle andre, det kan føre til at du blir veldig ensom. Faren min er på samme måte, og han mistet alle vennene sine etterhvert. Ingen var bra nok. Det handler vel ikke nødvendigvis om å føle seg bedre enn alle andre, men snarere annerledes enn mange andre... TS, du bør kanskje søke mer stimulerende miljøer, blir mer aktiv på enkelte områder, reise mer og bedrive jevnlig fysisk trening.
Gjest Gjest_enig_* Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 Jeg tenker alt for mye. Uten at jeg vet hvordan andre har det inni seg. Og jeg kan egentlig ikke fordra denne "egenskapen". Dette holder på å ødelegge mitt forhold til verden/mennesker jeg har rundt meg Jeg har alltid vært en menneskekjenner, men det som er så synd er at det er svært få mennesker jeg har sansen for. Sagt rett ut: Så utrolig mange mennesker er kyniske, selvhevdende, eller rett og slett onde. Overfladiske og materialistiske. Folk tråkker på andre over en lav sko. Pga. dårlig selvtillit (som de tror de klarer å skjule) så har de et behov for å få andre til å føle seg elendige. Hvis jeg har opplevd noe bra, er det ofte at jeg gjennomskuer dårlig skjult misunnelse hos andre. Folk jeg snakker med bruker enhver anledning til å dreie samtalen over på seg selv. Og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg synes mange har så ufordragelige personligheter, og begynner snart å miste troen på hele menneskeheten. Huff Jeg tror jeg flytter ut på en øde øy :/ Jeg tenker som deg, synes tiden vi lever i er en kald og uforsonlig tid. De fleste man møter er egoister, fordi de fleste blander sammen egoisme og individualisme og tror at det viktigste er å gjøre akkurat som man selv vil, uten å ta hensyn til andre.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Det viktigste må være å gjøre det man selv vil uten at det går på bekostning av andre. Å gjøre snille ting for andre som fører til at det du vil gjøre blir satt tilside, er i mine øyne ikkje en god egenskap. Dersom noen har det vanskelig bør man selvfølgelig stille opp, men dette blir noe helt annet. De menneskene som eg har opplevd å vært utrolig snille, greie og som har satt sitt tilside for andre har slitt med lav selverdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå