Maja_83 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 (endret) Jeg har nettopp fått utskrevet min første pergotime kur av legen. Jeg begynte å ta disse pillene dag 5 av mens og skal ta de i 5 dager. Når bør jeg begynne å teste EL? Kommer EL med en gang de 5 dagene har gått, eller lar den vente på seg? Hva har dere andre pergo-jenter erfart? Endret 23. september 2009 av Maja_83
Maja_83 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. september 2009 Grunnen til at jeg spør er i forhold til hvor mange EL tester jeg skal bestille på nett. Har ikke lyst å bestille for få om det krever flere dagers testing
Lucky? Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde el ca dag 17 mener jeg, men det kommer jo ann på hvor lang syklus du har da. Jeg endte med 31 dager alle gangene med pergo.. Brukte el tester alle gangene også, men kjente veldig tydlig el på når gikk på pergo Lykke til
Maja_83 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2009 Testet du etter EL fra og med siste dag med pergo eller ventet du noen dager før du begynte å teste?
Lucky? Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Testet du etter EL fra og med siste dag med pergo eller ventet du noen dager før du begynte å teste? Pleier å begynne på dag 13 jeg da, så er jeg helt sikker på at jeg ikke går glipp av el
Eeyore Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg pleide å ha EL dag 19-20 vanligvis. 1. runde pergo ble det samme, men i pausemåneden kom den allerde på dag 15, og det var da det klaffet Men generelt sett sier de vel at EL kan komme litt senere enn vanlig.
Noli Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Jeg fikk EL på dag 13, jeg. Ble ekstremt overrasket, for hadde ikke regnet med det i det hele tatt. Til vanlig har jeg EL på dag 25 - 30. Det står vel i pakningsvedlegget at EL forventes å komme mellom 5 og 10 dager etter at siste tablett er tatt, så jeg ville faktisk ha begynt å teste med en gang siste tablett er tatt.
Maja_83 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2009 Takk for svar alle sammen! Da begynner jeg å teste EL med en gang siste tablett er tatt og håper på resultat av kuren
cypress Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Kan jeg kuppe tråden litt og spørre om noe annet om Pergotime?? Har det noe å si når på dagen man tar pillen? Det står ikke noe om det i pakningsvedlegget, så jeg antar det ikke spiller noen rolle? :klø: Og en annen ting - jeg ser mange snakker om pausemåned - er det noe alle skal ha?? Legen min nevnte ikke noe om det, så jeg antok at jeg bare skulle kjøpe på med en ny runde dersom det ikke sitter på første forsøk. Har jeg misforstått noe da tro?
Eeyore Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Tror ikke det skal ha noe å si når på dagen du tar den... Bare du husker det hver dag Pausemåned er mest vanlig når man har dobbel eller trippel kur. Om du har fått enkel til å begynne med, går det som regel i ett.
Noli Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Jeg har fått dobbel, men har heller ikke fått beskjed om å ha pausemnd. Er litt redd for å få for mange egg, så får se om jeg tar en pausemnd. uansett.
Maja_83 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2009 Min gynekolog sa ingenting om pausemåned til meg, det han sa var at etter denne første, enkle Pergokuren som jeg går på nå er ferdig da skal jeg enten ha klart å bli gravid eller å få mensen. Og om mensen ikke kommer og det ikke er graviditet da skal jeg ta Provera kur i 10 dager for å fremkalle mensen. Og så på 5. menstruasjonsdag skulle jeg på igjen med Pergo.
Noli Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Skal du ha ny enkel da, eller dobbel? Om du ikke får mensen har du vel etter all sannsynlighet ikke fått eggløsning heller.
Gjest Invicta Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Jeg har hatt 5 enkle kurer, og ingen av de har vært to sykluser på rad. Jeg har alltid fått beskjed om å vente en syklus før jeg går på ny runde.. Mener å huske at det står i pakningsvedlegget også? Gyn mente at jeg burde begynne å teste for EL på dag 8 av syklusen, fordi Pergo gjerne fremskyndet den. Men hos meg har EL kommet på ca dag 16 av syklusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå