Gjest TS Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hei! Jeg studerer som privatist, og har derfor ikke mulighet for noe lesesal. Bor sammen med to venninner, og det kan i perioder være mye støy i leiligheten. Leter derfor etter en koselig cafe e.l. i Oslo sentrum, som jeg kan ta med bøkene, kjøpe kaffe, lunch, o.l. et sted i Oslo sentrum. Siden planen er å lese så må det være et sted hvor det er relativt rolig (Ikke noe barnevognmafia sted eller høy musikk!), gjerne med god mat og kaffe! Prisnivå kan være alt fra billig til litt dyrere, men det passer seg vel ikke noe særlig å lese på Bagatelle... Noen som har noen tips?
Grønt blad Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 (endret) Tror det er lesesal på Deichmanske bibliotek. Det er det i alle fall på Majorstua-filialen ( i alle fall bord med stoler, + noen lukkede rom man kan lese i). Jeg ville valgt det framfor kafé. Jeg vet ikke om noen rolige kafeer. Endret 23. september 2009 av Grønt blad
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Tror det er lesesal på Deichmanske bibliotek. Det er det i alle fall på Majorstua-filialen ( i alle fall bord med stoler, + noen lukkede rom man kan lese i). Jeg ville valgt det framfor kafé. Jeg vet ikke om noen rolige kafeer. Dessuten kan det bli dyrt i lengda dersom man skal kjøpe kaffe og lunsj på kafe hver dag. Men for all del, ts, du vet jo selv hva du har råd til. PS: Vet heller ikke om noen rolige kafeer i Oslo. Det blir vel da helst snakk om å finne et sted som ikke er noe særlig populært? Sånn at det er få andre gjester...
Gjest TS Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Tenkte jeg skulle sjekke ut biblioteket, men synes det kanskje blir litt koseligere å sitte på cafe, og har da muligheten for å kjøpe mat, kaffe o.l. Er ikke noe jeg kommer til å gjøre hver dag, men en gang i blant når det blir for bråkete hjemme, når alle er der og masse besøk, så blir vel ut å lese kanskje en gang i uken, resten av tiden er jeg hjemme. Noen som har noe erfaring med Deichman? Er jo bare å hoppe på en t-bane til Majorstuen også! Nå tenkte jeg ikke på at cafeen skal være helt musestille, kan se at det kanskje kan se ut som jeg mener det i hovedinnlegget. At det er andre mennesker som prater og en del susing er helt greit, mens dundrende, høy musikk og 20 småbarn som hyler ikke er det.
Grønt blad Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Tenkte jeg skulle sjekke ut biblioteket, men synes det kanskje blir litt koseligere å sitte på cafe, og har da muligheten for å kjøpe mat, kaffe o.l. Er ikke noe jeg kommer til å gjøre hver dag, men en gang i blant når det blir for bråkete hjemme, når alle er der og masse besøk, så blir vel ut å lese kanskje en gang i uken, resten av tiden er jeg hjemme. Noen som har noe erfaring med Deichman? Er jo bare å hoppe på en t-bane til Majorstuen også! Nå tenkte jeg ikke på at cafeen skal være helt musestille, kan se at det kanskje kan se ut som jeg mener det i hovedinnlegget. At det er andre mennesker som prater og en del susing er helt greit, mens dundrende, høy musikk og 20 småbarn som hyler ikke er det. Jeg har lest på Majorstufilialen noen ganger, og det har fungert veldig bra. Rolig (men ikke helt musestille), greie bord og stoler, og et stykke til nærmeste person (blir ikke forstyrret). Det er et lite rom hvor man kan spise, og Rimi ligger like ved siden av, alik at du kan kjøpe mat.
Gjest TS Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Jeg har lest på Majorstufilialen noen ganger, og det har fungert veldig bra. Rolig (men ikke helt musestille), greie bord og stoler, og et stykke til nærmeste person (blir ikke forstyrret). Det er et lite rom hvor man kan spise, og Rimi ligger like ved siden av, alik at du kan kjøpe mat. Ok, takk da prøver jeg det om jeg ikke finner noe nærmere først! Noen som vet om de har gode lesesaler på nasjonalbiblioteket?
Grønt blad Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Ok, takk da prøver jeg det om jeg ikke finner noe nærmere først! Noen som vet om de har gode lesesaler på nasjonalbiblioteket? Jeg har vært innom der, men ikke sittet der selv. Nasjonalbiblioteket har en stor lesesal, tror det er veldig stille der.
Wonders Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 literaturhuset her oppe ved Parkveien er fin til slikt. Lesesal er lissom så merkelig sted... 1
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Åå, nå savner jeg å bo i Oslo. Pleide å sitte på Kaffekompaniet i Carl Bernerkrysset å lese de gangene jeg ikke gadd på skolen. Var så koselig og god stemning der og jeg har aldri slappa så godt av i en studiesituasjon før. Veldig god dagens lunsj også. Og rolig musikk og avslappet stemning, men er noen år siden nå da, så kan ikke garantere for svaret :-P
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Posthallen i Tollbugata er koselig og rolig Og så har de innmari koselige ansatte der!
Gjest Grafica Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 (endret) Café Sør er mitt elskede sted for rolige stunder på dagtid På dagtid er det ikke så mye mennesker der, det er stille og rolig, og utrolig god leseatmosfære! Ligger i Torggata, rett ved siden av Strøget. Endret 23. september 2009 av Grafica
Gjest strykebrett Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 På biblioteket på grünerløkka er det veldig fint å sitte og lese syns jeg. Pleide å sitte mye der da jeg bodde i Oslo, de dagene jeg ikke hadde forelesning. Det er jo ganske sentralt..
Gjest Axel N. Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 Du kan prøve Vinterhaven/Bibliotekbaren på Hotell Bristol, en flott atmosfære og rolig. Ellers pleier det å være relativt rolig på Le Canard, men er nok ikke stedet for å sitte og lese.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå