lidia Skrevet 12. august 2003 #1 Skrevet 12. august 2003 Jeg bruker linser, og blir ofte rød eller irritert på øyet av div sminke som feks mascara. Dere som bruker linser, hva slags sminke bruker dere, og som dere er fornøyd med?
Tusenfryd Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Bruker vanlig sminke - Rimmel, tror jeg... er ikke plaget med dette. Men i hine hårde dager da jeg begynte med linser, fantes et eget merke med make-up som var beregnet på linsebruk. For man blir jo klart litt mer ømfiendtlig... Aner ikke om dette finnes nå, de solgte det hos optikeren husker jeg. Men test ut noe som kanskje er beregnet på allergikere.
Mrs. B Skrevet 13. august 2003 #3 Skrevet 13. august 2003 Jeg bruker Kanebo 38C mascara. Om jeg bruker øyenskygge bruker jeg en fra H&M. Har ikke noe problemer med denne sminken og linser.
minniepus Skrevet 13. august 2003 #4 Skrevet 13. august 2003 Bruker Bodyshop sminke. Har aldri hatt problemer.
Elisjeba Skrevet 13. august 2003 #5 Skrevet 13. august 2003 Du bør kjøpe mascara på apotek eller parfymeri. Diors mascaraer er bra for de som bruker linser eller er allergiske, den jeg kjøpte koster ca 200. Spør betjeningen på apoteket eller parfymeriet, de bør vite hva som er best.
Gjest Ethereal Skrevet 13. august 2003 #6 Skrevet 13. august 2003 Prøv Spectacular Mascara fra Helena Rubinstein, den er 100% dryssefri, og funker utmerket, selv for mine kranglete linseøyne. (ellers bør du unngå å gni deg i øynene, og ta på deg linsene før du sminker deg om morgenen, men det visste du vel? )
Samsara Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 Jeg bruker det jeg vil uten reaksjoner, men det er så lurt å unngå mascara med fibre i - dvs de fleste volummascaraer. Eller øyenskygge med skimmer i - det skimmeret kan lett sette seg i øynene. Vær også forsiktig med å legge kajal på våtkanten, og ikke bruk fet ansiktskrem rundt øynene - da smitter kremen lett inn i øynene sammen med sminke, og det kan svi. Ellers selger de altså produkter beregnet på kontaktlinsebrukere også.
lille ma Skrevet 15. august 2003 #8 Skrevet 15. august 2003 Jeg bruker luxus mascara volum fra sans soucis og har ikke merket noen problemer når jeg bruker linser. Fikk denne mascaraen anbefalt i et parfymeri og er fornøyd med den.
Gjest Virvel Skrevet 15. august 2003 #9 Skrevet 15. august 2003 Jeg bruker Kanebo 38 °C mascara og øyenskygger (riktig nok ganske sjelden) av diverse merker. Aldri hatt noen problemer, men det er jo forskjell på folk. Noen øyne er mer kresne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå