Gjest huff Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg blir fort såret! Merker jeg ofte i jobbsammenheng blir lei meg og såret over hva folk sier. jobber i et kvinnedominert yrke, og kjenner OFTE at jeg blir nærmest uvel. Jeg får mye ros av sjefen og kollegaer, men tar det veldig til meg når: Dersom noen antyder at jeg ikke gjør jobben min: jeg er i et omsorgsyrke, og jobber ofte natt. skifter på pasienter som trenger det, men opplever at folk f.eks spør som: kikket du på h*n , om det var vått? skifet du?Alt det var så vått at alt måtte skiftes. Jeg går rundene mine , sjekker og skifter ved behov, og føler ikke at jeg forsømmer jobben min. Gikk fra jobben i går, og fikk gjort ekstra ting. Blir møtt med dette når jeg kommer tilbake idag. Synes det er så kjipt. Synes det er ekkelt med antyninger og kommentarer, når det virker som folk har gjort seg opp en mening. jobber ofte med noen på natt som ikke gjør annet enn å klage på hvor dårlig jobb andre her gjør. Så jeg tenker at det er mye sladder og baksnakking. Leting etter feil. Huff, er bare litt lei meg og nedfor.Tar lettere til meg negative ting enn positive.
HulaHoop Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 (endret) Baksnakking og sladder er det dessverre en del av i kvinnedominerte yrker. Damer kan virkelig være fæle mot hverandre. Når du føler at du får noe negativt av enkelte kollegaer, syns jeg du skal tvinge deg selv til å fokusere på all rosen du har fått av sjefen og andre kollegaer. Kanskje du kan begynne å skrive ned alt det positive du får høre, slik at du kan ta det fram igjen da du føler deg trist og lei, sånn som nå. Endret 23. september 2009 av HulaHoop
Wildy Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 OG jeg synes du skal ta opp med sjefen din at det er mye slarv og sutring! Det er en uting å "snakke på " kollegaer, om man har et problem med hvordan andre gjør jobben sin tar man det opp på en skikkelig måte, ikke slarver " i gangene". Det forurer arbeidsmiljøet, og det er så lett å bli sugd inn i en slik væremåte. Som på ingen måte ganger pasientene. Det er pasientens behov som skal stå i sentrum, ikke hva som er praktisk for den på jobb eller neste skift.Jeg har også opplevd folk som sutrer over f.eks at ikke mange nok er stelt om morgenen. Men eneste grunnen til å stelle flere enn de som er våkne er jo at det blir enklere for oss på dagvakt, ikke at pasienten har behov for å skiftes på eller få på seg klær......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå