Gå til innhold

Bleking- et sant helvete!

Gjest Gjest_Blondie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Blondie_*

Så må jeg innrømme at jeg egentlig er en brunette som gikk amok med striping... 1-2-3 ganger, måtte ha det lysere og lysere og mer og mer.. til slutt ble håret hvit/gulaktig.. Og jeg har alltid vært fornøyd med mitt gyldne mellombrune hår som ingen andre hadde samme farge som... :tristbla: Brukte flere timer hos frisør for å rette opp den mislykkede blekingen, ba til og med om å få det mørkere men nei da.. Er fremdeles blond, men i en fin naturlig blond farge i forskjellig nyanser. Har punget ut kraftig allerede for mitt feiltrinn, men problemmet er jo at jeg ikke er fornøyd selv om håret ser bra ut. Og føler jeg ikke kan gå til frisøren igjen nå på en god stund.. Så hva skal jeg gjøre? Har noen vært i en liknende situasjon? Den eneste grunnen jeg ser for å beholde det blonde håret er jo at jeg har brukt tusenvis av kroner på det, men jeg er skikkelig nedfor.. Angrer angrer angrer.. Er det noen som kan gi meg håp at jeg har muligheten til å farge håret mitt mørkere igjen? Og kommer det til å koste like mye som jeg har betalt hittil? Eller må jeg se frem til årevis med ettervekst for å få håret tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bleke skader jo veldig på håret.. men farge det skal helt sikkert gå bra! farg det en gang permanent, kur det masse masse.. og så bruker du glansvask framover etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Blondie_*
Jeg ville ha spart det ut litt slik at det er lett for frisøren å se nøyaktig hvilken farge du har på håret ditt.

Vel, koster det mye å farge håret? Frisøren sa at han ikke ville farge håret fordi det kan bli grønt, er det så mye tryggere å farge håret om 1-2 måneder da? Og å stripe håret mørkt høres ut som en laaang prosess + det er svindyrt.. I alle fall den stripingen jeg fikk i håret.. Ble nesten bare 2000 alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, koster det mye å farge håret? Frisøren sa at han ikke ville farge håret fordi det kan bli grønt, er det så mye tryggere å farge håret om 1-2 måneder da? Og å stripe håret mørkt høres ut som en laaang prosess + det er svindyrt.. I alle fall den stripingen jeg fikk i håret.. Ble nesten bare 2000 alene.

Jeg tror det kommer veldig an på hvor tykt og langt hår du har. Sa virkelig frisøren at det blir grønt? Trodde alle frisører visste at man må forpigmentere det først ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra blondine til brunete skal da ikke være noe problem? Det som er vanskelig er jo å gå fra mørkt farget til lyst, men motsatt skal det jo være en lek? Å stripe det mørkt hørtes ihvertfall helt bortkastet ut. Dra til en annen frisør og si hva som er problemet og hva du ønsker så kan de sikkert hjelpe deg. :)

Jeg mener - har man f.eks. naturlig mørkt hår og vil farge det rødt etc. så må man jo først bleke det og så farge det i ønsket farge, ellers tar fargen lite, etter som jeg har skjønt. Så det burde jo være gode muligheter for å farge ditt mørkt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest gabriela

Er enig i at dette ikke bør være noe problem. Når jeg klarer å gå fra HVITT til mørkt eller min naturlige farge uten noe problem med hjemmefarge, burde en frisør klare det. Jeg har brukt å "grunne" det med en askefarget blondfarge og så tatt den fargen jeg ville ha. Dermed har jeg sluppet å ta stilling til det rødskjæret frisører virker til å tro at man må ha om man skal gå fra lys til mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...