Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 mannfolkproblemer altså....Jeg var sammen med denna gutten 1 år ca....Det ble slutt p.g.a skole i utlandet og ikke hadde mulighet til å se hverandre på over et halvt år ++ andre detaljer det ikke er nødvendig å gå inn på. Vi hadde jo kontakt hele tiden mens han var borte...Og nå har vi "finni tilbake" til hverandre...håper jeg...Tiden jeg tilbringer sammen med han er fantastisk...Han får meg til å føle meg spesiell. Han sier han er masse gla i meg, bryr seg o.s.v....men jeg har fått et ultimatum denne gangen...ENTEN HAN, ELLER RØYKEN. må slutte å røyke hvis ikke vil han ikke være sammen med meg....selv om det hele året vi var sammen så røyka jeg. han pesa jo av og til...ang. den røyken min da...men at det skulle gå sååå langt at han setter meg ovenfor valg syns jeg er å TA LITT VELL I! vil jo gjerne slutte, er jo ikke bra for helsa da..men kan jo ikke slutte for HAN, må jo slutte for MEG. er jo avhengig, er ikke bare å kutte og og ferdig med det lissom. har nå begynnt med røykeplaster for å prøve å kutte ut, men sprekker jo innimellom. syns det er sinnsykt vanskelig da...er jo kjempegla i denna gutten...og vi har det kjempefint sammen også... han tar en "sex and the city-Aiden"- lissom...bare at han ikke gir seg! frustrert.
Nuith Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Vel, er du så glad i ham at du kan slutte å røyke for å kapre ham?
Gjest strykebrett Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Det der syns jeg er utrolig råttent gjort av han. Jeg skjønner at han misliker røyk, men dden der utpressingstaktikken for å få det på sin måte er mildt sagt dårlig gjort. Jeg ville ikke funnet meg i det.
Amalie_85 Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Da får du velge da. Jeg syns ikke det er noe god måte å gjøre det på. Men nå som ikke røyker er jeg absolutt ikke intressert i å være sammen med noen som røyker. Så jeg hadde nok kunnet funnet på og gi samme valg
Cannavaro Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Tror jeg glatt hadde valgt BORT røyken for den rette dama gitt
Skrika89 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Det der syns jeg er utrolig råttent gjort av han. Jeg skjønner at han misliker røyk, men dden der utpressingstaktikken for å få det på sin måte er mildt sagt dårlig gjort. Jeg ville ikke funnet meg i det. Signerer denne. Slutter du for at han setter et sånt ultimatum har han deg allerede i sin hule hånd..
Gjest gabriela Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Er enig i at dette er råttent. Ikke fordi at det er et så stort tap for en man liker, men fordi at jeg regner med at han visste om at du røyket før dere ble såpass seriøse. Ser ikke poenget med å bli sammen med noen for å deretter forsøke å forandre de (såfremt det er ting man visste om før man ble sammen).
Gjest Nattvette Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Hadde bedt fyren ryke og reise om han hadde komt med noe ultimatum om slikt gitt. Hadde aldri slutta å røyke for noen andre enn meg selv og mi helse (med mindre eg hadde blitt gravid da). Når han kisen blei sammen med deg første gang så visste han jo at du røyka og godtok det.. Men nå er det plutselig ikkje greit lenger? Forstår at han misliker røyken om han ikkje røyker sjøl, men sånn "meg eller røyken" opplegg er bare dårlig gjort.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Er det ikke ironisk. Om en mann gir ultimatum så er det galt. Om en kvinne gir det så skal mannen gi etter
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Jeg skjønner godt at han har gitt deg et ultimatum, og hvis du velger å slutte er det bra for deg selvom du i utgangspunktet slutter for ham. Hvorfor skal han bli sammen med deg og satse på en fremtid med deg når det er stor sannsynlighet for at fremtiden deres sammen vil bestå av at du lukter og smaker vondt, at du etterhvert blir alvorlig syk og kommer til å dø en tidlig(ere) død? Jeg kan ikke spå fremtiden å sier ikke at det VIL skje, men det er stor sannsynlighet for det.
Tanzania Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Em... snillere fyr enn dette må du nok leite lenge etter.. Han vil vel det beste for deg og fremtiden din og håper at han også kan vær en del av den. Uten fare for kols, kreft o.l. Det er klart man ikke vil være sammen med en som røyker når man selv ikke gjør det, å røyke er jo faktisk å be om å bli dårlig senere i livet. Og dette bryr han seg om og vil at du skal gjøre noe med. Syns absolutt du skal prøve å slutte å røyke, men mest for din egen del vel å merke!! (av fare for å høre veldig moraliserende ut)
Gjest elinrenate Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 jeg hadde blitt så provosert av et sånt ultimatum, men jeg blir stortsett det av ultimatum "elsk meg ikke til tross for mine feil å magler, men med mine feil å mangler" dump kisen å slutt å røyke med en gang han er ute av døra. Han er ikke åpen for diskusjon i det hele tatt eller? Hva om du alltid spiser tyggis å vasker hendene etter du har røyka? Røyken forrandrer jo ikke hvem du er, han kommer ikke til å finne en annen jente akkurat som deg, bare ikke røyker.. Hva blir det neste ultimatet hans liksom? Ingen guttevenner? Ingen venniner? Ingen drikking? Han bryr seg sikkert bare om deg å vil ta vare på helsa di.. men et sånt ultimatum hadde ihvertfall fått meg til å få lyst på en røyk for å roe nervene. Han spiller ikke fotball eller noe da? Du kan jo forby det, "aner du hvr farlig det egentlig kan være eller!? Jeg så på you tube en som brakk beinet rett av!! Du kan blø ihjel!!! Jeg elsker deg så høyt, du får velge mellom meg å fotballen!"
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Er det ikke ironisk. Om en mann gir ultimatum så er det galt. Om en kvinne gir det så skal mannen gi etter
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Han må jo være veldig glad i deg! Han tar jo risken å miste deg, bare for at du skal få et bedre liv! Han virker kanskje litt krass, men hvis det kan hjelpe deg med å få bukt med et så alvorlig problem (og kanskje føre til at du slipper kreft og kroniske sykdommere senere i livet), kan man jo si at målet helliger middelet. Du vil komme til å takke ham når du har kuttet ut kreftpinnene.
Gjest Gjest_Viren_* Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Jeg ville ikke vært sammen med noen som røyker, og selv om jeg ikke ville formulert meg slik "røyken eller meg" hadde essensen nok vært det samme (nå ville jeg ungått røykere i utgangspunktet da).
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Hvorfor vil du ikke slutte å røyke når røykinga byr typen din imot? Hvorfor er ikke det motivasjon god nok for å slutte?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Jeg synes faktisk ikke det er så dumt å stille et slikt ultimatum, føre det nå blir seriøst mellom dere. Det viser jo bare tydelig at det er deg han vil ha, og han ser for seg noe langvarig, eller så hadde han jo ikke brydd seg med å be deg slutte å røyke, om han har tenkt å dra igjen om noen måneder. Jeg røyker ikke selv, er allergisk mot røyk, og synes lukten er helt forferdelig. Om jeg hadde møtt drømmetypen, og han hadde røyket, og jeg hadde gått inn for et seriøst forhold med han, kunne nok jeg også stilt et slik ultimatum.Bedre å ta det tidlig etter å ha gått å irritert seg over det i 5 år.
aline Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 som tidligere røyker, kan jeg skjønne at det kan virke provoserende, og at det er lett å tenke slik mange gjør; "så frekt av ham å gjøre dette mot meg!!!" Nå må jeg faktisk innrømme at, han gjør kanskje ikke dette "mot deg", men "for seg"!!! Ja, du må få lov til å velge å røyke, og han tvinger deg jo ikke til å slutte å røyke. Men han må også få lov til å velge at han ikke vil ha en kjæreste som røyker. Ja, han valgte deg første gangen og visste at du røyket, nå har han vært sammen med en røyker (deg), det har blitt slutt pga forskjellige ting og dere har nå kommet sammen igjen og tenker på å bli seriøse. DENNE gangen, har han lært hva som er viktig for ham, og det er altså ikke røyk. Det er fullt og helt ditt valg, du sier selv at du i utgangspunktet kunne tenke deg å slutte å røyke, så det er altså ikke selve kravet han stiller som er det største problemet, det er det at han stiller det. Du kunne altså gjerne sluttet å røyke, om du bestemte det selv, og ingen andre mente noe om det. Vel, dersom du mener at denne mannen er så viktig for deg at du pga ham kan velge å slutte med noe du i utgangspunktet mener du bør slutte med likevel, også for din egen helse og din egen del, så er det jo du som velger å røyke. Han pusher i den retningen ja, men det er du som tar valget og det er du som slutter. Og det er ikke for ham, det er for DERE. Dere inkluderer deg, så selv om du slultter å røyke fordi det må til for å beholde ett forhold, så er det også for deg. Min far gjorde forresten dette, gikk fra storrøyker til ikke røyker, fordi kjæresten satte ultimatum. Hun tåler ikke røyk særlig godt da, så når de ble mer seriøse og de så at dette kunne være det rette, så måtte han velge. Han valgte henne, og jeg tror virkelig ikke det er ett valg han har angret på!!!
Noli Skrevet 23. september 2009 #20 Skrevet 23. september 2009 Jeg ville ikke vært sammen med noen som røyker, og selv om jeg ikke ville formulert meg slik "røyken eller meg" hadde essensen nok vært det samme (nå ville jeg ungått røykere i utgangspunktet da). Samme her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå