Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #21 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, det heter "klar som en egg". Et egg = slike det kommer små kyllinger ut av En egg = den skarpe kanten på en kniv Og siden det altså er eggen på kniven og ikke egget til høna som er klart, så blir det riktige "klar som en egg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 2. november 2009 #22 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg trodde virkelig også at det het "klar som et egg." Tenker da på et egg som er i ferd med å klekke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #23 Del Skrevet 2. november 2009 Oj, ja men da så. Takk for opplysningen. Men det der må jo være tidenes mest feilsiterte ordtak ellernoe, "alle" sier jo klar som et egg i situasjoner der man er klar for noe. Søkte raskt i google og fikk betydelig færre treff på klar som en egg. Hvis det da heter klar som en egg, så er jo betydningen at noe er klart, tydelig, opplyst osv. Hahaha, jaja sånn kan det gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #24 Del Skrevet 3. november 2009 "Trampe i baren". En kombinasjon av "å gå i baret" og "å tråkke i salaten". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #25 Del Skrevet 3. november 2009 "Å ikke se mosen for ugler". Når noe er -fryktelig- suspekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. november 2009 #26 Del Skrevet 3. november 2009 "Trampe i baren". En kombinasjon av "å gå i baret" og "å tråkke i salaten". "Trampe i baren" Ser for meg en grå kanin som står og drikker seg drita på en brun pub et sted, og tramper hardt med foten hver gang han skal ha ny drink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 3. november 2009 #27 Del Skrevet 3. november 2009 "Å ikke se mosen for ugler". Når noe er -fryktelig- suspekt. Den dagen jeg ikke ser mosen for ugler - DA er det på tide å bli skeptisk! He-he. Eller hva med det min sjef en gang uttalte, at en ny del av butikken jeg jobbet i kom til å bli det perfekte "gjennomtrekksplaster"? Jupp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 20. november 2009 #28 Del Skrevet 20. november 2009 Veldig enig. Irriterer meg grønn over alle som sier "klar som et egg". Har du noen gang sett et klart egg? Nei, det er ikke egget som er klart, men eggen. Jeg har aldri egentlig tenkt over denne, men har regnet med at den har vært en fleip, fordi den ikke gir noen mening. Den dagen jeg ikke ser mosen for ugler - DA er det på tide å bli skeptisk! He-he. Eller hva med det min sjef en gang uttalte, at en ny del av butikken jeg jobbet i kom til å bli det perfekte "gjennomtrekksplaster"? Jupp... Jeg har laget et nytt som heter å ikke se trærne for bare skog. Det handler om å ikke se individene, men å skjære alle over en kam egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå