Gå til innhold

din samboer slår opp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ingvild_*
Skrevet

hvordan hadde du reagert (du er mann eller kvinne) om din samboer fortalte deg at han/hun hadde møtt en annen (vært utro og hatt sex med) og ville flytte fra deg...... hva hadde du gjort..... og sagt......

Videoannonse
Annonse
Gjest Been there, done that (kvinne 30
Skrevet

Akkurat det skjedde med meg for noen år tilbake. Ja, hva kan jeg si. Hele liet legges jo i grus for en periode fremver. Sinne og bitterhet kombinert med sorg som tar lang tid å bearbeide. TS, har dette skjedd med deg?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Man starter arbeidet med å komme seg videre i livet.

Skrevet

Personlig hadde jeg spyttet på deg, og sørget for at livet ditt ble ett rent helvette. Rent lavmål. Hadde banket deg.

Spyr av slike lavmålsholdninger.

Gjest Gjest_ingvild_*
Skrevet

ts her.

nei har ikke skjedd med meg.... men vil skje med min samboer...... :(

har funnet en som gir meg seksuell oppmerksomhet...... selv om jeg er veldig glad i min samboer.... men han vil ikke kysse meg eller ha sex med meg mer.... og da skjer slikt dessverre....

Gjest Gjest_Ylva_*
Skrevet

Tenkt: "Da får jeg prøve singellivet også."

Men jeg ønsker meg barn snart, og hadde synes det var synd at det antakeligvis ikke hadde blitt noe av.

Så hadde jeg trent masse, fått nappet øyenbrynene hos frisør og kanskje kjøpt nye klær.

Ikke sikkert jeg hadde reagert sånn, det er vanskelig å si. Det er jo et hypotetisk spørsmål. Kanskje hadde jeg grått og sørget masse.

Gjest Gjest_Ylva_*
Skrevet
Tenkt: "Da får jeg prøve singellivet også."

Men jeg ønsker meg barn snart, og hadde synes det var synd at det antakeligvis ikke hadde blitt noe av.

Så hadde jeg trent masse, fått nappet øyenbrynene hos frisør og kanskje kjøpt nye klær.

Ikke sikkert jeg hadde reagert sånn, det er vanskelig å si. Det er jo et hypotetisk spørsmål. Kanskje hadde jeg grått og sørget masse.

"Antakeligvis ikke blitt noe av" var litt feil formulering. Mente at det ville tatt lenger tid dersom han fikk fra meg. Da måtte jeg ha funnet en ny, og vært sammen med ham en stund først.

Skrevet
ts her.

nei har ikke skjedd med meg.... men vil skje med min samboer...... :(

har funnet en som gir meg seksuell oppmerksomhet...... selv om jeg er veldig glad i min samboer.... men han vil ikke kysse meg eller ha sex med meg mer.... og da skjer slikt dessverre....

Så du har ikke noe ansvar for situasjonen som har oppstått, mener du? Det at sambo ikke gir deg nok oppmerksomhet må altså *automatisk* føre til at du er utro? Umodent kaller jeg slikt. Jeg har mikroorganismer under skoa mine mer verdifulle enn mennesker med slik oppførsel.

Gjest Gjest_ingvild_*
Skrevet
Så du har ikke noe ansvar for situasjonen som har oppstått, mener du? Det at sambo ikke gir deg nok oppmerksomhet må altså *automatisk* føre til at du er utro? Umodent kaller jeg slikt. Jeg har mikroorganismer under skoa mine mer verdifulle enn mennesker med slik oppførsel.

beklager men denne mikroorganismen INGVILD har dessverre visse behov og blir lykkelig når hun er sammen med denne nye.... håper bare å beholde vennskapet med nåværende sambo....

Skrevet
håper bare å beholde vennskapet med nåværende sambo....

Akkurat det ønsket tror jeg faktisk du må legge på hylla en lang stund, kanskje for alltid. Fortell han det, ikke legg noe imellom, ikke skyld på han eller kom med unnskyldninger som får han til å tro at du vil prøve mer. Pust inn, pust ut, og fortell han alt. Ikke bruk tiden på å grue deg på forum.

Skrevet

Beholde vennskapet blir vel ganske i overkant av hva man kan forvente.

Hadde min sambo gitt meg en sånn beskjed hadde jeg bedt han samle tingene sine og vist han døren.

Kaldt og enkelt.

Skrevet
beklager men denne mikroorganismen INGVILD har dessverre visse behov og blir lykkelig når hun er sammen med denne nye.... håper bare å beholde vennskapet med nåværende sambo....

Ja, men da så. Du har behov, og de går foran alt annet ikke sant? Det er vel lite samboeren kan gjøre bortsett fra å kutte all kontakt med deg tvert. Jeg hadde i alle fall gjort det. Rett og slett å skrape deg bort fra tilværelsen sin, slik man gjør med en hundelort.

Gjest Blondie65
Skrevet

Gjest_Ingvild: Vær så snill å ha såpass respekt for din samboer at du ikke fornedrer hans følelser ved å dra det "håper vi kan fortsatt være venner" kortet. Det er totalt unødvendig og det vitner om en mangel på forståelse for i hvilken grad du sårer han ved å først finne deg en ny før du går ut av forholdet.

I praksis har du ventet i et forhold som ga deg lite til du kan gå rett inn i armene til en ny, istedenfor å ta konsekvensen av manglene i forholdet og gått tidligere. Det du har gjort med det er å frata din samboer alle muligheter til å vinne deg tilbake når han forstår at han kan miste deg. Nå har han tapt - du er allerede i armene på en annen mann.

Så vær snill og gjør deg større enn de aller fleste andre i din situasjon: glem "håper vi kan være venner".

Skrevet

Hadde min samboer gjort noe sånt, så hadde jeg pakket sakene mine og gått. På dagen. Og aldri vekslet et ord med ham eller familien hans igjen, noensinne.

Jeg hadde nok vært knust noen uker / måneder, men med tanke på at det var han som var drittsekken og jeg bare "uskyldig offer" ville jeg nok kommet meg videre. Mye verre dersom jeg hadde vært den skyldige parten på noen måte.

Hevnfølelsen hadde nok vært sterk, men jeg er igrunnen ikke typen til å reagere med å skade noen psykisk/fysisk, så hadde nok bare "forsvunnet".

Skrevet

Det kan jeg ikke se for meg at kommer til å skje.

Jeg ville i allefall ikke vært venner etter noe sånt.

Er veldig enig i det Blondie65 skriver.

Gjest Gjest_vivian_*
Skrevet

Jeg hadde vært ett hysterisk kaos inni meg, men hadde opptredd kaldt og rolig. Tatt tårene på kammerset, for meg er det best å ha det vondt alene. Er altfor stolt til å vise meg "svak".

Skrevet

Du må fortelle ham det og se hvordan han reagerer. Har dere snakket om at det ikke går bra mellom dere? Du har vært utro og du vil avslutte forholdet fordi du har funnet en du synes er bedre, du kan ikke forvente at samboeren din vil være venner med deg etter at du knuser fremtidsplanene hans.

Skrevet

Hadde blitt fryktelig såret, trist og lei meg for det første.. For det andre hadde jeg gjort det slutt på flekken! Hadde ikke kunnet bli i forholdet etter dette, tolererer ikke utroskap. Har vært i en lignende situasjon, og vel.. er ikke i det forholdet lenger for å si det sånn!

Gjest Nattvette
Skrevet

Sorry, kanskje litt "drastisk og fælt", men hadde samboeren min komt med den der er sjangsen stor for at han hadde funnet kneet mitt begravd i skrittet sitt..

((Og det veit han forøvrig allerede, eg har sagt til han at om han finner ut han ikkje vil være med meg meir (uansett grunn) og/eller har funnet ei anna dame som han liker/vil være med så får han være mann nok til å avslutte forholdet våres før noe skjer med denne nye dama. Viss ikkje får han ta konsekvensene og gjennomgå all jævelskapen eg hadde kasta hans vei, for det hadde han bragt på seg sjøl ved å være utro mot meg.))

Og hevngjerrig som eg er, hadde lysten til å gjøre livet surt for han vært ekstremt sterk i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...