Gå til innhold

Hvordan vet man at man virkelig elsker noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i mannen min, men kjenner ikke den omsorgen for han som jeg har for våre to små barn, og lurer da på: hvordan kan jeg vite om jeg elsker han?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestepus
Skrevet
Jeg er glad i mannen min, men kjenner ikke den omsorgen for han som jeg har for våre to små barn, og lurer da på: hvordan kan jeg vite om jeg elsker han?

Man vet at man elsker noen hvis det ikke er et menneske man kan leve MED - det er et menneske man ikke kan leve FORUTEN...

Skrevet

Sikkert klisjeaktig, men man bare vet det. Det er slik for meg iallefall :-)

Elsker han så høyt at det nesten gjør vondt :)

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre, man bare vet.

Jeg elsker mannen min så høyt at det er vanskelig å beskrive.

Skrevet

Jeg orker ikke tanken på et liv uten han,slik vet jeg det...og så er det jo et godt tegn at han gir meg hjertebank etter snart 4 år. Men tror ikke jeg ville sammenlignet følelsene jeg har for sønnen min med følelsene jeg har for mannen min..De er helt ulike,og en føler en annen form for omsorg for et barn som er helt avhengig av en. jeg i alle fall :)

Skrevet

Jeg var litt i tvil, så for meg et liv uten ham. Tanken ødela humøret mitt, den var så grusom og trist at jeg brast i gråt. Jeg klarer meg rett og slett ikke uten, og nå er det slik at jeg rett og slett bare vet det. :)

Gjest Langt mot Nord
Skrevet
hvordan kan jeg vite om jeg elsker han?

Når du pleier kjærligheten som er mellom dere, går ut i fra at den er anderledes enn kjærlighten til deres barna.

Skrevet

jeg er enig med de andre at det bare er noe man vet.

men "å ikke kunne leve uten noen" er egentlig en litt villedende beskrivelse for mange.

det er ikke uvanlig å føle avhengighet til en person, og å føle at man ikke klarer seg uten - men det er jo faktisk ikke tilfelle.

alle klarer seg uten et menneske om de må, og spørsmålet man må stille seg er om dette er knyttet denne enkeltpersonen, eller frykt for å være alene.

når man elsker noen tror jeg det er naturlig å føle at forelskelsen bluser opp med "jevne" mellomrom - dvs positive følelser man ikke føler for andre, som føles veldig godt og forfriskende.

dersom man har elsket noen tror jeg man merker det også den dagen man ikke gjør det.

når det er sagt så tror jeg ikke man kan tvinge frem den følelsen, men jeg tror man kan finne frem til den igjen dersom man har følt det før.

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg elsker mannen min. Merket det spesielt den perioden han jobbet i et annet land - det var helt grusomt og jeg synes Victoria Beckham beskrev savnet etter David akkurat som jeg selv følte på den tiden .. Det var som å mangle noe av meg selv .. som å mangle en arm. Det høres sikkert idiotisk ut - men hvis man har opplevd det samme så vet man hva jeg mener.

Skrevet

Men hvis man har problemer i forholdet, og er mye frustrert på mannen sin, slik at frustrasjonene overskygger det positive, kan man ikke oppleve det som at kjærligheten dør da, fordi den ikke får "vekstvilkår"? Eller elsker an betingelsesløst, slik man elsker sine barn betingelsesløst?

TS

Skrevet

Se for deg å ikke ha han i livet ditt. At du aldri har hatt han, og aldri kommer til å se han igjen. Aldri kommer til å holde rundt han igjen, kysse han, se smilet hans, kjenne hendene hans på kroppen din. Se han for deg med en annen familie, en annen dame.. så finner du kanskje svaret du leter etter.

Skrevet

Jeg tenker at du vet at du elsker han når det å tenke at du er glad i han ikke holder for hvor mye du setter pris på han og hvor mye han betyr for meg. Altså når det ikke holder å si jeg er glad i deg lenger

Skrevet

Veldig ofte kommer slike tanker når man ikke har det så bra som man skulle ønske.

Jeg er klar for pepper :lur:

Skrevet
Se han for deg med en annen familie, en annen dame.. så finner du kanskje svaret du leter etter.

Jeg har store problemer med å se for meg eksen med sin nye kjæreste, men det betyr ikke at jeg elsker ham...

Skrevet
Men hvis man har problemer i forholdet, og er mye frustrert på mannen sin, slik at frustrasjonene overskygger det positive, kan man ikke oppleve det som at kjærligheten dør da, fordi den ikke får "vekstvilkår"? Eller elsker an betingelsesløst, slik man elsker sine barn betingelsesløst?

TS

Nei, slik kjærlighet er ikke betingelsesløs og må vannes for å blomstre.

Skrevet

Jeg kan overhodet ikke tenke meg et liv som han ikke er en del av.. Jeg har trodd at mine tidligere forhold har vært bra, jeg har vært fornøyd..men NÅ: det er virkelig noe helt annet. Det kjennes ut som om jeg har funnet en bestevenn, en jeg vil dele alt med.. Samtidig kan jeg ikke få nok av han, vi har også en enorm fysisk tiltrekning :)

Skrevet

Det kommer vel strengt tatt på hvordan man definerer "elsker"? Tror ikke det finnes et fasitsvar her altså, det varierer fra person til person. Mange språk har ikke en gang et eget ord for "elske", men bruker bare "glad i".

Jeg bruker elske om en person jeg vil være i et forhold med, enkelt og greit. Det innebærer at jeg kjenner ham godt - inkludert hans dårlige sider, men fortsatt vil ha ham for den han er. Å "bare vite" eller "ikke klare seg uten" er litt for Hollywoodsk og sukkersøtt for meg personlig, jeg vil ha en fyr jeg deler interesser med, som beriker livet mitt og som får det til å kile i magen :)

Skrevet

Seriøst hvor tidlig kan man vite at man elsker noen? Er helt forvirret om dagen :yvonne:

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Når du blir utsatt for tukt og ikke bare søte ord, når man kan se annet enn sitt ego.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...