Gå til innhold

Hvordan blir man egentlig kjent med nye mennesker?

Gjest Gjest_Blomsten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Blomsten_*

Er vant til å sitte inne nesten hele dagen klistret foran pc'n. På den måten blir jeg jo aldri egentlig KJENT med noen, annet enn på nett (og eventuelt i et annet land langt borte). Jeg har vært en del på datingsider på nett, men det blir liksom ikke noe av når den andre bor på den andre siden av jorda. :-/

Går på et studie på Blindern, så kunne jo kanskje bli kjent med noen der, men synes ikke det er så enkelt å gå bort til en vilt fremmed og si at "hei, kan jeg sitte her?"

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bli kjent med noen på forelesning så er jo "hei kan jeg sitte her?" en bra måte. Og så kan du snakke med han om faget osv i pausene. Er du røyker går du ut og spør nærmeste fyr om lighter og om han ikke går i samme klasse som deg. Og så prater du om faget osv :P Ganske enkelt og greit, alle synes det er hyggelig med nye venner i klassen og etter noen forelesninger sammen så kan du spør om kaffe/kollokvie/bli med på den og den konserten o.l.

Den letteste metoden for meg er å komme meg på en fest eller på byn og bli kjent med venner av venner. Da har man litt alkohol innabords, og det er forventet at man skal mingle. Ikke vær redd for å spørre menn om nr og sende dem en sms etterpå, evt kan du spore dem opp på facebook dagen derpå og si takk for i går og at dere må gjennomføre den avtalen om å spille poker en dag. Det er vel noe a la den måten jeg har brukt på de fleste venner, kjærester og elskere jeg har hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble f. eks kjent med kjæresten min gjennom nett, så det går jo an selv om man sitter mye foran pc'en. Ellers har jeg truffet mye folk gjennom trening og politisk arbeid.

Jeg er egentlig ingen sosial person sånn sett, jeg hater festing og den slags, så for meg det løsningen å finne venner på nett, og etterhvert kjæreste. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant til å sitte inne nesten hele dagen klistret foran pc'n. På den måten blir jeg jo aldri egentlig KJENT med noen, annet enn på nett (og eventuelt i et annet land langt borte). Jeg har vært en del på datingsider på nett, men det blir liksom ikke noe av når den andre bor på den andre siden av jorda. :-/

Går på et studie på Blindern, så kunne jo kanskje bli kjent med noen der, men synes ikke det er så enkelt å gå bort til en vilt fremmed og si at "hei, kan jeg sitte her?"

Noen tips?

Synes du det er ekkelt å snakke med fremmede, eller er det ekkelt å sjekke opp? Selvtillit er et stikkord når man møter nye mennesker, være seg fremtidige kollegaer, venner eller kjærester. Det enkle er ofte det beste. Å møte noen der du tar utdannelse er veldig greit fordi da møter du likesinnede. Det finnes selsvagt ikke en oppskrift på hvordan man blir kjent med mennesker. På en forelesningssal kan du ikke spørre hver gang du skal sette deg ned. Finn en av motsatt kjønn og smil og si hei mens du setter deg ned. Dette er ren høfflighet og ikke et sjekketriks. Det kan godt hende du blir møtt av en kar som er trøtt i trynet og bare ser på deg og nikker tilbake, men det gjør ingen ting. Det har blitt nevnt tidligere; snakk med vedkommende i pausen hvis dere fremdeles sitter ved siden av hverandre. Det behøver ikke være et komplisert samtaleemne. Du kan for eksempel kommentere noe morsomt foreleseren har gjort eller sagt. Er denne personen så kjedelig at du ikke kan tenke deg å bli venner med han så setter du deg ved en annen person på neste forelesning. Fortsett på denne måten og etterhvert vil det dukke opp en i den nye vennegjengen. :yvonne:

PS: Nettet er også et bra sted å møte folk. Søk på den aldersgruppen (og bosted) du kan tenke deg å møte folk og gå inn på de forskjellige profilene som virker interessante. Les om personen og send en melding med spørsmål som viser at du er interessert i å lære mer om personen. Eksempel: "Hei. Ser du også er interessert i dykking. Har du dykket mye?" That's it! Du "tvinger" vedkommende til å svare uten at det er noen flørting med i bildet (foreløpig ;) ).

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske enkelt og greit, alle synes det er hyggelig med nye venner i klassen og etter noen forelesninger sammen så kan du spør om kaffe/kollokvie/bli med på den og den konserten o.l.

Alle tipser om dette, og jeg er vel enig i at det generelt sett er et godt tips, men vær klar over at responsen gjerne kan være laber. Personlig er jeg ikke særlig imøtekommende når jeg blir kontaktet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye mennesker kan man egentlig bli kjent med overalt, men mye handler om din væremåte. Prøv å være åpen for å starte en dialog med fremmede mennesker.. Vær litt bevist på hvordan du møter verden, hvis du smiler og utstråler litt selvtillit så er det lettere å komme i kontakt.

Ellers så er det jo alltid lettere å treffe mennesker gjennom felles interesser, meld deg på et kurs el lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo alltid lettere å treffe mennesker gjennom felles interesser, meld deg på et kurs el lignende.

Hvor mange av dere er det som faktisk har truffet nye venner på denne måten? For meg virker det som et tips som ikke nødvendigvis funker så godt i praksis... (Jeg kverulerer ikke, jeg er bare nysgjerrig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere er det som faktisk har truffet nye venner på denne måten? For meg virker det som et tips som ikke nødvendigvis funker så godt i praksis... (Jeg kverulerer ikke, jeg er bare nysgjerrig!)

Av egen erfaring, så har jeg fått mange nye venner på denne måten, både når jeg er kurs i jobbsammenheng, eller bare med inntereser. Men man må gjøre noe aktivt for å komme i kontakt også, spørre litt, by på seg selv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...