Gjest Ts Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg blir direkte kvalm av dagens "mote". Blond, dum, jente med pomeranian eller chihuahua på armen. Ser dem hver bidige dag, går rundt på kjøpesenteret med bikkja hengenes på armen. Til og med når de står UTE så har de hunden på armen, og vifter rundt med den som de beveger på armene sine. De har ikke en gang med bånd til hunden, og det sier litt. Hvem oppdretter er det som selger til slike jenter? Eller hvem forelder er det som kjøper et levende vesen til fjortissen sin så hun kan ha et leketøy? Jeg blir direkte kvalm. Hunder har bein, uansett hvor små de er. Jeg kan skjønne at de bærer hunden av og på bussen, men når de står ute i en halvtimes tid, og hele denne tiden har hunden på armen så blir jeg rett og slett forbanna. Er folk virkelig så egosentrerte og følelsesløse? Tenker de ikke på det at hunden har det bedre på bakken ved å gå, så den kan utvikle muskler og få bevegd seg og gått på do? Jeg har selv en liten hund, men utrolig nok, hun har bein. Hun går på sine egne fire små bein, jeg bærer henne aldri, og hun klarer å gå, stå og løpe helt på egen hånd. Vi går 2 timer om dagen i skogen, og hun skulle nok gjerne gå mer. Så ikke tro det at jeg er en små-hund hater, for det er jeg virkelig ikke. Jeg er en små-hund-eier-hater.. Jeg kunne ønske det fantes en lov mot å bare bære på småhundene sine.. Så vi kunne fratatt disse bimboene "kosedyrene" sine.. Jeg blir direkte kvalm, jeg HATER de som ikke lar hunden sin være hund!
NovaFlare Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Hvem oppdretter er det som selger til slike jenter? Jeg tror ikke seriøse oppdrettere gjør det. Er utrolig mange useriøse oppdrettere som selger valper på Finn.no osv, som driter i hvor hunden ender opp hen, bare de får 20.000+ for hunden. Er enig med deg. Synes det er like ille med dyr i dyrebutikken, det er ingen aldersgrense for kjøp av dyr så vidt meg bekjent. En unge kan kjøpe seg et lite levende vesen for samme pris som en pose godteri
Gjest rimer på puddel Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Hundeavl har jo blitt en ganske syk ting de siste årene uansett. Med en gang det er penger i bildet så kan man ganske enkelt ikke stole på folk. Oppdrettere avler på dårlige egenskaper, og folk som ikke har peil avler på bikkjene sine slik at de skal "tjene inn" det de kosta. Og de bryr seg jo enda mindre om hvem de selger til. Tinydog-trenden har jo vært her ganske lenge, og den forsvinner vel neppe helt enda. Det er nok både en og to raser som kommer til å være godt ødelagt før det er over. Ikke har de dårlig samvittighet heller, for de elsker jo den lille bofsemofsevofsen sin, og de vil jo bare at han skal ha det "bra". Jeg husker utrolig godt ei som sa at hun ikke satte fra seg hunden sin fordi det var større sjanse for at stygge mennesker tok på den da. Og hun ville ikke at stygge mennesker skulle ta på den. Da var det bedre å ta den på armen.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Hvem oppdretter er det som selger til slike jenter? Eller hvem forelder er det som kjøper et levende vesen til fjortissen sin så hun kan ha et leketøy? Beklager for at jeg kupper tråden, med det heter "Hvilken oppdretter" og "Hvilken forelder" hvem pron, gen. hvem sin el. hvis (norr hveim, dat av spørrepron hverr 'hvem') som spørrende pron 1 i direkte spørsmål: h- har betalt? / h- tror du kommer? / h- ser hun etter? / h- der? oppgi navnet ditt! / h- andre hilste du på? / h- vet? det er ikke så godt å si 2 i avhengige spørresetn: han visste h- vinneren var / h- som gjorde det, kan være det samme 3 som relat pron: besøk h- du vil for meg! / jeg tror ham ikke, h- han nå enn sier han er / h- som helst kan melde seg på enhver, alle / foreld: en mann for h- ære betyr alt hvilken pron hvilket, hvilke (norr hvílíkr) som spørrende pron 1 hva slags hvilke problemer tror du vil oppstå? / nå vet De hvilke interesser som står på spill 2 hva for en (et, noe, noen) av et bestemt antall hvilket skonummer bruker han? / hvilket? hva (behager)? 3 i utrop: h- dag! for en dag / som relat pron: den (det, de) som du aner ikke hvilket mas det har vært i dag! / ta h- du vil! / foreld: huset i hvilket konsulen bodde som konsulen bodde i / han ville bli rik, hvilket han også ble noe (som)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Beklager for at jeg kupper tråden, med det heter "Hvilken oppdretter" og "Hvilken forelder" hvem pron, gen. hvem sin el. hvis (norr hveim, dat av spørrepron hverr 'hvem') som spørrende pron 1 i direkte spørsmål: h- har betalt? / h- tror du kommer? / h- ser hun etter? / h- der? oppgi navnet ditt! / h- andre hilste du på? / h- vet? det er ikke så godt å si 2 i avhengige spørresetn: han visste h- vinneren var / h- som gjorde det, kan være det samme 3 som relat pron: besøk h- du vil for meg! / jeg tror ham ikke, h- han nå enn sier han er / h- som helst kan melde seg på enhver, alle / foreld: en mann for h- ære betyr alt hvilken pron hvilket, hvilke (norr hvílíkr) som spørrende pron 1 hva slags hvilke problemer tror du vil oppstå? / nå vet De hvilke interesser som står på spill 2 hva for en (et, noe, noen) av et bestemt antall hvilket skonummer bruker han? / hvilket? hva (behager)? 3 i utrop: h- dag! for en dag / som relat pron: den (det, de) som du aner ikke hvilket mas det har vært i dag! / ta h- du vil! / foreld: huset i hvilket konsulen bodde som konsulen bodde i / han ville bli rik, hvilket han også ble noe (som) Dette har da ingen verdens ting å si! Irriterende med slike bedrevitere som deg. Du forstod utmerket godt hva TS mente. Og jeg er helt enig med TS, en liten hund er like mye hund som det en stor hund er. Små hunder har da ben og kan faktisk gå de også.
NovaFlare Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Dette har da ingen verdens ting å si! Irriterende med slike bedrevitere som deg. Du forstod utmerket godt hva TS mente. Enig med deg. Jeg var litt sånn før, men nå er jeg sammen med en dyslektiker, og har lært å bli mer tolerant og drite i sånne ting. Blitt et bedre menneske :gjeiper:
Maxi Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Synes det er like ille med dyr i dyrebutikken, det er ingen aldersgrense for kjøp av dyr så vidt meg bekjent. En unge kan kjøpe seg et lite levende vesen for samme pris som en pose godteri Jo, det er faktisk 18 års aldersgrense på kjøp av levende i dyrebutikk.
NovaFlare Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Jo, det er faktisk 18 års aldersgrense på kjøp av levende i dyrebutikk. Så flott! For det var det nemlig ikke for noen få år siden, så da er det ganske nytt
2010 Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 jeg har også en liten hund... men behandler den som om den er stor. Merker med engang det er folk på besøk som behandler hunden som en liten bamse endrer hunden adferd. Har aldri hunden med på kjøpe senter, hender jeg tar ham med i gågaten (i bånd). Det var en episode 1 uke etter at jeg hadde fått valpen: Jeg hadde besøkt typen og hadde da med meg valpen, skulle innom kjøpe senteret før jeg skulle hjem, men ville ikke la den lille valpen være alene i bilen. Måtte derfor ta ham med meg. Folk stoppen "ååå, så søt".. Jeg var så flau! følte meg utrolig dom som tok med meg valpen inn. Følte folk tenkte at jeg hadde med valpen for å få oppmerksomhet. (noe som jeg skjønner at de tenkte) Aldri mer har jeg/ skal jeg ta med meg en hund på kjøpe senter, den får heller bli
Kara W Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Aldri mer har jeg/ skal jeg ta med meg en hund på kjøpe senter, den får heller bli Nei, det håper jeg da virkelig, for det er nemmelig ikke lov Jeg pleier selv å si ifra til vakter/ansatte dersom jeg ser at noen har med seg en veskehund på steder hvor det ikke er lov. Ikke fordi jeg har noe imot hunder på slike steder, men for å påpeke at det faktisk er et dyr de har. Store hunder sier jeg aldri noe på...
addict Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Det har vært 18 års aldersgrense på å kjøpe hamster, marsvin ect på dyrebutikk lenge. Jeg måtte bære hunden min på tur til og fra butikken i dag hun gikk nesten halvveis, men stoppet opp med halen mellom beina og haltet voldsomt på alle beina helt plutselig. Var kaldt på føttene må en da skjønne! ellers er jeg helt enig med TS. Veskehunder er ikke snilt mot dyra..
NovaFlare Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Det har vært 18 års aldersgrense på å kjøpe hamster, marsvin ect på dyrebutikk lenge. Feil. Mulig det er det i din lokale dyrebutikk, for de kan velge selv å ha aldersgrense. Jeg vet at ihvertfall i 2007 var det fortsatt ikke fastsatt i dyrevernsloven at det var aldersgrense for kjøp av dyr over disk, men mulig de har fått til det nå. Men lenge har det ikke vært iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå