Gå til innhold

Fyrverkeri...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brudgommen vil gjerne at vi skal ha fyrverkeri paa kvelden... Jeg synes det blir litt vel "over-the-top". Vi vil begge gjerne ha det uformelt og saa lite stivt som mulig. Jeg foeler fyrverkeri blir litt motsatt - litt wannabe og amerikansk liksom. Noen synspunkter?

PS: vi skal gifte oss i utlandet saa det er ikke noe problem med aa faa lov til det etc. Og pris er ca. 3000 kr for 4 minutter (som jeg IKKE synes er en god maate aa bruke penger paa.. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde fyrverkeri og stjerneskudd, men det må sies at vi giftet oss på nyttårsaften, da.

Det var uansett en veldig fin opplevelse, fordi alle gjestene gikk ut, klemte hverandre (og ønsket godt nyttår etc), bare det å få et lite avbrekk fra festsalen var veldig bra. Så hadde vi sjampanje stående klar som de tok med seg på veg ut døra.

Da de kom inn igjen, var det en ny fase av festen, med musikk og dans.

Dersom det passer med stilen på bryllupet deres, og ikke kræsjer helt, ville jeg vurdert det. For, som du sier, det er kanskje noe litt "stivt" og amerikansk over det. Og du verden, for en pris?!!

Antar at det ikke er lov til å ta med sitt eget, på det stedet dere skal være. Hadde det passet slik, ville det for eksempel vært en god idé å sende opp japanske (?) lykter i stedet for fyrverkeri. Slike tynne papirposer med små lys inni, som stiger opp pga varmen fra lysene. Enkelt og veeeldig sjarmerende, og noe litt annet enn fyrverkeri.

Men når alt kommer til alt: Hvis min brudgom hadde ønsket seg en slik ting, ville jeg nok latt ham få det selv om jeg ikke helt var enig. Det var tross alt jeg som bestemte de fleste andre detaljene i bryllupet, så de få konkrete ønskene hans ble alltid tatt hensyn til.

Skrevet

Takk for svar : ) Ja, det er jo litt annerledes med fyrverkeri paa nyttaarsaften, det ar sikkert kjempebra!

Kan ikke ha med eget nei saa det blir jo proft og sikkert veldig flott fyrverkeri da - og derav den stive prisen saaklart.. Men jeg klarer liksom ikke aa synes noe saerlig om det.

Skal hoere med mannen om saanne japanske lanterner kan vaere et alternativ - har sett det foer og det er kjempefint saa det var en god ide! Hvis ikke faar jeg vel gi etter - for som med deg er det ikke saa mange komkrete onsker han har og da kan jeg vel alltids svelge et fyrverkeri hvis jeg maa..

Skrevet

4 minutter er vel egentlig passe lenge for profesjonelt fyrverkeri til privat fest. Du kan jo høre hvor mye fyrverkeri det egentlig er, og hvor mange raketter osv det innebærer.

Jeg har vært i et bryllup der de hadde fyrverkeri, det varte nok litt lenger, men det var laget av en venn av brudeparet som gikk pyroteknikk, så de fikk det som gave.

Skrevet

Jeg kunne virkelig tenke meg fyrverkeri i bryllupet. Planla det forrige gang, men nå er det for usikkert ift. været.

Skrevet

Jeg er enig med deg TS, synes det er litt "over the top". Jeg har aldri vært i bryllup der det har vært fyrverkeri og jeg har aldri savnet det :) Fyrverkeri er fint, på nyttårsaften.

Skrevet
Jeg er enig med deg TS, synes det er litt "over the top". Jeg har aldri vært i bryllup der det har vært fyrverkeri og jeg har aldri savnet det :) Fyrverkeri er fint, på nyttårsaften.

Ja, ikke sant.... Jeg proever aa overtale mannen til lanterner isteden, saa faar vi se. Hvis han har KJEMPElyst paa det faar jeg heller bare gi meg og la det vaere litt over-the-top... Men jeg har virkelig IKKE lyst paa det selv altsaa..

Skrevet

Vil det være mørkt nok til at dere få noe glede av fyrverkeriet da? Dumt å bruke 3000,- dersom dere skulle giftet dere på Nordkapp til St. Hans med full midnattsol...

Jeg synes også at fyrverkeri kan være litt mye, men som førstemann her skriver så burde brudgommen få innvilget sitt eneste (?) ønske, når du sikkert har bestemt resten. Nå generaliserer jeg veldig, men jeg håper at du skjønner hva jeg mener. Så så lenge pengene ikke velter økonomien deres fullstendig synes jeg dere skal ha fyrverkeri.

Skrevet

Vil det være mørkt nok til at dere få noe glede av fyrverkeriet da? Dumt å bruke 3000,- dersom dere skulle giftet dere på Nordkapp til St. Hans med full midnattsol...

Ja, det vil vaere morkt nok. Vi gifter oss i utlandet der brudgommens familie er fra og der gaar sola tidlig ned! Det blir strandbryllup saa saann sett kan det jo vaere fint med fyrverkeri. Men er liksom litt redd for at folk skal synes vi er litt over-the-top med dette fyrverkeriet, jeg synes jo det selv..

Joa, det er jeg som har bestemt mest men han har hatt noen store avgjorelser han og. Nesten doblet gjestelista blant annet :kjefte:

Skrevet

Siden du gifter deg med en fra et annet land, så kan det jo tenkes at det er vanlig med fyrverkeri der, slik at gjestene (i hvert fall halvparten - hans side) ikke vil reagere og mene at det er " over the top". Kanskje de heller vil anse at det mangler noe?

Skrevet
Siden du gifter deg med en fra et annet land, så kan det jo tenkes at det er vanlig med fyrverkeri der, slik at gjestene (i hvert fall halvparten - hans side) ikke vil reagere og mene at det er " over the top". Kanskje de heller vil anse at det mangler noe?

De vil nok ikek synes det er like "over the top" nei. Men tror ikke de vil synes noe mangler hvis vi ikke har fyrverkeri heller.

• 2 uker senere...
Gjest say what
Skrevet

haha, ja, mannen din går sikkert med på japanske lanterner! hahaha...tenk litt, da..

Gjest maradonna
Skrevet
haha, ja, mannen din går sikkert med på japanske lanterner! hahaha...tenk litt, da..

Det ser faktisk ut som han gjoer det jo. Tenk selv, er ikke alle som har A4 menn vet du.

Skrevet

Hvorfor skal du bestemme alt? Er det ikke hans bryllup ogsaa?

Gjest maradonna
Skrevet
Hvorfor skal du bestemme alt? Er det ikke hans bryllup ogsaa?

Jo, det er hans bryllup ogsaa og jeg bestemmer ikke alt. Hvor har du det fra?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det betyr så utrolig mye for deg å ikke ha fyrverkeri? La nå mannen få ha gleden av litt smell og bling bling på himmelen i 5 minutter :) Han synes sikkert det er "over the top" å bruke tusenvis av kroner på kjole og blomster, men han gir deg den gleden fordi han elsker deg.

Skrevet

Hvis han nå har så lyst på fyrverkeri, og det ikke er sett på som "over the top" i det landet syns jeg dere skal kjøre på - hvis dere har råd da.

Hadde jeg dratt i et bryllup i utlandet, der en del av gjestene hadde vært fra det landet, hadde ikke jeg begynt å fundere over momenter ved bryllupet som ikke var helt typisk norsk. Det hadde egentlig bare vært veldig morsomt med noe som ikke var så sabla tradisjonelt i Norge.

Så jeg syns hvertfall ikke "over the top"-argumentet er bra nok til å ikke ha fyrverkeri, når halvparten av gjestene ikke vil synes at det er over the top - og mest sannsynlig syns ikke de norske gjestene det heller...

Pris derimot er selvfølgelig et mye viktigere argument, og jeg forstår godt at du ikke vil kaste bort penger på det hvis resten av bryllupet ikke har kostet så himla mye.

Gjest maradonna
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor det betyr så utrolig mye for deg å ikke ha fyrverkeri? La nå mannen få ha gleden av litt smell og bling bling på himmelen i 5 minutter :) Han synes sikkert det er "over the top" å bruke tusenvis av kroner på kjole og blomster, men han gir deg den gleden fordi han elsker deg.

Det betyr ikke saa utrolig mye for meg aa ikke ha det.... Men jeg synes det er "over the top" og vil helst ikke ha det hvis jeg kunne bestemme. Altsaa, han vil gjerne ha det, jeg vil ikke. Saa da spurte jeg om folks mening her. Det er vel lov eller Sunshine?

Skjonner ikke hvorfor folk skal tro at man er helt bridezilla og overkjoerer mannen fullstending fordi man spoer om folks meninger ved en uenighet.

Skrevet

Jeg svarte på det du spurte om og har heller ikke kalt deg Bridezilla. Du ba om meninger og det har du fått, og min mening er at jeg synes han burde få det siden du helt sikkert får samtykke for ting han egentlig ikke synes noe om. Så min mening er at det ikke spiller noen rolle om det er "over the top" som du kaller det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi giftet oss i utlandet og var nysgjerrige på dette med lanterner, men pga. brannfare (veldig tørt i området om sommeren) så ble det ikke noe av. Husk å sjekke opp dette med det lokale brannvesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...