Gå til innhold

Overføre filer fra død pc til ny pc

Gjest Gjest_Ida_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ida_*

Hei

Jeg har en gammel bærbar pc som jeg gjerne vil overføre diverse filer osv fra.

Problemet er at den gamle pc'n er uten strøm, da strømkabelen er ødelagt og nye selges ikke lenger. Så jeg får ikke startet den.

Finnes det en enkel, grei og rimelig måte å gjøre det på? Ikke så veldig god på data. Hjelp!

Takknemmelig for svar :)

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det du kan gjøre er å skru av dekselet bak og ta ut harddisken. Så må du koble hardisken til en adapter, eller et eksternt kabinett, som du igjen kobler til en annen pc. Vips så har du en "ekstern harddisk" og du kan overføre akkurat det du vil fra den og over på pc'n den er tilkoblet! :)

Eksempel

Det kan forøvrig være lurt å snakke med noen med peil, for å være sikker på at du kjøper/låner riktig type i forhold til din haddisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjelper det når jeg får "could not start windows successfully" meldingen på skjermen? og så meny - start windows normally, safe mode, osv. - uansett hva jeg velger, kommer det tilbake til samme meny - "could not start..." det er viktig for meg, siden hele masteroppgave er i den. jeg skal ikke bruke den akkurat nå, men jeg må få oppgaven ut - den skal brukes senere.

hva kan jeg gjøre her?

har laderen, men det hjelper ikke. hjelp-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

prøv å ta ut den eksterne disken når du starter maskinen. slik jeg tolker det du skriver prøver maskinen å starte fra den eksterne (defekte?) harddisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...