Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Mange tror på et liv etter døden, og mange tror ikke. Det kan per dags dato ikke bevises noe av det, ingen vet, alle tror. Men det er nå en ting som er helt sikkert og det er at de aller fleste som dør, vil bli veldig, veldig skuffet.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Men det er nå en ting som er helt sikkert og det er at de aller fleste som dør, vil bli veldig, veldig skuffet. Korleis veit du det???
Gjest Mann42 Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Mange tror på et liv etter døden, og mange tror ikke. Det kan per dags dato ikke bevises noe av det, ingen vet, alle tror. Men det er nå en ting som er helt sikkert og det er at de aller fleste som dør, vil bli veldig, veldig skuffet. Nei, ingen blir skuffet. Dersom ateistene og andre som ikke tror på dette, har rett, så forsvinner man ganske enkelt, man opphører å eksistere i det man går inn i den siste bevisstløsheten, og får ikke tid til å registrere at det ikke er noe å registrere. Hvis det mot formodning skulle vise seg at det er et etterliv, så kommer iallfall jeg til å bli høylig forbauset.
sofiemyr Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Nei, ingen blir skuffet. Dersom ateistene og andre som ikke tror på dette, har rett, så forsvinner man ganske enkelt, man opphører å eksistere i det man går inn i den siste bevisstløsheten, og får ikke tid til å registrere at det ikke er noe å registrere. Hvis det mot formodning skulle vise seg at det er et etterliv, så kommer iallfall jeg til å bli høylig forbauset. Mer interessant er det at Bibelen lover heller ikke noe liv etter døden. Som den sier i Forkynneren 9:4 "For de levende vet at de skal dø; men de døde vet slett ingen ting, og de har ikke lenger noen lønn, for minnet om dem er glemt. Også deres kjærlighet og deres hat og deres nidkjærhet er allerede gått til grunne, og de har til uavgrenset tid ikke mer noen del i noe som må gjøres under solen" Nei, da får man vel bli muslim og sette sin lit til x-antall jomfruer i himmelen etc... Evt buddist med et utall av alternative reinkarnasjoner
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 foreslår til dere å etterforske eller snakke med noen som har vært død. se også near-death.com jeg personlig har en eks som har vært død, så jeg har en litt annen mening om dette...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Korleis veit du det??? Fordi hvis det ikke skjer noe så vil jo alle som tror bli skuffet. Blir det gjenfødelse så blir jo alle som tror på himmelen skuffet. Burde kanskje skrive "skuffet" for skjer det ingenting eller man blir gjenfødt så får man vel mest synlig ikke noe mulighet i å bli skuffet da men mest sansynlig ikke tenker. Men dere tok vel poenget. Nå var jeg jeg ikke helt seriøs heller da. Selv om det sikkert er en sannhet i det.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Mange tror på et liv etter døden, og mange tror ikke. Det kan per dags dato ikke bevises noe av det, ingen vet, alle tror. Men det er nå en ting som er helt sikkert og det er at de aller fleste som dør, vil bli veldig, veldig skuffet. Den eneste måten jeg blir skuffet på. Er vist det er Manchester United spillere eller supportere i himmelen. Siden de hører hjemme i helvete
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 foreslår til dere å etterforske eller snakke med noen som har vært død. se også near-death.com jeg personlig har en eks som har vært død, så jeg har en litt annen mening om dette... Med all sannsynlighet er en nær-døden opplevelse bare en traumatisk hendelse som setter sterke spor i psyken og ikke en snik-titt over på den andre siden.
Gjest Caylee Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Mer interessant er det at Bibelen lover heller ikke noe liv etter døden. Som den sier i Forkynneren 9:4 "For de levende vet at de skal dø; men de døde vet slett ingen ting, og de har ikke lenger noen lønn, for minnet om dem er glemt. Også deres kjærlighet og deres hat og deres nidkjærhet er allerede gått til grunne, og de har til uavgrenset tid ikke mer noen del i noe som må gjøres under solen" Nei, da får man vel bli muslim og sette sin lit til x-antall jomfruer i himmelen etc... Evt buddist med et utall av alternative reinkarnasjoner Hvorfor prøver du å leve uten synd hvis du ikke blir noe etter døden uansett? Da er det like greit å ikke tro på Gud og Jesus da.
Gjest Caylee Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Fordi hvis det ikke skjer noe så vil jo alle som tror bli skuffet. Blir det gjenfødelse så blir jo alle som tror på himmelen skuffet. Burde kanskje skrive "skuffet" for skjer det ingenting eller man blir gjenfødt så får man vel mest synlig ikke noe mulighet i å bli skuffet da men mest sansynlig ikke tenker. Men dere tok vel poenget. Nå var jeg jeg ikke helt seriøs heller da. Selv om det sikkert er en sannhet i det. Er det ikke noe etter døden så rekker man ikke å bli skuffet for da eksisterer man jo ikke.
sofiemyr Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Hvorfor prøver du å leve uten synd hvis du ikke blir noe etter døden uansett? Da er det like greit å ikke tro på Gud og Jesus da. Løftet om gjenoppstandelse og paradis på jord er en helt annen greie Caylee - evt en annen tråd
Gjest Caylee Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Løftet om gjenoppstandelse og paradis på jord er en helt annen greie Caylee - evt en annen tråd Da er det jo liv etter døden da? Det er jo det du sier nå
Minttu Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Jeg var faktisk i begravelse idag.. Og da tenkte jeg jo på dette. Om jeg tror på at noe skjer eller ei aner jeg ikke, jeg har liksom ikke opplevd noe og vet derfor ikke hva jeg skal tro, kan vel si jeg helst vil se/oppleve ting før jeg tror helt på det.. Spøkelser/gjenferd tror jeg litt på, også fordi jeg mener jeg så en da jeg var lita. På en side er det greit at alt bare blir borte, men på en annen side hadde det vært greit å blitt gjenfødt, får et nytt liv og kan gjøre nye ting, bedre og annerledes kanskje, selv om man kanskje ikke vet det selv. Blir liksom resirkulert. Jeg vil bli resirkulert. og av jord er du kommet og til jord skal du bli, om man blir gjenfødt så kommer man jo liksom opp av jorda igjen og lever litt før man legges i jord igjen. Da passer jo det der.
sofiemyr Skrevet 22. september 2009 #14 Skrevet 22. september 2009 Da er det jo liv etter døden da? Det er jo det du sier nå Det er et omstendig emne bibelsk sett og du må nesten være villig til å lese litt for å sette deg inn i det. Kort forklart - når du dør så dør du. MEN... De som Gud godkjenner, vil få evig liv ' Joh. 3: 16; 10: 27, 28; 17: 3; Mark. 10: 29, 30 OG... Håpet for de døde er en oppstandelse 1. Kor. 15: 20–22; Joh. 5: 28, 29; 11: 25, 26 Dette er bare små drypp fra den store bok - men iallefall noe
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #15 Skrevet 22. september 2009 Hvorfor prøver du å leve uten synd hvis du ikke blir noe etter døden uansett? For å ikke bli utstøtt av samfunnet hun lever i.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. september 2009 #16 Skrevet 22. september 2009 For å ikke bli utstøtt av samfunnet hun lever i. Med tanke på hva slags samfunn vi lever i. Ville det egentlig være så ille og bli utstøtt
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #17 Skrevet 22. september 2009 Med tanke på hva slags samfunn vi lever i. Ville det egentlig være så ille og bli utstøtt Irrelevant. Frykten for å bli utstøtt fra flokken sin er et menneskelig instinkt.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. september 2009 #18 Skrevet 22. september 2009 Irrelevant. Frykten for å bli utstøtt fra flokken sin er et menneskelig instinkt. Da er det et instikt jeg mangler. Siden jeg har ingen frykt for det
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #19 Skrevet 22. september 2009 Da er det et instikt jeg mangler. Siden jeg har ingen frykt for det Det har jeg ingen tro på.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2009 #20 Skrevet 22. september 2009 Den eneste måten jeg blir skuffet på. Er vist det er Manchester United spillere eller supportere i himmelen. Siden de hører hjemme i helvete Amen Melchizedek. Men det vet vi jo godt at det umulig kan være ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå