Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hvor mye skal man ha"plikt" til å dele av info om ny partner? Alt, litt, ikkeno?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Det som kan komme til å ha noe betydning for ungenes ve og vel, når de har samvær med denne forelderen og ny partner. Helt enkelt!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Ingenting. Det er forelderen som skal garantere for barnas trygghet i hjemmet, ikke den nye partneren. Aldri om jeg hadde blitt sammen med en far om han mente at han skulle informere sin ekskone om min psykiske helse eller andre personlige problemer jeg måtte ha. Det er ikke behov for at ekspartner vet slikt, så lenge forelderen i hjemmet med ny partner tar ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Hadde jeg funnet meg en mann med fysiske eller psykiske lidelser som hadde påvirket mine barn i det daglige så hadde en av betingelsene mine i et forhold videre vært at jeg måtte fått lov til å si noe om det til min ex mann. Ikke for å henge han ut men fordi min ex mann skulle skjønt hva ungene snakket om da de var hos han. Men jeg hadde helt sikkert diskutert hvor detaljert det hadde vært nødvendig å være.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Jeg vet i allefall fint lite om min ex`s kjæreste... visste ikke det var noe før ungene kom hjem og fortalte de hadde feiret nyttår i ei hel uke i utlandet sammen med pappa og kjæresten..så nei, vet aldeles ikke mere enn det som måtte ramle ut av ungene. Håper han har vett til å si ifra når hun evt flytter inn da for det må vi da ha rett til å vite..dessuten synes jeg jo det for ungenes skyld og samarbeid osv hadde vert greitt om man da kunne bli presentert litt på forhånd..men det gjenstår å se..
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Ingenting. Det er forelderen som skal garantere for barnas trygghet i hjemmet, ikke den nye partneren. Aldri om jeg hadde blitt sammen med en far om han mente at han skulle informere sin ekskone om min psykiske helse eller andre personlige problemer jeg måtte ha. Det er ikke behov for at ekspartner vet slikt, så lenge forelderen i hjemmet med ny partner tar ansvar. Og hva hvis ekskonen (som kjenner eksmannen sin godt) vet at han ikke pleier å ta ansvar? De finnes de.. Nå er det jo ikke snakk om å legge ut hele helsehistorien da, men eventuelle ting som kan ha praktisk betydning for barna, eller psykisk betydning (hvis det går an å si det..) Men det kan jo finnes så mange typer problemer. Det er vel ikke bare snakk om psykisk helse. Det kan jo være alkoholproblemer, stoffmisbruk, f.eks. noe sånt som epilepsi og diabetes som kan gi anfall. Om ikke ekspartner vet om det, så bør iallefall barna vite om hva dette er (alt etter hvor gamle de er), og når de kommer hjem til mor er det vel ganske normalt at de kan komme til å snakke om det, og da er det kanskje greit at mor også vet hva dette er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå