Orthia Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg trenger nytt ullundertøy (frysepinn, ja), men sliter litt med å finne det jeg er ute etter. Jeg skal ha langermete trøyer til hverdagsbruk, ikke sport. Utfordring 1: De må være lange og smale i modellen. Jeg er 173 høy og bruker str 36, og vil ikke ha glippe mellom trøye og bukselinning, ei heller for korte ermer. Utfordring 2: Trøyene må ha god utringning, da jeg skal bruke dem under skjorter, tunikaer, kjoler etc. som gjerne er åpne i halsen. De fleste trøyene jeg har sett har vanlig rund hals, og da vil de synes i utringningen. Ellers skal de finnes i svart og hvitt, helst kunne kjøres i vaskemaskin, og helst ikke være for dyre. Noen tips om hvor jeg kan finne slikt undertøy? Oslo evt på nett.
Umuriel Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Vet i alle fall at Janus har noen ulltrøyer med tre knapper foran, og når du knepper opp knappene blir trøya ganske utringet. Virker som det er god lengde på de og. Janus kan vaskes på vanlig 40 grader i maskin, og enkelte typer kan også tromles. Du får de i grå/hvit eller lilla/hvit. Selges hos sparkjop.no eller krabaten.no.
Orthia Skrevet 21. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2009 (endret) Takk for svar! Jeg har sett noen Janustrøyer, men de hadde rund hals med satengkant, ikke knappestolpe. De var hvert fall ikke utringet nok, og de var heller ikke helt figurnære. Jeg skal jo bruke dem under bl.a vanlige tynne skjorter, så da må de være ganske tynne og trange så de ikke synes særlig. Skal se om jeg finner bilde av modellen du mener. Flere? Edit: Tittet igjennom hele Janus´kolleksjon. Det ser ut som alle trøyene som er utringet bare finnes i kortermet modell. Den modellen med knappestolpe er litt for genseraktig for mitt bruk. Endret 21. september 2009 av Orthia
Wonders Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 faktisk har CUBUS bra ullundertøy. De har en silkestrikk rundt halsen slik at den ikke ser teit ut om du vil ha bare en kjole over. Stilongsen matcher. Jeg har dem ca 2 år. Har 2 sett genser og stilongs med offwhite og svart. Har oxo 2 Helly Hansen lyse blått sett med genser og stilongs. disse 4 bytter jeg på hele vinteren. Etter bare 2 dag lukter de ikke godt, men sånn er det med ull...
Wonders Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 http://gresvig.scene7.com/is/image/gresvig...tImage370$
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Moren min kjøpte ullundertøy til meg når jeg gikk på videregående i en svært så forblåst bygning. De var kjøpt enten på Sparkjøp eller Ellos. Husker jeg hadde de i mørkeblå, og tror også de finnes i offwhite. Lurer på om merket hette "Iris" og overdelen var i alle fall utringa, var ikke noe problemer med at toppen syntes over kanten av andre gensere. Og både buksene og overdelene var ettersittende.
onyx Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Sparkjøp har mye ullundertøy. Jeg liker godt merket Eva, det er balnding i ull/silke, tynt, men varmt og fint til hverdags. De har ganske dyp utrigning med satengkant, kommer i svart, hvitt og grått.
Fruktvand Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Jeg vet at PierreRobert har ny ullundertøykolleksjon, de er ikke fullt så tykke og litt mer utringet enn sport-ull-tøy. Svart, lysrosa eller beige tror jeg fargene var. Er ikke så dyre i pris, men de har hatt 40% på PierreRobert i flere butikker her i området siste tiden.
lillesky Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Kjøp iallefall damemodell og ikke unisex! Jeg hadde ullundertøy i unisex-str., og selv om jeg ikke har stor rumpe, så var den ikke stor nok over rumpa.
Orthia Skrevet 24. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2009 Takk for alle svar. Jeg skal se på nærmere på forslagene.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Jeg vet at PierreRobert har ny ullundertøykolleksjon, de er ikke fullt så tykke og litt mer utringet enn sport-ull-tøy. Svart, lysrosa eller beige tror jeg fargene var. Er ikke så dyre i pris, men de har hatt 40% på PierreRobert i flere butikker her i området siste tiden. Oj, hva slags butikker er det? Elsker den ullkolleksjonen deres!
stjernekyss Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Det du leter etter heter Calida. De er ull og silke, og du får kjøpt de på undertøysforretninger. Koster ca 300,- for en singlet. Jeg er avhengig og elsker dem. Koster litt, men det er de verdt. Har ikke funnet noe som overgår dem. Finnes i ulike fasonger også, og med og uten blonder. Jeg liker best de med spagettistropper som har en tynn blondebord foran, men det er smak og behag Ingen fryse-glipp heller, de er lange nok. Har forsøkt de fra Pierre Robert, men de er alt for store i størrelsen og for stor bruk av tekstiler. Brede stropper og ikke god nok utringning. Ikke fin passform heller.
Gjest Dallandra Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 Hva med denne fra Nøstebarn?
superlady Skrevet 25. september 2009 #14 Skrevet 25. september 2009 Det du leter etter heter Calida. De er ull og silke, og du får kjøpt de på undertøysforretninger. Koster ca 300,- for en singlet. Jeg er avhengig og elsker dem. Koster litt, men det er de verdt. Har ikke funnet noe som overgår dem. Finnes i ulike fasonger også, og med og uten blonder. Jeg liker best de med spagettistropper som har en tynn blondebord foran, men det er smak og behag Ingen fryse-glipp heller, de er lange nok. Har forsøkt de fra Pierre Robert, men de er alt for store i størrelsen og for stor bruk av tekstiler. Brede stropper og ikke god nok utringning. Ikke fin passform heller. Enig i at Calida er gode, men de er langt fra lange nok. Jeg måtte gå opp fra xs til s for å slippe fryseglippen, selv om det fungerte dårlig med at den skulle brukes som undertrøye (de er ganske store i størrelsen, men ikke i lengden dessverre).
stjernekyss Skrevet 25. september 2009 #15 Skrevet 25. september 2009 (endret) Enig i at Calida er gode, men de er langt fra lange nok. Jeg måtte gå opp fra xs til s for å slippe fryseglippen, selv om det fungerte dårlig med at den skulle brukes som undertrøye (de er ganske store i størrelsen, men ikke i lengden dessverre). Da vil jeg anbefale for ts å prøve i butikken. Jeg er selv lang i livet, og jeg har aldri fryseglipp. Hvis det ikke fungerer må hun selvfølgelig finne noe annet. Poenget blir jo borte om de blir store som sekker Edit: Er forøvrig ikke enig i at de er store i størrelsen. Men, det vil jo helt sikkert variere fra kropp til kropp Endret 25. september 2009 av stjernekyss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå