Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av nøstebarnluene er tykkest, ullfrotte eller ullfleece?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med luene fra nøstebarn, men vi har klær i både ullfleece og ullfrotte derfra, og ullfleecen er tykkest. Har akkurat bestilt duskelua i ullfleece, så jeg er spent på hvordan den er.

Skrevet

Jeg er ute etter en god lue til bæring, og synes Kivat til 349 er litt vel heftig til en som vokser så raskt som hun gjør. Jeg tror jeg skal teste ut ullfleece-lua (hjelmlua), for jeg tenker også på å kjøpe votter i samme slengen, til å ha inni vindvotter.

Skrevet (endret)

Hvis du ikke allerede har ulldress, så anbefaler jeg ullfleecedressen fra nøstebarn også. Utrolig god dress. Vår dress har vært i bruk i halvannet år nå, fra han var fire mnd gammel og i bruk senest i går (blir to år om 6 uker). Men nå er den så knapp at vi har bestilt ny :)

Endret av Umuriel
Gjest Dallandra
Skrevet

Vi har også veldig veldig god erfaring med ullfleecedressen fra nøstebarn. :hjerte:

Når jeg tenker meg om så kan det hende den fortsatt eksisterer. Interessert, Honesty?

Skrevet (endret)
Vi har også veldig veldig god erfaring med ullfleecedressen fra nøstebarn. :hjerte:

Når jeg tenker meg om så kan det hende den fortsatt eksisterer. Interessert, Honesty?

:Nikke: Definitivt! :) Jeg så forresten verdens fineste ulldress fra Joha i dag, i lilla. :hjerte:

Endret av Honesty
Skrevet
:Nikke: Definitivt! :) Jeg så forresten verdens fineste ulldress fra Joha i dag, i lilla. :hjerte:

Joha-dressen er også super. :Nikke: Jeg så den lillafargen forrige dagen, og ble litt irritert for at vi har kjøpt en brukt en i naturhvitt. :fnise:

Nøstebarndressen har én fordel fremfor Joha - hette. Ellers synes jeg de er veldig like. Supre til bæring er de begge to.

Skrevet

Men har du babyen i sjal på ryggen, og vil trekke sjalet opp for å støtte hodet, er det en fordel at det ikke er hette på dressen. For den kommer i veien.

Skrevet

Jeg syns aldri hetta kom i veien for hverken sjal eller annet bæretøy. Men hetta er i veien nå som dressen brukes som mellomlag til vinterdressen, derfor har jeg bestilt en uten hette nå.

• 2 måneder senere...
Skrevet
Hvis du ikke allerede har ulldress, så anbefaler jeg ullfleecedressen fra nøstebarn også. Utrolig god dress. Vår dress har vært i bruk i halvannet år nå, fra han var fire mnd gammel og i bruk senest i går (blir to år om 6 uker). Men nå er den så knapp at vi har bestilt ny :)

Jeg vurderer å kjøpe en slik ullfleecedress fra Nøstebarn i gave til tantebarnet mitt, siden jeg har hørt VELDIG mye bra om disse. Men hvilken størrelse skal man kjøpe for at en slik dress skal kunne brukes så lenge, fra 4 måneder til nesten 2 år? Har lite peiling på unger og klesstørrelser som dere kanskje skjønner... :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville kjøpt 74/80, for hvis ikke vil ungen drukne i den. Vi har noen klær derfra i 74/80 til frøkna som nå snart er fem måneder, og de er så store at hun foreløpig ikke kan bruke dem.

Ellers kan jeg anbefale ullfleecedressen fra Joha, som nevnt over her. Jeg kjøpte den i lilla, med tilhørende votter og sokker. :)

Skrevet

Hvilken størrelse er det?

Skrevet
Jeg tror jeg ville kjøpt 74/80, for hvis ikke vil ungen drukne i den. Vi har noen klær derfra i 74/80 til frøkna som nå snart er fem måneder, og de er så store at hun foreløpig ikke kan bruke dem.

Ellers kan jeg anbefale ullfleecedressen fra Joha, som nevnt over her. Jeg kjøpte den i lilla, med tilhørende votter og sokker. :)

Takk for tipset, da satser jeg på den størrelsen! Nå må jeg bare bestemme meg for farge. Den lyngfargede dressen var jo veldig søt, da....:)

Skrevet

Vi har lue, sparkebukse, jakke og bukse i den lyngfargen, og den er nydelig. :strix:

Skrevet
Hvilken størrelse er det?

Den første vi hadde var 74/80. Den holdt til gutten var nesten to, men da var den veldig knapp, og litt for kort i både armer og bein, men dekket kroppen fint. Supplerte med lange lester og votter.

Nå har vi dressen i str 98, og den tipper jeg muligens vil holde også neste sesong, altså til han har passert tre år.

Fantastisk dress, brukes daglig enten som yttertøy f.eks på butikk/kjøpesenter eller som mellomlag under vinterdress. Og så sover han i dressen i posen i vogna når det er veldig kaldt ute. Har flere ganger blitt stoppet av folk som lurer på hvor vi har kjøpt dressen :)

Skrevet

Når det gjelder farger på de kostbare nøstebarntøyene, kjøper jeg alltid nøytralt med tanke på at dette er vårt første barn. Lyngfargen er kjempefin, men litt kjipt hvis det kommer en gutt neste gang. Man kan jo selvsagt kjøpe nytt da, men så lenge dressen holder seg fint ser jeg ikke poenget i at det ikke skal kunne gå i arv. Rødt derimot er jo fint til både gutt og jente. Det samme med blått. Den duse blåfargen er veldig fin.

Skrevet

Honesty - den lilla dressen fra Joha har vel også matchende balaclava-lue i ullfleece? Den har to små "horn" som stikker opp, kjempesøt :).

Skrevet
Honesty - den lilla dressen fra Joha har vel også matchende balaclava-lue i ullfleece? Den har to små "horn" som stikker opp, kjempesøt :).

Det høres fint ut. :) Men nå har man jo litt mange luer :sjenert: For tida bruker hun ullfleecen fra Nøstebarn, krinkelullen fra Janus, en balaklava fra Joha osvosv.

Skrevet
Det høres fint ut. :) Men nå har man jo litt mange luer :sjenert: For tida bruker hun ullfleecen fra Nøstebarn, krinkelullen fra Janus, en balaklava fra Joha osvosv.

Aha! Trodde du var ute etter lue, men ser nå at tråden er noen måneder gammel :ler:.

Skrevet

Jeg VAR ute etter lue, men etter det har det dukket opp noen luer her, ja. :sjenert: Nå tror jeg neste lue kanskje blir en Kivat-lue, for hjelmluene begynner å bli litt små. Men samtidig har jeg i hvertfall to luer på lager ubrukt. Hmm, hvorfor er det så morsomt å kjøpe til babyen, tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...