Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har aldri hatt en kjæreste og kjenner jeg virkelig skulle ønske jeg hadde en i livet mitt som brydde seg om meg slik en kjæreste gjør. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg finner ham rett og slett ikke. Jeg er ikke den løseste jenta på festen heller hvis du skjønner hva jeg mener, og har ikke så veldig mange gutte venner heller. Alle jeg liker eller har likt viser seg å like andre eller mislike meg på et vis. :sukk:

Til tider føler jeg meg veldig ensom og deperimert når jeg ser alle vennene mine gå rundt med sine kjærester. Jeg fyller snart 18 år og begynner å bli litt utålmodig. Jeg er ikke flink med gutter og får helt angst når noe skjer. Det mest alvorlige jeg noen gang har gjort med en gutt var å kline, dette var bare en kveld og ikke på mitt intiativ engang. Noe som også viste seg å være en fryktelig tabbe.

Jeg har lovet meg selv å ikke bli desperat, men akkurat nå virker det løftet vanskelig å holde. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke prøve dating tjenester, men bli kjent med en før jeg bestemmer meg for om denne personen er en jeg er interessert i..

Gjør jeg noe feil? Hva er gale med meg? Det virker som alle jeg kommer nær før eller siden misliker meg, selv om jeg ikke er en slem person. :(

Setter pris på alle tilbake meldinger!

Takk!

Endret av Victoria-123
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

18 år... du kommer vist til å ha kjæreste, det er bare å slappe av og nytte livet - for tidlig sex er ikke alltid bra - tenk på usikkerhet pga sykdommer og graviditet, brr. Så det kommer etterhvert, men kanskje det er noe du kan gjøre i mellomtiden? Trene, bytte briller med linser, få hårklipp - altså fikse på utseendet. Det gir ofte mer selvtillit.

Endret av vivana
Skrevet
18 år... du kommer vist til å ha kjæreste, det er bare å slappe av og nytte livet - for tidlig sex er ikke alltid bra - tenk på usikkerhet pga sykdommer og graviditet, brr. Så det kommer etterhvert, men kanskje det er noe du kan gjøre i mellomtiden? Trene, bytte briller med linser, få hårklipp - altså fikse på utseendet. Det gir ofte mer selvtillit.

Hehe, jeg antar du ser for deg en heks nå når du sitter å prater med meg!

Neida, bare tuller litt. Jeg har ikke bruk for briller, jeg er ikke noe tjukk. Jeg trener et par ganger i uken, og er egentlig i helt grei form. Jeg er blond, lang stritt hår, bruker sminke, er ikke egentlig så veldig sjenert. Jeg er ikke en typisk dolle, men litt forfengelig det er vell normalt. Dessuten, er ikke det noe man burde være?

Har et par gode jente venner. Men ingenting av dette ser ut til å funke for meg. Jeg oppfører meg stort sett normalt, men liker å tulle og tøyse litt inni mellom. Jeg syntes det er veldig trist om det er grunnen til at ingen liker meg, men det er en del av den jeg er! Og jeg har prøvd å forandre meg oppførsmessig før, men fant ut at det bare var noe tull. Det er ikke riktig at jeg skal late som jeg er en jeg ikke er.

Jeg tror noe av problemet kan være at jeg ikke blir så ofte kjent med nye folk. Jeg er ikke så ofte på fester og skolen min er såpass liten at det er ikke noen spesielle å bli kjent med. Jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kjent med nye, og dersom jeg blir kjent med noen; få dem interessert i meg?!

Gjest Gjest_nemoo_*
Skrevet

Jeg blir 23 i år, og har aldri hatt kjæreste.. Slå den!

Skrevet

Hehe, det ser ikke ut som at jeg skal få noen vansker for å slå den for å si det slik. Du har vell hatt noen kvelder med et par gutter, greit nok at du er et par år eldre enn meg, men jeg har ikke hatt det engang!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er ikke 18 en gang... Du finner forlk her på over 30 som er ukysset. Om du vil så klarer du fort å få deg en mann. Legg merke til, ikke kjæreste, men en mann.

Skrevet

Er gutt, har kjæreste, men 4 av mine 6 barndomsvenner har aldri hatt kjærester.

Vi nærmer oss 30.

Skrevet

Jeg hadde aldri kysset, hatt sex med, eller vært sammen med en gutt før jeg ble 20, så ikke stress. Da datt plutselig drømmemannen rett oppi armene mine :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er eldre enn 23 (noen få år), og har kun hatt et kort forhold pluss litt flørting! Så du er ikke alene om dette ... det er ikke alltid så enkelt, av forskjellige grunner for forskjellige mennesker ;) Behøver ikke bety at vi er noe spesielt rare, slemme eller fæle mennesker for det!

Og du er så ung, virkelig - du har tida for deg! Prøv så godt du kan å ikke stresse med det her ;) (ikke enkelt, jeg vet!)

hva med å melde seg på noe, et kurs, få deg en ny hobby f.eks? der kan man jo møte andre. eller kanskje når du er ferdig med vdg. flytte til et nytt sted, begynne å studere, reise utenlands etc. - jeg er helt sikker på at du kommer til å møte masse nye mennesker som vil like deg sånn du er i framtida.

Lykke til!

Skrevet
Jeg hadde aldri kysset, hatt sex med, eller vært sammen med en gutt før jeg ble 20, så ikke stress. Da datt plutselig drømmemannen rett oppi armene mine :)

Glemte å ta med at det trenger ikke være noe galt med deg bare for at du ikke har hatt kjæreste enda :) Prøv å være tålmodig - ikke gjør som de som hopper desperat på denførste og beste muligheten som byr seg... Du finner nok gutten din snart du og :)

Skrevet

Neida, ser ikke noe heks for meg, bare mener at du kan gjøre noe annet i mellomtiden.

Jeg er også ganske tullete av meg selv, men jeg har lært å elske meg sånn jeg er, he he. Og selv om jeg tuller og tøyser over kanten av og til, så går ikke kjærest fra meg;)

sukker.no er greit for sjekking, men siden du liker ikke å sjekke på nett, da burde du kanskje gå ut mer, hm hm - konserter, kafeer, (masse gutter på fotballkamper, he he). men for meg er nett enkelt og greit.

Skrevet
Glemte å ta med at det trenger ikke være noe galt med deg bare for at du ikke har hatt kjæreste enda :) Prøv å være tålmodig - ikke gjør som de som hopper desperat på denførste og beste muligheten som byr seg... Du finner nok gutten din snart du og :)

Ja, håper dere har rett. Men det er ikke så enkelt å få tanken ut av hodet. Har så gjerne lyst å gjøre noe med det!

Den idèen om å starte en hobby eller noe var ikke dum. Selv om jeg ikke vet hva det skulle vært, er det er strålende ide for å bli kjent med nye mennesker. Det samme gjelder når jeg endelig får meg en skikkelig jobb nå. Jeg søker fortsatt, finner intet. Men jeg skal ikke gi opp! Før eller siden må jo noe skje!

Sånnt er jo slikt som skjer når du minst venter det.

Jeg setter veldig stor pris på alle komentarer og tips! :laugh:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

24! HAHA! :P

Skrevet
24! HAHA! :P

Misforstå meg rett, men det er godt å høre at til og med eldre folk enn meg sliter med samme problemet. Det får meg til å føle jeg har mer tid på meg. Selv om det egentlig ikke er noe press. Jeg vil bare gjerne ha en å holde i hånden, en jeg vet elsker meg! :klemmer:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Misforstå meg rett, men det er godt å høre at til og med eldre folk enn meg sliter med samme problemet. Det får meg til å føle jeg har mer tid på meg. Selv om det egentlig ikke er noe press. Jeg vil bare gjerne ha en å holde i hånden, en jeg vet elsker meg! :klemmer:

Jeg kjenner mange som er i samme situasjon som meg på min alder. 18 er virkelig ingen alder. Nå høres jeg kjempegammel ut, men du har da massesvis av tid.

Nå som jeg ser tilbake på årene fra jeg var 18 til i dag så er jeg glad jeg ikke har (som noen av vennene mine har vært) etablert i et forhold fra den alderen. De har gått glipp av mye som de ikke vil få sjansen til å ta igjen. Ganske kjipt om det blir slutt med kjæresten når de er 27 og SÅ kommer behovet for å være ung og vill, når alle vi andre som er ferdig med det begynner å etablere oss.

Tenk på det.

Men skjønner deg godt, det behovet har vi vel alle fra tid til annen, men nyt tiden du :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei,

Jeg selv er selv 23 og har opplevd mye.

Men tro meg det er ikke noen fordeler ved det heller.

Når du paserer 20 så ser du tilbake på livet ditt, og skjønner at alt det du gjorde som ung var bare dumt.

Alt fra forskjellige kjærester, til one night stands osv...

De dumme tingene terger deg innvendig, og du ønsker at det har aldri skjedd..

Derfor ta det med ro, skulle selv ønske at ikke jeg hadde kjæreste fram til jeg var 18...

Og tro meg det har ikke mye med utsendet å gjøre, men om du tar lett kontakt spøker, osv...

Som et ordtak fra mitt hjemeland sier '' Det å være ung betyr galskap''(Mladost Ludost)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg har vært der selv, men mitt beste råd er å ikke stresse. Selv fikk jeg meg ikke kjæreste før jeg var 21 år (fylte 22 år noen mnd senere), og når jeg nå sitter her i dag over 1 år senere, er jeg glad jeg valgte å ikke stresse eller kaste vekk tiden på den første og beste.

Du har mange år foran deg - ikke stress, det ordner seg! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest jeg ovenfor
Skrevet
Hehe, det ser ikke ut som at jeg skal få noen vansker for å slå den for å si det slik. Du har vell hatt noen kvelder med et par gutter, greit nok at du er et par år eldre enn meg, men jeg har ikke hatt det engang!

Du tar nok feil. Jeg har aldri hatt sex, heller aldri vært på date. Rota med ca 10 stk på mine 23 år. Jaja, håpløst tilfelle jeg!

Skrevet

23 jeg også, og har aldri hatt kjæreste eller sex. Var 22 da jeg fikk mitt første kyss. Det har hendt et par ganger at jeg har fått veldig god kontakt med en jente, så god at jeg har tenkt at "nå skjer det kanskje!", men frem til nå har det dessverre ikke skjedd... Men selv om det er vanskelig til tider, og man virkelig savner noen å være nær, så må man tenke positivt!

Skrevet

Forstår hvordan du har det, Victoria. Jeg er 22 og har heller ikke hatt en kjæreste. Jeg har hatt et par flørter, som kunne ha blitt mer seriøse, men slik ble det altså ikke. Så hva som er galt med meg, vet jeg ikke ;)

Som du skriver, du føler alle vennene rundt deg har en kjæreste. Da føler man seg i hvert fall ensom. Men jeg vet av erfaring at jo mer du fokuserer på at du ikke har noen kjæreste, jo verre blir det, jo mer tenker du på det.

Ser det er kommet opp forslag om at du kunne finne deg en hobby eller noe, og det syns jeg du kan. Prøv å fokuser på noe annet, for plutselig skjer det. Du fyller jo bare snart 18 år.

Du er i hvert fall ikke alene der ute. Det hender det hjelper å tenke på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...