Gå til innhold

Dyne

Gjest Sara Salamander

Anbefalte innlegg

Gjest Sara Salamander
Skrevet

Vi er på jakt etter ny dyne, og kunne trenge litt tips da det er så mye å velge i.

Har sett på Høie Odin og Høie exclusive.

Noen som har erfaring med noen av disse?

Litt usikker på om min mann vil få allergiske reaksjoner av en dundyne.

Vi har dundyne i dag og, men den er så gammel at jeg innbiller meg at alle allergifremkallende "ting" er borte for lengst :fnise:

På en annen side er jeg litt skeptisk til kunstfiberdyner... er de like behagelig og varme som dundyner - føles de ikke litt "fake" liksom?

Ingen av oss svetter spesielt mye, og vi foretrekker helt normal sovetemp.

Vil da dundyne rett og slett blir for varmt...?

Hjeeeelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Høie Exclusive og bare elsker dyna mi. Bruker den hele året og har det veldig kjølig på soverommet i vinterhalvåret. Jeg har lett for å fryse, men den holder meg varm. Fordelen med kunstfiber er at du kan vaske dyna i maskinen.

Nå er det stor forskjell på dundyner da. Jeg har vært borti sommerdyner av dun og det var himmelsk. Skikkelig luksusfølelse og absolutt ikke for varm.

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Hei!

Når du skal kjøpe dyna må du først tenke over hvilket behov du har.. fryser du lett på natten, liker du tunge dyner, osv..

Har jobbet på Kid Interiør og vet litt iallfall om di dynene di selger.

Dun dyner skal egentlig ikke fremkalle noen allergisk reaksjon fremst du ikke er hyperallergisk. Di går gjennom mange ulike typer rensemetoder før di blir brukt. Mange allergikere bruker denne, men selvfølgelig finnes det unntak.

Dun dyner sies også å være både svalende og varmende, at den tilpasser seg behovet. Den er også lettere å "forme" enn fiberdyner, noe som gjør at disse ofte blir brukt på barn som er urolige ettersom di da ikke vil rulle ut av dynen.

Du kan også vaske dundyner i maskin.

Jeg selv har fiber dyne, høie downfeel. Elsker dynen, fordi jeg liker at den er ganske tung, at den "omfavner" meg.

Hvis du er redd for allergi reaksjoner er Høie Allergo et godt alternativ.

Ellers vil jeg bare anbefale å spørre i butikken, di som jobber med dyner har som oftest vært på dynekurs for å kunne anbefale den beste type dyne til enhver person.. :)

Lykke til med dyne kjøp! :)

Skrevet (endret)

Dette innlegget må være postet i feil forum.

Edit: ikke nå lenger....

Endret av Miko
Skrevet

Jeg har høie exclusive og er kjempefornøyd. bruker den hele året og syns temperaturen i den er god. Verken for varm eller for kald..

Jeg er allergisk og kan ikke ha dundyner. Dette er ikke på grunn av at jeg er allergisk mot dun (and eller hva det nå er slags fugl det kommer fra). Kan være renset så mye som bare det og jeg reagerer. Dette er fordi, som med de fleste allergikere som reagerer på dundyner, er allergisk mot husstøvmidd. Denne midden liker seg bedre i organisk materiale som dun da er. Spiser hudrester og koser seg i en varm dundyne.

Så jeg vil tro at hvis kjæresten din har slik allergi, ville dere ha merket dette. Hvis dere ikke er veldig nøye med å fryse dynene ofte da..?

Skrevet

Jeg kjøpte nye dyner i fjor, og hadde da mest lyst på dundyner. Det gikk jeg bort fra fordi jeg ønsket en helårsdyne og syntes det var vanskelig å finne dundyner som ville fungere til mitt behov. De få som virket som de passet til mitt behov var helt avsindig dyre. Jeg endte altså på fiber og har ikke angret. Det ble Høie Allergo, anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...