Gå til innhold

ta feil av kontonr og fødselsnr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste guttungen har ved en feil gitt sitt fødselsnr istedenfor kontonr til en som skulle sette inn penger til han.

Vil pengene bli tilbake ført til henne,eller er de forsvunnet for alltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke mulig å sette inn penger på en konto som ikke eksisterer, så det eneste som skjer er vel at han som skal sette inn penger får beskjed om at kontonummeret er ugyldig.

Skrevet

Hvis formatet er korrekt så vil betalingen bli gjennomført. Er kontoen aktiv vil den som eier kontoen få beløpet kreditert. Hvis kontoen ikke er aktiv vil beløpet bli tilbakeført.

Vil tro at de først fire siffer må tilhøre en bank (det er på de sifferene man kan se hvilken bank kontonummeret tilhører. Hvis hans bursdag (dag og måned) tilsvarer registernr. til banken så er det vel sånn sett riktig format og betalingen kan gå gjennom, men er det ikke et reg.nr så vil det nok bli stoppet med en gang). Jeg kan sjekke det for deg med en gang hvis jeg får de fire først siffer. Sitter med et bankplassregister her.

Skrevet

ok..takk for svar :o)

de 4 første sifferen er 1609

Skrevet

Beklager sent svar.

Såvidt jeg kan se er 1609 gyldig reg.nr. som er registrert på DnB.

Du kan jo ringe dem og spøre om personnummeret hans er et aktivt kontonummer.

De vil ikke kunne utgi konoopplysninger, men vis du spør om kontor 1609xxxxxxx er et aktivt kontonummer skal de kunne bekrefte eller avkrefte.

Skrevet

tusen takk for svar. :)

da skal jeg få sjekket det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...