Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Etter at jeg sluttet på pilla har jeg veldig lange sykluser og er i tvil om jeg har eggløsning. Lurer derfor på om jeg kan ha pco. Før jeg startet på pilla hadde jeg regelmessige sykluser. Kan man få pco med årene? Tok abort for 6 år siden, kan det ha noe å si? Hvordan fant dere ut at dere hadde pco? Merket dere det på noen annen måte enn at dere ikke ble gravide? Hvilken hjelp fikk dere? Håper noen vil svare!!
Eeyore Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde lange og ustabile sykluser da jeg sluttet på piller. Etter å ha lest litt her inne så jeg en kommentar fra en om at hun visste hvilke sykluser hun ikke hadde EL (er jo vanlig å hoppe over noen innimellom), for det var de gangene hun ikke hadde mensensmerter. Jeg hadde voldsomme menssmerter før jeg begynte på piller og ingen etterpå. Så da begynte jeg å tempe, og da viste det seg helt riktig at jeg ikke hadde EL... Dette ble senere bekreftet hos gynekologen med blodprøver.
Gjest TS Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde lange og ustabile sykluser da jeg sluttet på piller. Etter å ha lest litt her inne så jeg en kommentar fra en om at hun visste hvilke sykluser hun ikke hadde EL (er jo vanlig å hoppe over noen innimellom), for det var de gangene hun ikke hadde mensensmerter. Jeg hadde voldsomme menssmerter før jeg begynte på piller og ingen etterpå. Så da begynte jeg å tempe, og da viste det seg helt riktig at jeg ikke hadde EL... Dette ble senere bekreftet hos gynekologen med blodprøver. Tusen takk for svar! Så du hadde regelmessig syklus før du begynte på p-piller? Høres litt ut som hvordan jeg har det. Har ikke tempet, men har bestilt meg termometer. Har kun merket at jeg har hatt EL en gang de siste 7 mnd Hvor lenge hadde derer prøvd da du gikk til legen/gynekolog?
Eeyore Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Før jeg begynte på piller hadde jeg litt lange (ca 35 dager) sykluser som var rimelig stabile. Lengste EL-løse syklusen etterpå var 78 dager... Var hos fastlegen etter trekvart år, og var vel nesten året da jeg kom inn hos gynekologen. Man får som regel ikke oppfølging før man har prøvd et år, men om du har sterke indiser på PCO, som temping, vil jeg tro at du blir tatt inn tidligere. Jeg førte mine temper inn på fertilityfriend.com og det syntes gynekologen var veldig fint da jeg tok med meg skjemaene dit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå