Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg tar såvidt 20 armhevinger på knærne. Skal ta en fysisk test om et par uker og kunne tenkt meg å få økt dette til 30. Mon tro om det kan gå? Ellers klarer jeg 7-8 "ordntlige" armhevinger, kun med tærne og armene i gulvet. Jeg får bedre poeng ved å klare 15 slike. Er det da eventuelt bedre å prøve å øke denne enn den andre på knærne? Noen som vet hva, hvor mye og hvordan jeg eventuelt kan gjøre dette? Har også gått til anskaffelse av proteinpulver i dag som jeg har tenkt å begynne på. Vil gjerne gå ned noen kilo også og da var det en som anbefalte meg dette pulveret. Noen med erfaring?
Annikken Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Fra 7-8 til 30 på to uker? Om det er mulig? Du får bare sette i gang og se om det funker... men jeg tror det skal holde hardt.
Gjest Gjest_p Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Armhevinger er mer kondisjon enn styrke. Ta så mange du klarer på vanlig måte (på tæra). Når du ikke orker mer, så tar du resten av det du orker på knærne. Ta en pause på 1 minutt, og start på nytt x 2. Gjør dette 2 ganger om dagen i 4-5 dager, så hviler du en dag før du starter på nytt. Dagen før du skal testes, så hviler du. Du går ikke ned i vekt av proteinpulver, men du vil mest sannsynelig beholde mer av muskelmassen ved vektnedgangen.
Annikken Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Armhevinger er mer kondisjon enn styrke. Dersom du er godt trent: ja. Dersom du knapt nok har tatt hundre i hele ditt liv, er det kjempebra styrketrening for rygg, mage, bryst og biceps/triceps. Der unge menn pøser på med armhevninger, sitter vi og fjaser med sit-ups. Det kan være tungt nok for en dame å klare å heve sin egen kroppsvekt på armene!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Om målet er å klare flere på tærene, er det det du må øve på. Det hjelper ikke så mye å øve på knærene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå