Gå til innhold

Venninner som glemte bursdagen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en av de som helt plutselig glemmer..

Men om jeg ikke har skrevet ting ned, eller det er nære venner of familie der jeg har feiret bursdagene deres i alle år, så er det ikke så enkelt å holde styr på.

På facebook ksommer det jo opp en huskeliste på når folk har bursdag, men den glemmer jeg også å sjekke -så det har hendt at bekjente og venner ikke har fått noen hilsen, eller at den har kommet litt seint..

Men sånn sett -veldig glad i fb, så slipper jeg å holde styr på dem alle sammen selv! :)

For min egen del så er det liksom helt ok om folk glemmer, hyggelig å få en hilsen, men siden jeg selv er litt klønete på dette punktet, så kan jeg ikke kreve noe mer av andre enn det jeg klarer selv! ;)

(Enkelte har forresten datoer som er enklere å huske, xxx har abursdag midt under øyafestivalen, mens xxx har bursdag to dager før 17.mai osv., just to make a point)

Endret av Colargol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt venner som husker på sånt. Bare min mor som konsekvent husker meg, og så gubben da. Jeg har bare en venninne faktisk, så jeg antar 40årsdagen min forbigår i stillhet.

Det ER litt leit, men ikke noe jeg orker å bruke energi på. :)

Gjest Silmarill utlogget
Skrevet

GRATULERER med dagen din trådstarter :bursdag:

Jeg forventer ikke at vennene mine skal huske bursdagen min, men synes det er veldig hyggelig om de gjør det. :)

Signerer denne jeg :)

Skrevet

Klart man vil at venner skal huske bursdagen. Jeg hørte ikke fra venninnen min på bursdagen. Hun betalte heller ikke tilbake penger hun skyldte meg. Vi har selvsagt ikke mer kontakt i dag.

Å glemme en bursdag kan være helt uskyldig, men det kan også være et signal på hvor betydelig den personen er for en. Man husker som oftest det som er verdt å huske. Og dersom man glemmer det, så må man si unnskyld etterpå.

Skrevet
Hva hadde du villet gjort om en eller to av dine nære venninner hadde glemt bort bursdagen din? Ikke en liten hilsen engang? Er det greit?

Sånn skjer... Verre om de glemmer meg alle de andre dagene i året...

Jeg må ærlig talt si jeg syns det er dårlig. Folk har da mobiler med kalendere på, og det tar ikke SÅ lang tid å legge inn en liten påminnelse om noens bursdag.

Det tar ikke SÅ lang tid, men hvis jeg er opptatt på jobb eller med noe annet når denne påminnelsen kommer, hjelper det lite for da har jeg sannsynligvis glemt det senere på dagen...

Jeg ville blitt veldig skuffet. Var i bursdag til ei vennine for et par mnd siden, hu hadde invitert nesten 10 stk på middag får så å ta et par drinks og en bytur etterpå, jeg kom tidlig får å hjelpe(selv om hun ikke hadde bedd om det) og bursdagen begynte kl 7, men da klokken var halv 8 og vi var sultne... ja davar det bare meg, bursdag"barnet" og 2 andre.. de andre hadde enda ikke komt og de kom heller ikke pga fyllesyk osv... hun ble skikkelig skuffa og jeg ringte dem som ikke kom og sa de kunne se langt etter en invitasjon fra meg.. jeg er en person som sier ting rett ut og akkuratt hva jeg mener.

Greit nok om det går i glemmeboka å dem kansje kommer innom dagen etter og sier unnskyld og prøver å gjøre opp får seg men jeg synes personlig det er skuffende om venner og familie glemmer dagen min...

Det blir noe helt annet å glemme å dukke opp på fest sånn, enn å glemme å sende en melding der det står "Gratulerer med dagen!!"

Skrevet

Kommer litt an på hvem det er :) Forventer ikke at alle jeg kjenner skal huske bursdagen min, men familie og de aller nærmeste venner er det jo fint om husker på det. Jeg husker alltid på venners bursdager. Man trenger jo ikke gjøre noe stort utav det, bare sende en liten sms med "gratulerer med dagen" holder jo i massevis det :)

Gjest Fropessor Snurre
Skrevet

Hvis noen glemmer bursdagen min så blir jeg ikke sur. Kanskje de hadde noe viktigere å tenke på.

Iår håper jeg egentlig ikke at de husker bursdagen min... ;)

Skrevet
kanskje vi skal synge bursdagssangen her på kvinneguiden?

Jatakk :tristbla:

GRATULERER med dagen din trådstarter :bursdag:

:helen:

Skrevet

Hurra for deg som fyller og deg vil vi graulereeeee, alle i ring omkring deg di sieer..... vil du marsjere?? bukke, nikke, neie, snu oss omkring, danse for deg og hopp og sprett og spriiing..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...