Gjest Gjest_Skuffet_* Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Hva hadde du villet gjort om en eller to av dine nære venninner hadde glemt bort bursdagen din? Ikke en liten hilsen engang? Er det greit?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Ja, jeg ser ikke på det som noen big deal. Jeg er en sånn som husker hvilken dato folk har bursdag. Problemet er at jeg som oftest ikke tenker over dagens dato, så selv om jeg vet at Kari har bursdag 3. april, så betyr ikke det at jeg klarer å gratulere henne på dagen, siden jeg den 3. april gjerne er lykkelig uvitende om at det er dagens dato. Jeg blir mer gledelig overrasket når folk husker å gratulere meg på den faktiske dagen. Nå er det strengt tatt ikke så viktig for meg med bursdagsgratulasjoner.
waco Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 sikker på at dem ikke har laget sånn hemmelig supriseparti du ikke skal vite om?
Gjest nylig glemt bursdagsbarn Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Jeg må ærlig talt si jeg syns det er dårlig. Folk har da mobiler med kalendere på, og det tar ikke SÅ lang tid å legge inn en liten påminnelse om noens bursdag.
Vulpes Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Det er kjipt, men jeg ville ikke blitt sinna. Bare litt skuffa. Sånt skjer, og de færreste gjør det nok med vilje. Jeg har til og med prestert å glemme min egen bursdag. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg har bursdag midt i sommerferien så jeg er vant med at venner ikke husker dagen min. I hvert fall ikke på selve dagen. Det er som en annen her skriver ikke alltid at man husker hvilken dag det er den dagen. Jeg er fornøyd dersom det kommer en sms i løpet av den neste uken...
Gjest Melchizedek Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Hadde jeg ikke brydd meg om. Bursdager er som alle andre dager en helt vanelig dag
waco Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 kanskje vi skal synge bursdagssangen her på kvinneguiden?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Det er kjipt, men jeg ville ikke blitt sinna. Bare litt skuffa. Sånt skjer, og de færreste gjør det nok med vilje. Jeg har til og med prestert å glemme min egen bursdag. Jeg har til og med prestert å glemme min egen bursdag. Det har jeg også, men det kalles vel egentlig ikke å glemme, men fortrengning når man som jeg, har kommet seg "sånn opp i årene" slik at nye år lagt til ikke er noe man ser frem til. Men jeg har en mann da, som ikke har spesielt god hukommelse, men som derfor noterer på PC-kalenderen når noe skal huskes. Jeg har derfor alltid fått min champagne til kveldstid på dagen min.
The Kitten Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Jeg hadde neppe tenkt noe særlig over det.
Gjest redstar Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Jeg ville blitt veldig skuffet. Var i bursdag til ei vennine for et par mnd siden, hu hadde invitert nesten 10 stk på middag får så å ta et par drinks og en bytur etterpå, jeg kom tidlig får å hjelpe(selv om hun ikke hadde bedd om det) og bursdagen begynte kl 7, men da klokken var halv 8 og vi var sultne... ja davar det bare meg, bursdag"barnet" og 2 andre.. de andre hadde enda ikke komt og de kom heller ikke pga fyllesyk osv... hun ble skikkelig skuffa og jeg ringte dem som ikke kom og sa de kunne se langt etter en invitasjon fra meg.. jeg er en person som sier ting rett ut og akkuratt hva jeg mener. Greit nok om det går i glemmeboka å dem kansje kommer innom dagen etter og sier unnskyld og prøver å gjøre opp får seg men jeg synes personlig det er skuffende om venner og familie glemmer dagen min...
Vulpes Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Det har jeg også, men det kalles vel egentlig ikke å glemme, men fortrengning når man som jeg, har kommet seg "sånn opp i årene" slik at nye år lagt til ikke er noe man ser frem til. Men jeg har en mann da, som ikke har spesielt god hukommelse, men som derfor noterer på PC-kalenderen når noe skal huskes. Jeg har derfor alltid fått min champagne til kveldstid på dagen min. Haha Nå er jeg bare 21 da, så har ikke begynt på fortrengelsesprosessen ennå.
Vulpes Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Jeg ville blitt veldig skuffet. Var i bursdag til ei vennine for et par mnd siden, hu hadde invitert nesten 10 stk på middag får så å ta et par drinks og en bytur etterpå, jeg kom tidlig får å hjelpe(selv om hun ikke hadde bedd om det) og bursdagen begynte kl 7, men da klokken var halv 8 og vi var sultne... ja davar det bare meg, bursdag"barnet" og 2 andre.. de andre hadde enda ikke komt og de kom heller ikke pga fyllesyk osv... hun ble skikkelig skuffa og jeg ringte dem som ikke kom og sa de kunne se langt etter en invitasjon fra meg.. jeg er en person som sier ting rett ut og akkuratt hva jeg mener. Greit nok om det går i glemmeboka å dem kansje kommer innom dagen etter og sier unnskyld og prøver å gjøre opp får seg men jeg synes personlig det er skuffende om venner og familie glemmer dagen min... Det der blir noe helt annet enn å glemme å gratulere på dagen, da.
Anaconda Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Ja, jeg ser ikke på det som noen big deal. Jeg er en sånn som husker hvilken dato folk har bursdag. Problemet er at jeg som oftest ikke tenker over dagens dato, så selv om jeg vet at Kari har bursdag 3. april, så betyr ikke det at jeg klarer å gratulere henne på dagen, siden jeg den 3. april gjerne er lykkelig uvitende om at det er dagens dato. Jeg blir mer gledelig overrasket når folk husker å gratulere meg på den faktiske dagen. Nå er det strengt tatt ikke så viktig for meg med bursdagsgratulasjoner. Jeg husker også dato for bursdag, men roter med hvilken dato vi er kommet til...og tiden flyyyr! Kommer litt an på hvor lang tid det har gått også, TS! Jeg hadde kanskje blitt litt småsnurt hvis det gikk to mnd liksm!
Gjest Iah Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Jeg forventer ikke at vennene mine skal huske bursdagen min, men synes det er veldig hyggelig om de gjør det.
Gjest Nattvette Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg forventer ikke at vennene mine skal huske bursdagen min, men synes det er veldig hyggelig om de gjør det. Enig i den. Men eg forventer at familie og sambo skal huske den da. Hadde blitt skikkelig skuffa om de hadde glemt den. Eg er generelt sett flink til å huske bursdager, men glemmer fort hvilken dato det er vi har komt til. Pleier legge inn påminnelse til familie medlemmer på kalenderen på tlf. Husker ein gang for mange år siden ,ei venninne blei spurt når ho hadde bursdag. "22 oktober" sier hun da. "Nei, du har da bursdag 23 oktober." sier eg. Da blei ho flau for eg hadde rett Endret 21. september 2009 av Nattvette
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 Eneste jeg forventer skal huske bursdagen min er samboeren og mamma. Min bror og min far er ekte surrehuer, så de husker kun på det om mamma minner dem på det uansett. Bestemor pleier å huske det, men hun har jo så mange å huske på at det er greit om hun glemmer i blant. Syns det er slitsomt med meldinger og etc som jeg må svare på. Koselig om folk ringer men jeg holder ikke telling på hvem som husker det eller ikke, spesielt ikke av venner. Ikke er jeg noe bedre selv, heller!
Gjest Cipheria Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 Hehe, eg trur eg hadde overlevd.
Susan Sto Helit Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Hadde nok ikke tenkt så mye over det, egentlig. Har nok gjort det mange ganger selv, enkelt og greit fordi jeg for lengst har mistet oversikten over datoer. Men hadde noen sagt de skulle komme på bursdagsfeiring hos meg og så ikke dukket opp, da hadde jeg blitt rasende og utrolig skuffet! (Akutt sykdom hadde vært ok, men da regner jeg med man gir beskjed så tidlig som mulig.)
cypress Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 Det der blir noe helt annet enn å glemme å gratulere på dagen, da. Ja, virkelig!! **** Å bli sur for at noen glemmer bursdagen din er ekstremt barnslig spør du meg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå