Gå til innhold

Bør jeg gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skuffet_*
Skrevet

Hei alle sammen

Trenger noen råd av dere, for jeg er midt oppi dette og klarer ikke å tenke klart eller se ting i riktig perspektiv.

Jeg har vært sammen (samboer) i 4 år nå. Alt var super bra på begynnelsen, men det er så mange spesielle ting med han som bla.

- han liker ikke å kysse

- han er ikke lidenskapelig (dette innrømmer han selv også)

- når vi har sex vil han ikke kysse meg nesten

- han vil sove alene, og ikke dele dyne

- han kommer ofte ikke hjem før dagen etter 13-14 tiden og sier han har vært på nachspiel og sovet hos en kompis

- han klager på meg på alle mulige småting som at jeg kan søle vann på benken, bordet etc

- han liker ikke å snakke om ting, og vil heller bare tulle hele tiden

Har tatt opp dette med han, og han sier det ikke er sånn. Om jeg skal ligge inntil han mens vi ser på film må jeg ligge på en pute, ellers får han vondt sier han. (jeg veier ikke akkurat mye)

Han synes det er ekkelt når jeg har mensen, og sier det høyt også.

Dette er bare noen av tingene..

Vi er i slutten av 30 årene begge to.

Hva hadde dere gjort?

Er dette bagateller, eller hva sier dere?

Klem fra ulykkelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det at du spør på et forum om du bør gjøre det slutt, sier vel sitt?

Om 5 sier ja og 8 sier nei, så gjør du det ikke slutt?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Syns det kommer an på livssituasjonen deres jeg.. Har dere barn og er gift, så syns jeg du får holde ut med han.. Hvis ikke kan du jo bare gå hvis du føler at ting vil bli bedre da..

Skrevet
Bare det at du spør på et forum om du bør gjøre det slutt, sier vel sitt?

Om 5 sier ja og 8 sier nei, så gjør du det ikke slutt?

som jeg skrev vil jeg gjerne ha andres synspunkter.

Det er det jeg spurte om, ikke noe annet..

Skrevet
Syns det kommer an på livssituasjonen deres jeg.. Har dere barn og er gift, så syns jeg du får holde ut med han.. Hvis ikke kan du jo bare gå hvis du føler at ting vil bli bedre da..

Vi har ikke barn og er ikke gift.

Har hatt det sånn i ca 1 år nå...

Skrevet

Jeg hadde iallefall hatt problemer med å være sammen med en som har slike intimitetsproblemer.

Skrevet

Du sier dere har hatt det slik i et år ca. var det noe som plutselig utløste denne adferden?

Ble det bare slik over natten?

Skrevet

Hadde mannen vært 14 så kanskje forståelig, men virker ellers temmlig umoden.

Du sier han har vært slik i 1 år, betyr det at han var mye mer intim og næ før?

Du kan jo også spørre deg selv hva som er positivt med mannen, hva gjør at du tviler, forblir i forholdet? Oppveier dette for de mer negative sidene, de sidene du savner i forholdet?

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke orsket å være i et slik forhold. Hvis dette kun har vart et år, så kan du jo prøve å komme til bunns i hva som er årsaken. Men dersom dette er noe som ikke forbedres, så kommer du aldri til å trives sammen med han igjen..

Skrevet

Sånn som du beskriver det, høres det ut som han har noe på gang med ei anna dame. Men elsker du ham og vil få forholdet til å fungere så bør dere sette dere ned og prate sammen. Han bør få vite hva du føler og tenker, kanskje terapi kan være løsningen?

Skrevet
Du sier dere har hatt det slik i et år ca. var det noe som plutselig utløste denne adferden?

Ble det bare slik over natten?

Nei det ble ikke sånn over natten. heller over tid, men han har aldri ville ligge under samme dyne som meg, aldri likt at jeg ligger inn til han, og han sier at det er bare sånn han er.

Han kommer ikke til å forandre seg sier han.

Har tatt det opp med han så mange ganger, og det har blitt sånn at jeg ikke orker å ha sex med han mer, for han vil ikke kysse eller kos. Bare ha sex, og føler det blir uten noen følelser.

Det gjør vondt, men han blir bare sur når jeg tar det opp.

Skrevet

Stakkars deg, det høres veldig trist ut! Umulig å si om du bør gjøre det slutt eller ikke. Han høres litt dust ut, men har sikkert andre egenskaper som vi ikke vet om og som gjør at du er litt glad i ham likevel. Du bør iallefall snakke med ham og si at du er ulykkelig og at du tviler. "Tving" ham til konfrontasjon. Jeg har en følelse av at du gjør det lett for ham å leve ut særhetene sine. Kanskje han trenger litt motstand og litt krav. Kanskje han trenger å skjerpe seg. Eller er han et håpløst tilfelle?

Klem til deg, lykke til!!

Skrevet
Hei alle sammen

Trenger noen råd av dere, for jeg er midt oppi dette og klarer ikke å tenke klart eller se ting i riktig perspektiv.

Jeg har vært sammen (samboer) i 4 år nå. Alt var super bra på begynnelsen, men det er så mange spesielle ting med han som bla.

- han liker ikke å kysse

- han er ikke lidenskapelig (dette innrømmer han selv også)

- når vi har sex vil han ikke kysse meg nesten

- han vil sove alene, og ikke dele dyne

- han kommer ofte ikke hjem før dagen etter 13-14 tiden og sier han har vært på nachspiel og sovet hos en kompis

- han klager på meg på alle mulige småting som at jeg kan søle vann på benken, bordet etc

Har tatt opp dette med han, og han sier det ikke er sånn. Om jeg skal ligge inntil han mens vi ser på film må jeg ligge på en pute, ellers får han vondt sier han. (jeg veier ikke akkurat mye)

Han synes det er ekkelt når jeg har mensen, og sier det høyt også.

Dette er bare noen av tingene..

Vi er i slutten av 30 årene begge to.

Hva hadde dere gjort?

Er dette bagateller, eller hva sier dere?

Klem fra ulykkelig

Hei ulykkelig,

Jeg ville gjort det slutt og funnet meg en jeg trivdes bedre sammen med.

Kunne ikke ha funnet meg i å ha en fyr som kommer rekende hjem dagen etter og sannsynligvis lyver om hvor han har vært i tillegg...

Eller en som sa jeg var ekkel når jeg har mensen!

Nei, jeg hadde ikke holdt ut - eller ønsket å være i et slikt forhold, helt ærlig.

Lykke til med å finne en som virkelig har fortjent deg :yvonne:

Skrevet

han sier bare at det er sånn han er.

har prøvd å kysse han osv men han trekker seg bare unna. det gjorde han ikke i de første 6 mnd, men etter det blehan sånn. ikke liker han å snakke om alt og ikke noe heller. han er petimeter på rydding hjemme- så vil han ikke at vi går ut på byen sammen.

vi er aldri sammen med vennene hans.

han vil ikke ha barn på 3-4 år heller sier han og det er også kjipt å vite..

hmmm

Skrevet
Stakkars deg, det høres veldig trist ut! Umulig å si om du bør gjøre det slutt eller ikke. Han høres litt dust ut, men har sikkert andre egenskaper som vi ikke vet om og som gjør at du er litt glad i ham likevel. Du bør iallefall snakke med ham og si at du er ulykkelig og at du tviler. "Tving" ham til konfrontasjon. Jeg har en følelse av at du gjør det lett for ham å leve ut særhetene sine. Kanskje han trenger litt motstand og litt krav. Kanskje han trenger å skjerpe seg. Eller er han et håpløst tilfelle?

Klem til deg, lykke til!!

Hei :)

han har også bra egenskaper, absolutt.

Men jeg har gjort alt fra å tvinge han til å snakke, kjeftet, snakket med rolig stemme, snakket med en hyggelig stemme til å bli så frustrert til å hyl gråte. Men han bryr seg ikke om dette - og vrir seg unna på en eller annen måte :(

klem tilbake

Skrevet
Hei ulykkelig,

Jeg ville gjort det slutt og funnet meg en jeg trivdes bedre sammen med.

Kunne ikke ha funnet meg i å ha en fyr som kommer rekende hjem dagen etter og sannsynligvis lyver om hvor han har vært i tillegg...

Eller en som sa jeg var ekkel når jeg har mensen!

Nei, jeg hadde ikke holdt ut - eller ønsket å være i et slikt forhold, helt ærlig.

Lykke til med å finne en som virkelig har fortjent deg :yvonne:

det er det jeg også tenker, blir litt blind for man blir vant til å ha det sånn også i hverdagen. derfor lurer jeg på om dette er normalt å ha det sånn..

klem

Skrevet

Klem fra ulykkelig

Det er disse tingene jeg reagerer på, det siste du sier om at han tuller bort ting når du prøver å ha en samtale er umodent og ødelegger kommunikasjonen mellom dere, det at han ikke klarer å ha en normal samtale er litt skremmende. Har du klart å få noe fornuftig ut av ham det siste året? Har han kommet med noen forklaring på hvorfor han er sur og grinete når du eks. søler vann?

Han kommer ofte hjem dagen etter i 13-14 tiden, hvor ofte?

Har du prøvd å gi ham mere rom? Ikke kysse, klemme og kose men rett og slett bare vært kald? Hva har skjedd da? Du sier han ikke liker å kysse, og at han ikke var slik når dere møttes, det kan jo være forelskelsen som gjorde han litt mer glad i nærhet, men at han egentlig ikke er glad i det. Ingenting galt i det i og for seg, men det vil jo være vanskelig for deg i det lange løp dersom du setter stor pris på nærhet, men aldri får det behovet dekket.

Skrevet

Nei, det er ikke "normalt" å ha det sånn. Altså, noen særheter må man leve med, og enkelte ting finner man seg i. Men det virker som om du ikke føler deg respektert og elsket. Tenk hvis det fortsetter slik i flere år? Da blir du bare mer og mer ulykkelig. Da ville jeg tenkt at det er bedre å være alene.

Mange klemmer!

Skrevet
det er det jeg også tenker, blir litt blind for man blir vant til å ha det sånn også i hverdagen. derfor lurer jeg på om dette er normalt å ha det sånn..

klem

Ja, det er helt normalt! Jeg har vært der selv og erfart dette selv.

Det tok meg noen måneder før jeg greide å gjøre det endelig slutt.

Har ikke angret på det en eneste dag siden.

Nå er jeg i et forhold basert på gjensidig kjærlighet og respekt.

Kan jeg få det til, så kan du også få til det :klemmer:

Klem

Skrevet
Det er disse tingene jeg reagerer på, det siste du sier om at han tuller bort ting når du prøver å ha en samtale er umodent og ødelegger kommunikasjonen mellom dere, det at han ikke klarer å ha en normal samtale er litt skremmende. Har du klart å få noe fornuftig ut av ham det siste året? Har han kommet med noen forklaring på hvorfor han er sur og grinete når du eks. søler vann?

Han kommer ofte hjem dagen etter i 13-14 tiden, hvor ofte?

Har du prøvd å gi ham mere rom? Ikke kysse, klemme og kose men rett og slett bare vært kald? Hva har skjedd da? Du sier han ikke liker å kysse, og at han ikke var slik når dere møttes, det kan jo være forelskelsen som gjorde han litt mer glad i nærhet, men at han egentlig ikke er glad i det. Ingenting galt i det i og for seg, men det vil jo være vanskelig for deg i det lange løp dersom du setter stor pris på nærhet, men aldri får det behovet dekket.

han har kommet hjem dagen etter kanskje 2 ganger i måneden i det siste halve året. Jeg har vært avvisende og kald i de siste månedene også, men da har han bare vært mutt og egentlig ikke sagt eller gjort så mye.

Jeg savner nærhet og det er viktig for meg. Det eneste han har vært interessert i er å ha sex og ikke noe mer enn det. Han blir sur når jeg ikke vil, men det er jo fordi jeg føler meg brukt etterpå, og det er ingen nytelse for meg. Har sagt det tusen ganger, men han vil ikke gjøre noe med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...