gulrotkake Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 Jeg aner ikke noe om skikk og bruk når det gjelder brudebiler og slikt. Noen mener at bruden omtrent ikke skal SE bilen engang før hun er gift, men jeg har da vitterlig sett pyntede bilder stå utenfor frisørsalonger...? Kan ikke bruden sitte i brudebilen på vei TIL kirken? Dette er en sånn dum, liten detalj som jeg bare ikke får ut av hodet. Jeg vil velge den mest praktiske løsningen, men så blir jeg foret med mer eller mindre fornuftige påstander om hva som "passer seg" og ikke, og så blir jeg forvirret. Synspunkter, noen???
LukaFrost Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Er det regler på dette og nå? Hvorfor i allverden skal ikke bruden kunne fraktes i samme bil til og fra kirken?
Heart7086 Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Jøss, det var da noen .. øh, teite regler, og regler jeg aldri har hørt om.. Men uansett må man ikke bestandig følge tradisjoner og uskrevne regler da! F.eks bruker vi vår egen bil i bryllupet(stor flott amerikansk SUV), denne skal jeg ha når jeg bl.a drar til frisøren, hjem, til/fra kirke og hjem/til hotell etter fest.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Har aldri hørt den regelen. Jeg ble kjørt i kirken sammen med min far i den bilen vi ble kjørt videre i etter vielsen. Jeg har også kjørt en venninne og hennes far til kirken i bilen de (brudeparet) kjørte videre i etterpå.
Kara W Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Jeg tenkte at når vi først skulle betale så mye for en bil, så skulle vi bruke den i mer enn de 10 min det tok fra kirken til festlokalet. Så her hentet bilen først brudgom med forlover hjemme hos seg og kjørte til kirken. Så hentet den meg, forloveren min og faren min hos frisøren. Det med at bruden ikke skal se bilen før etter vielsen er en skikk de landene hvor det er vanlig at brudgommens (og noen ganger brudens) venner pynter bilen mens brudeparret er i kirken. Dermed er bilen en overaskelse til dem begge.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Det med at bruden ikke skal se bilen før etter vielsen er en skikk de landene hvor det er vanlig at brudgommens (og noen ganger brudens) venner pynter bilen mens brudeparret er i kirken. Dermed er bilen en overaskelse til dem begge. Men dette er jo faktisk mulig å kombinere med at bruden blir kjørt til kirken først. Vennene kan jo pynte bilen mens vielsen foregår, men da vil de vel kanskje være inne i kirken...?
gulrotkake Skrevet 21. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2009 Flotte svar, folkens, akkurat det jeg ville høre. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå