Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #141 Del Skrevet 23. september 2009 Alvorlig, så har jeg aldri prøvd å gjøre en mann utrygg. Jeg er trofast og hjemmekjær, derfor har slike påstander kommet som sjokk på meg. Jeg er ikke promiskuøs, jeg flørter ikke, men er vennlig og blid og utadvendt. Så for meg var det "utseendet" alene som ble brukt som grunn. Kan godt henne jeg er et unntak, selvsagt. Din oppførsel er jo til din egen ære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #142 Del Skrevet 23. september 2009 For ham var det kombinert med en god porsjon usikkerhet på seg selv. Han trodde han var tykk og stygg, og skjønte ikke hvorfor jeg ville ha ham. Da hjelper det jo ikke at jeg var helt uenig. Det er så mange fasetter i slike historier. Høres da ut som du rett og slett bare var uheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. september 2009 #143 Del Skrevet 23. september 2009 Det er jo en kjent strategi for ikke å såre partner/den en forlater å omtale den andre/nye som mindre pen (eller grå mus, hva nå det innebærer ). Poenget er uansett at det å forlate noen grunnet utseende nok tilhører sjeldenhetene. I alle fall den veien du beskriver. Selvsagt. Og som jeg presiserte til gjest, så var den omtalte partneren en meget usikker mann, og da kan det jo være en lett "løsning" å bruke partners utseende som unnskyldning. Forholdet hadde heller ikke noen framtid. Den nye dama var helt vanlig, og alt jeg ikke er/var utseende-messig. Jeg syns hun var søt, jeg vil aldri omtale en annen kvinne som grå mus. Allikevel så har ikke det med utseendet blitt brukt bare en gang, og det er derfor jeg trekker det fram. At det er en unnskyldning, det kan godt være. Men å stadig få høre at "Damer som ser ut som deg er alltid utro, fordi de får så mange tilbud" "Du passer bedre som elskerinne enn som partner" Det er faktisk både sårende og føles utrolig urettferdig, når et tryg og godt forhold med gjensidig respekt og tillit er det jeg (og de fleste andre, vil jeg anta) Ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #144 Del Skrevet 23. september 2009 Dette forumet var mer interessant før etpar brukere fant hverandre og fikk et tvangsmessig forhold til å spamme ned tråd etter tråd med motsvar til detaljer i hverandres poster... Hva med å ta kveruleringen på pm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. september 2009 #145 Del Skrevet 23. september 2009 Dette forumet var mer interessant før etpar brukere fant hverandre og fikk et tvangsmessig forhold til å spamme ned tråd etter tråd med motsvar til detaljer i hverandres poster... Hva med å ta kveruleringen på pm? Enig!! Og etter klokkeslettene de poster på, virker det for meg som om de er her på KG nesten 24/7. Og DET er hvertfall ikke noe man ønsker av en partner, at han/hun sitter foran pc hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enig gjest...3 Skrevet 23. september 2009 #146 Del Skrevet 23. september 2009 De to foregående gjestene har sagt det tydelig. Kanskje Kate og Steinar skal gå på date? Det er spenning i luften...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannegjest Skrevet 23. september 2009 #147 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg syns personlig at KateW har noen momenter jeg gjerne skulle sett diskutert, men alt hun skriver blir jo disskert av Steinar. Hun svarer da vitterlig andre enn bare ham? I tillegg svarer hun utifra en omtalt attraktiv kvinnes synspunkt rundt det å bli oppfattet som elskerinne-emne, og ønske å være kone-emne. Steinar derimot siterer en haug med innlegg og skriver pølsevev-svada til kommentarer, ofte motsatt av det han tidligere skrev, med smilefjes og hehe og hoho svar. Mannen virker innesnødd! Jeg antar at KateW har bedre ting fore enn å gå på date med den mannen! Ikke gi deg KateW! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #148 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg syns personlig at KateW har noen momenter jeg gjerne skulle sett diskutert, men alt hun skriver blir jo disskert av Steinar. Hun svarer da vitterlig andre enn bare ham? I tillegg svarer hun utifra en omtalt attraktiv kvinnes synspunkt rundt det å bli oppfattet som elskerinne-emne, og ønske å være kone-emne. Steinar derimot siterer en haug med innlegg og skriver pølsevev-svada til kommentarer, ofte motsatt av det han tidligere skrev, med smilefjes og hehe og hoho svar. Mannen virker innesnødd! Jeg antar at KateW har bedre ting fore enn å gå på date med den mannen! Ikke gi deg KateW! Og den som er bedre er selvfølgelig deg da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kone- og elskerinneemne? Skrevet 23. september 2009 #149 Del Skrevet 23. september 2009 Eller kanskje det er så enkelt som at menn, noen menn, vil ha det de ikke har? Jeg har ikke vært utro mot (?) men har blitt dumpet til fordel for kjedelige grå mus, fordi mannen syns det var skremmende å være i forhold til meg. Og ja, det var savn og tenners gnissel i ettertid, men det hjalp ikke meg. Jeg ble riktignok ikke dumpet, men kanskje våre erfaringer er litt like likevel. Min teori er uansett at en mann ønsker å være sammen med en han kan være stolt av å leie ute på gaten, en han stolt kan presentere på firmafester som sin kone og en som han kanskje innerst inne vet at mange ville være misunnelig på ham for å ha. Det ligger mye status for en mann i å ha en "bra dame" til kone, akkurat som det sikkert gjør andre vei også. Samtidig må damen kanskje ikke være så bra at hun blir en trussel for forholdet. Tror nok min mann hadde en liten gnagende følelse av usikkerhet knyttet til at jeg var så bra og om han virkelig fortjente meg. Og at det var slike tanker/følelser som kanskje gjorde at han fant seg ei elskerinne som så opp til ham, forgudet ham og satte ham på en pidestall. Han hadde ingen grunn til å føle seg mindre verdt hjemme, jeg lot ham alltid vite hvor glad jeg var i ham, hvor bra jeg syntes han var, etc, men han trodde nok likevel ikke helt på det. Kanskje fordi jeg innehar så mange av kvalitetene som mange menn ser på som ypperlig elskerinneemne? Det spørs nok på om du liker å ta deg av barn og liker å ta deg av husholdningen - eller ikke. Jeg er ingen superhusmor/mamma med støv på hjernen som baker boller hver helg. MEN jeg elsker å gjøre det pent rundt meg, stulle og stelle, elsker å være sammen med ungene mine og finne på morsomme ting med hele familien. Jeg lager mat og vasker klær og har alltid tatt min del og vel så det av husarbeidet. Jeg har også vært den som har gjort det mulig for mannen min å leve det livet HAN ønsket i form av jobb med mye reising, turer med gutta, trening etc. Jeg har gladelig og uten å mase vært hjemme og tatt meg av barn mens han har utfoldt seg og jobbet og levd, og tatt imot han med åpne armer og uten bebreidelser når han har kommet hjem. Høres nesten litt selvoppofrende ut, noe som ikke helt stemmer fordi jeg også har et liv. Men når det gjelder å ta et ekstra tak hjemme for at den andre skal kunne få litt "fri", er det jeg som har vært den som har stilt opp mest. Og gjort det med glede, fordi jeg elsket mannen min. Så koneemne, det synes jeg virkelig jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #150 Del Skrevet 23. september 2009 Selvsagt. Og som jeg presiserte til gjest, så var den omtalte partneren en meget usikker mann, og da kan det jo være en lett "løsning" å bruke partners utseende som unnskyldning. Forholdet hadde heller ikke noen framtid. Den nye dama var helt vanlig, og alt jeg ikke er/var utseende-messig. Jeg syns hun var søt, jeg vil aldri omtale en annen kvinne som grå mus. Allikevel så har ikke det med utseendet blitt brukt bare en gang, og det er derfor jeg trekker det fram. At det er en unnskyldning, det kan godt være. Men å stadig få høre at "Damer som ser ut som deg er alltid utro, fordi de får så mange tilbud" "Du passer bedre som elskerinne enn som partner" Det er faktisk både sårende og føles utrolig urettferdig, når et tryg og godt forhold med gjensidig respekt og tillit er det jeg (og de fleste andre, vil jeg anta) Ønsker Det kan jo også være greit å vite om dette halvveis tabubelagte problemet med at seksuelt krevende kvinner ofte gjør menn usikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #151 Del Skrevet 23. september 2009 Så koneemne, det synes jeg virkelig jeg er. Utifra din beskrivelse så virker jo han å være en ego dust - og det kan han jo godt være. Men det er alltid 2 sider av en sak, og vi ser jo bare din side selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannegjest Skrevet 23. september 2009 #152 Del Skrevet 23. september 2009 Steinar, hvor i all verden klarer du å tolke det KateW skriver dithen at hun er seksuelt krevende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #153 Del Skrevet 23. september 2009 Steinar, hvor i all verden klarer du å tolke det KateW skriver dithen at hun er seksuelt krevende? Jeg har ikke påstått at KateW er seksuelt krevende, fordi jeg kjenner henne ikke og kan derfor umulig vite det. Jeg tok det opp som en generell kommentar og et innspill i saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannegjest Skrevet 23. september 2009 #154 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har ikke påstått at KateW er seksuelt krevende, fordi jeg kjenner henne ikke og kan derfor umulig vite det. Jeg tok det opp som en generell kommentar og et innspill i saken. Det gjorde du ikke. Du siterte KateW og snakket videre om seksuelt krevende kvinner som tabu. Dersom du skal si noe generelt så får du la være å sitere innlegg. Da kommenterer du nemlig det som står skrevet i innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. september 2009 #155 Del Skrevet 23. september 2009 Mannegjest, takk! Jeg lurer også på hva med meg som gjør at Steinar tolker meg dithen som jeg er et seksuelt krevende problem. Kvinnegjest, jeg kjenner meg igjen i mye du skriver. Fascinerende å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #156 Del Skrevet 23. september 2009 Mannegjest, takk! Jeg lurer også på hva med meg som gjør at Steinar tolker meg dithen som jeg er et seksuelt krevende problem. Kvinnegjest, jeg kjenner meg igjen i mye du skriver. Fascinerende å lese. Det blir i hvert fall lett å diskutere når man misforstår hverandre Jeg har ikke ment at du er seksuelt krevende da jeg ikke kan vite det. Mente det bare som en generell kommentar. Kan jo være greit å vite for kvinner - dette er jo som sagt et mer eller mindre tabubelagt emne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannegjest Skrevet 23. september 2009 #157 Del Skrevet 23. september 2009 Det blir i hvert fall lett å diskutere når man misforstår hverandre Jeg har ikke ment at du er seksuelt krevende da jeg ikke kan vite det. Mente det bare som en generell kommentar. Kan jo være greit å vite for kvinner - dette er jo som sagt et mer eller mindre tabubelagt emne. Og hva mener du er å være seksuelt krevende? Hvorfor siterte du KateW når du beskrev det? Jeg personlig kan ikke få nok av en kvinne som elsker sex, om det er å være seksuelt krevende, så snakker du virkelig ikke på vegne av alle menn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. september 2009 #158 Del Skrevet 23. september 2009 Og hva mener du er å være seksuelt krevende? Hvorfor siterte du KateW når du beskrev det? Jeg personlig kan ikke få nok av en kvinne som elsker sex, om det er å være seksuelt krevende, så snakker du virkelig ikke på vegne av alle menn! Bruk det inni nøtta selv. Jeg har aldri påstått at jeg snakker for alle menn. Men det er uansett et velkjent og tabubelagt fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koone- og elskerinneemne Skrevet 23. september 2009 #159 Del Skrevet 23. september 2009 Utifra din beskrivelse så virker jo han å være en ego dust - og det kan han jo godt være. Men det er alltid 2 sider av en sak, og vi ser jo bare din side selvfølgelig. Han vil nok langt på vei være enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannegjest Skrevet 23. september 2009 #160 Del Skrevet 23. september 2009 Bruk det inni nøtta selv. Jeg har aldri påstått at jeg snakker for alle menn. Men det er uansett et velkjent og tabubelagt fenomen. Hva da? Kan du forklare hva du mener? Hva er det som er et velkjent og tabubelagt fenomen? Med en gang du får motbør så blir du ullen og bedrver full retrett. Jeg har aldri hørt om dette velkjente og tabulagte fenomenet om at kvinner som liker sex og ønsker med mannen sin er et problem. De fleste menn jeg kjenner klager på det motsatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå