Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Jesus Gråt!

Er det noe rart når man blir hengt opp på korset? ;)

Men sånn er altså livet, frøken.

Barn og husholdning - alt det praktiske i hverdagslivet - er ekstremt viktig for en mann i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for mange menn vil ei dame som er veldig attraktiv og aktiv virke tildels skremmende og slitsom. High maintenance som det heter på godt norsk. Det blir fort mange bekymringer av det for mannen.

Kjære gode Steinar. High Maintenance handler i hovedsak om å være dyr i drift. Er det noe jeg ikke er, så er det det.

En mann bør være stolt over å ha ei tiltrekkende kone. Alvorlig talt. Og de virkelig attraktive er de som ikke vet det selv, eller merker seg med det.

Det er også gjerne de som blir svært overrasket over å bli dumpet basert på utseendet, når de aldri har tenkt over at de var noe annet enn et godt og kjærlig kone-emne som er glad i barn, husarbeid, matlaging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært utro mot (?) men har blitt dumpet til fordel for kjedelige grå mus, fordi mannen syns det var skremmende å være i forhold til meg.

Ikke for å avspore, men det kan jo også tenkes at det finnes andre vesentlige forklaringer i akkurat slike sammenhenger. Hva vet du f.eks om hvor kjedelig hun var? Det er lett å ty til grandiose egenforklaringer når man blir dumpet, men dumpet ble man likefullt.

Eller sa han det? Jeg synes det er skremmende å være i forhold til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet meg i å være god nok. Om ikke mannen syns jeg er verdens beste, så er han ikke god nok for meg.

Når du er "god nok" så betyr altså det at du er den utvalgte - den rette - og dermed er du verdens beste i øynene på denne mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann bør være stolt over å ha ei tiltrekkende kone. Alvorlig talt. Og de virkelig attraktive er de som ikke vet det selv, eller merker seg med det.

Det er også gjerne de som blir svært overrasket over å bli dumpet basert på utseendet, når de aldri har tenkt over at de var noe annet enn et godt og kjærlig kone-emne som er glad i barn, husarbeid, matlaging osv.

Men du vet jo det tydeligvis?

Når du er "god nok" så betyr altså det at du er den utvalgte - den rette - og dermed er du verdens beste i øynene på denne mannen :)

Enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gode Steinar. High Maintenance handler i hovedsak om å være dyr i drift. Er det noe jeg ikke er, så er det det.

Joda, men de aller fleste attraktive kvinner er altså til dels meget dyre i drift. De er ofte rett og slett bortskjemte og kravstore. Dette virker skremmende og slitsomt på (veldig) mange menn. Og å treffe på ei slik dame som du beskriver; "de virkelig attraktive er de som ikke vet det selv" - er omtrent like sannsynlig som å vinne 20 millioner i Lotto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller sa han det? Jeg synes det er skremmende å være i forhold til deg?

Ja, han sa det. I følge ham snudde menn seg etter meg på gata, og han ventet bare på at jeg skulle være utro. Og det skremte ham.

Tilføyer, og han omtalte henne som mindre pen og ei grå mus og at det var tryggere.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet jo det tydeligvis?

Jeg ventet på den....

Jeg vet det i betydningen at det har blitt meg fortalt, som nevnt tidligere i tråden. Jeg syns ikke det er så viktig hvordan jeg ser ut, og jeg syns det er innsida som teller.

Jeg tenker ikke på meg selv som spesielt attraktiv ytterst, legger ikke merke til om folk sjekker meg opp eller snur seg etter meg, jeg tenker alltid at det er noen andre bak meg de titter på.

Det er derfor det er sårende når utseendet blir brukt mot meg, fordi jeg aldri tenker på det som noe annet enn "Sånn jeg ser ut!" og det gjør jeg det beste ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er jeg enig i. Men jeg ville aldri kalt det å være god nok. Jeg ville kalt det å være best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men de aller fleste attraktive kvinner er altså til dels meget dyre i drift. De er ofte rett og slett bortskjemte og kravstore. Dette virker skremmende og slitsomt på (veldig) mange menn. Og å treffe på ei slik dame som du beskriver; "de virkelig attraktive er de som ikke vet det selv" - er omtrent like sannsynlig som å vinne 20 millioner i Lotto ;)

Som jeg skrev i svar til gjest. Jeg har fått dette fortalt, så jeg baserte mitt svar på det. Jeg er trygg på meg selv, men ikke innbilsk, dyr i drift, kravstor eller bortskjemt. Heller tvert i mot.

Jeg tror muligens det kan ha med alder å gjøre, tryggheten altså, når man blir over tredve så har man levd i kroppen og med utseendet sitt en stund, og vet at det er det man har. Det får man godta og leve med. Det man kan utvikle er de indre egenskapene.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sa det. I følge ham snudde menn seg etter meg på gata, og han ventet bare på at jeg skulle være utro. Og det skremte ham.

Men da bekrefter du jo bare Steinars påstander. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilføyer, og han omtalte henne som mindre pen og ei grå mus og at det var tryggere.

Ikke ulikt utro menns beskrivelse av elskerinnen overfor partner!

Denne diskusjonen tar uante vendinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bekrefter du jo bare Steinars påstander. ;)

Tilføyde etter du hadde skrevet, ser jeg. Ja, jeg bekrefter at det finnes menn som Steinar.

Jeg kan ikke ha en sånn mann, jeg må ha en som er stolt av meg, og ikke trues av hvordan han syns jeg ser ut. Jeg er tross alt bare meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke ha en sånn mann, jeg må ha en som er stolt av meg, og ikke trues av hvordan han syns jeg ser ut. Jeg er tross alt bare meg...

Det stiller jeg meg helt bak.

:ler: Utrolig bra bilde. Den ble god for meg.

Det er jo en kjent strategi for ikke å såre partner/den en forlater å omtale den andre/nye som mindre pen (eller grå mus, hva nå det innebærer :fnise: ). Poenget er uansett at det å forlate noen grunnet utseende nok tilhører sjeldenhetene. I alle fall den veien du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er nok relativt vanlig i det scenarioet som du beskriver her vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tilføyde etter du hadde skrevet, ser jeg. Ja, jeg bekrefter at det finnes menn som Steinar.

Det er ikke bare utseendet i seg selv som betyr noe. Det som betyr aller mest er hvordan du oppfører deg. Gjør din oppførsel meg utrygg, så blir jeg jo da det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare utseendet i seg selv som betyr noe. Det som betyr aller mest er hvordan du oppfører deg. Gjør din oppførsel meg utrygg, så blir jeg jo da det.

Dette tror jeg er et godt poeng. Utseende i seg selv gjør aldri en mann utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Alvorlig, så har jeg aldri prøvd å gjøre en mann utrygg. Jeg er trofast og hjemmekjær, derfor har slike påstander kommet som sjokk på meg. Jeg er ikke promiskuøs, jeg flørter ikke, men er vennlig og blid og utadvendt.

Så for meg var det "utseendet" alene som ble brukt som grunn. Kan godt henne jeg er et unntak, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er et godt poeng. Utseende i seg selv gjør aldri en mann utrygg.

For ham var det kombinert med en god porsjon usikkerhet på seg selv. Han trodde han var tykk og stygg, og skjønte ikke hvorfor jeg ville ha ham.

Da hjelper det jo ikke at jeg var helt uenig. Det er så mange fasetter i slike historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...