Gå til innhold

Hva er et typisk koneemne?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Akkurat, og det gjør munnrapp og morsom også? Som det ble brukt i sammenheng med?

Jeg brukte det vel snarere i motsetning til kjedelig, som mange menn oppfatter konene sine som etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat, og det gjør munnrapp og morsom også? Som det ble brukt i sammenheng med?

Jeg brukte det vel snarere i motsetning til kjedelig, som mange menn oppfatter konene sine som etterhvert.

Kjedelig har faktisk en stor fordel - det føles trygt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Steinar, vi vet at du vil ha ei stygg dame, uten venner, som ikke har annen omgangskrets enn deg, og som du kan eie og kontrollere. Ei sånn dame vil automatisk være ganske kuet og kjedelig, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Steinar, vi vet at du vil ha ei stygg dame, uten venner, som ikke har annen omgangskrets enn deg, og som du kan eie og kontrollere. Ei sånn dame vil automatisk være ganske kuet og kjedelig, tenker jeg.

Feil. Jeg vil ha ei dame som jeg liker utseendet godt nok på. Hun prioriterer slekt og venninner foran å ha kompiser. Men selvfølgelig prioriteres kjernefamilien (hun, barn og meg) aller først. Hun liker å ta seg av hjemmet og gjøre det koselig. At det blir kjedelig i hverdagslivet er bare normalt. Vi gjør ting i sammen og hver for oss og vi samarbeider til felles beste. Innenfor bestemte grenser. Dette er drømmedama mi :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*

Men det er jo trygt og godt :fnise:

Ikke bare skal hun være stygg og venneløs, hun skal ha personligheten til en potet også altså.

Begynner å forstå at Steinars kriterie for hva som er et bra koneemne er utelukkende basert på at sjansene for utroskap er minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gidder jeg ikke lenger. Vil ha noe ekte og seriøst.

eeeh ? Så visst forholdet ikkje funker, og da er det å finne seg noke anna som er bedre. Korleis er noke ekte og seriøst når det ikkje funker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg seier krav, så meiner eg da ting du føler partneren må ha. Om noken må dele sin musikk med partneren, eller om en vil ha partner som en kan spille data, sjå Hotell Cesar etc.

Enkelt og greit kva en kan leve med, og kva en ikkje kan leve uten =)

Dei fleste har eit bilde for korleis en ideel partner skal vere.

poenget mitt er at en ikkje skal ta seg til takke med kva som helst. Har en funne seg en partner så skal den partneren vere nok på alle måter. En skal ikkje finne tilfredstillelse hos andre mennesker. Og derfor meiner eg en bør velge seg en partner som en virkelig vil ha, og da må en vere litt kresen.

er ikke enig i at partneren må være nok på alle måter. jeg mener bestemt at man aldri kan bli 100% like, eller dele 100% interesser osv osv....

men her komme veninner og gode venner inn, og jeg syns personlig ikke man skal drukne hverandre og forholdet med å være bestevenner med den man er gift med. det dreper iallefall mitt begjær at det aldri er litt spennende....

jeg vil ha en mann som har litt sine greier for seg selv, som jeg ikke er en del av faktisk. også har jeg mine ting som han ikke er en del av. mer spennende i lengden så lenge vi begge er trygge på hverandre og hvor man står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh ? Så visst forholdet ikkje funker, og da er det å finne seg noke anna som er bedre. Korleis er noke ekte og seriøst når det ikkje funker ??

Jeg vil ikke ha noe som ikke funker - punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo trygt og godt :fnise:

Ikke bare skal hun være stygg og venneløs, hun skal ha personligheten til en potet også altså.

Begynner å forstå at Steinars kriterie for hva som er et bra koneemne er utelukkende basert på at sjansene for utroskap er minst mulig.

Ja, og de fleste menn ønsker å ha det trygt og godt - hjemme.

Og så ønsker mange spenningen med elskerinner på si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke enig i at partneren må være nok på alle måter. jeg mener bestemt at man aldri kan bli 100% like, eller dele 100% interesser osv osv....

men her komme veninner og gode venner inn, og jeg syns personlig ikke man skal drukne hverandre og forholdet med å være bestevenner med den man er gift med. det dreper iallefall mitt begjær at det aldri er litt spennende....

jeg vil ha en mann som har litt sine greier for seg selv, som jeg ikke er en del av faktisk. også har jeg mine ting som han ikke er en del av. mer spennende i lengden så lenge vi begge er trygge på hverandre og hvor man står.

Eg meinte ikkje at en skal henge ilag 24/7. Skal jo selvfølgelig ha venner og eit liv. Men man skal tilfredstille kverandre mentalt og fysisk, og ikkje måtte søke det hos andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det er jo nettopp det som er poenget.

Nei. Poenget for meg er at jeg ikke er interessert i å prøve og feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg meinte ikkje at en skal henge ilag 24/7. Skal jo selvfølgelig ha venner og eit liv. Men man skal tilfredstille kverandre mentalt og fysisk, og ikkje måtte søke det hos andre mennesker.

Det mener ikke Steinar. Så slipper du å ta hele den debatten med ham, det er 117 sider av det allerede her på forumet.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener ikke Steinar. Så slipper du å ta hele den debatten med ham, det er 117 sider av det allerede her på forumet.... :roll:

Selvfølgelig skal begge ha et liv. I sammen og hver for seg - innenfor visse felles grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte huslig, og at hun må ha kontakt med slekta, snarere enn familien. Med mindre det er kjernefamilien seff... :fnise:

Egentlig er jo dette essensen i forskjellen mellom koneemne og elskerinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egentlig er jo dette essensen i forskjellen mellom koneemne og elskerinne.

Øh, nei...

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg passer strålende til, og er både koneemne og elskerinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, nei...

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg passer strålende til, og er både koneemne og elskerinne...

Mye mulig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...